Synteza atrakcyjnego wyglądu, komfortu, łatwości obsługi i wielofunkcyjności. Innowacyjny concept car Opla nazywa się Signum² i zostanie po raz pierwszy zaprezentowany publiczności na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej we Frankfurcie (13-23.09.2001).
Nazwa nawiązuje do wcześniejszego studium zaprezentowanego na salonie genewskim w 1997 roku. Signum² przejęło z tego prototypu wiele detali. Projektanci Opla postawili sobie za cel przede wszystkim jedno: uzyskanie syntezy atrakcyjnego wyglądu, wysokiego komfortu, łatwej obsługi i dużej funkcjonalności. Signum² posiada napęd przedni i łączy elegancki wdzięk coupé z właściwościami użytkowymi kombi a dzięki wielu nowoczesnym rozwiązaniom w wyposażeniu wnętrza podkreśla status Opla jako wiodącego europejskiego producenta atrakcyjnych i szczególnie wszechstronnych pojazdów. Carl-Peter Forster, prezes zarządu Adam Opel AG twierdzi: "Signum² zapowiada rozwiązania i elementy, które będą dominowały w modelach Opla w przyszłości".
Signum² ma uosabiać nowy profil marki. Dzięki swemu sugestywnemu progresywnemu designowi sprawia wrażenie auta bardzo dynamicznego. Nowoczesna konstrukcja siedzeń i system pojemników-schowków, które można dowolnie przesuwać po specjalnej szynie to innowacyjne przykłady jego wyjątkowej wszechstronności. System informacyjny w tym studium pokazuje, jak eksperci Opla wyobrażają sobie wyposażenie i ergonomiczne systemy obsługi w aucie. Zupełnie nowym pomysłem jest możliwość przesunięcia ku górze za pomocą specjalnego przycisku oparcia tylnej kanapy – powstaje wtedy rodzaj przegrody sięgający wysokości linii pasów bezpieczeństwa.
Z zewnątrz Signum² wygląda wtedy jak auto dwuosobowe a bagaże spoczywają bezpiecznie i są osłonięte przed wzrokiem ciekawskich. Panoramiczny, szklany dach o dużej powierzchni sięga aż do przedniej szyby i gwarantuje czterem pasażerom poczucie przestronności i przewiewności. Signum² to auto dla smakoszy – "na pokładzie" znajduje się kompaktowe, wbudowane w jeden ze schowków urządzenie do parzenia espresso, które dba o to, aby nawet na trasie kierowcy i pasażerom nie zabrakło świeżej i pysznej kawy.
Dzięki szerokiemu rozstawowi kół (2830 mm) i krótkiemu tylniemu zwisowi Signum² nawet w stanie spoczynku sprawia wrażenie bardzo dynamicznego auta. Wrażenie to wzmacniają "muskularne" nadkola i duże 19-calowe felgi z oponami w rozmiarze 245/35 R19. Typowymi dla Opla cechami designu są masywne słupki tylne. Projektanci, pozostając wierni typowemu wyglądowi coupé zrezygnowali całkowicie z słupków środkowych powyżej linii pasów bezpieczeństwa. Część przednią zdominowały trapezowata kratownica chłodnicy i trójwymiarowe, wertykalne reflektory. Tak, jak w modelach Corsa i Speedster w Signum² na środku maski silnika znajduje się przetłoczenie.
We wnętrzu naturalne materiały i przyjazne kolory zapewniają domową atmosferę. Kierowca i pasażer na przednim siedzeniu mogą w szczególnie wygodny sposób wsiadać do samochodu: wystarczy pociągnąć za klamkę u drzwi aby siedzenia przesunęły się w kierunku wejścia. W tym czasie kierownica przylega niemal do deski rozdzielczej i pozostawia wiele miejsca wsiadającemu. Gdy kierowca przekręci swój fotel ku przodowi i uruchomi silnik - kierownica o kształcie tych używanych w samolotach automatycznie przysunie się ku niemu. kolorowe cyfrowe wskaźniki na desce rozdzielczej pokazują najważniejsze informacje, takie jak wskazówki dotyczące trasy przekazywane przez system nawigacyjny.
Szczegółowa mapa elektronicznego przewodnika pokazuje się na siedmiocalowym dużym centralnym monitorze na konsoli środkowej. Dla pasażera na przednim siedzeniu przeznaczono komputer z dostępem do Internetu obsługiwany za pomocą klawiatury na podczerwień. Monitor tego PC po zakończeniu pracy składa się i ukrywa w desce rozdzielczej.
Tył Signum² ma służyć wyłącznie relaksowi i rozrywce. Obydwaj pasażerowie na tylniej kanapie maja do dyspozycji: w rozkładanym podłokietniku dwa odtwarzacze DVD z słuchawkami. Dzięki nim można odtwarzać audio CD a przy pomocy specjalnych okularów wideo, które także znajdują się w podłokietniku, także oglądać filmy.
Napęd Signum² stanowi prototypowy ośmiocylindrowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim. Został on stworzony przez GM Powertrain w USA – nazywa się "Global XV8" i wykonano go z aluminium; jego pojemność to 4,3 l a moc 220 kW/300 KM; maksymalny moment obrotowy – 400 Nm.