Adam Opel AG na jesieni tego roku oferować będzie Zafirę OPC – najszybszego vana Europy - w atrakcyjnej cenie od 28 350 euro. W tym ekskluzywnym sportowym vanie napęd stanowi silnik turbo 2.0 16V-ECOTEC o mocy 141 kW (192 KM). Zafira OPC potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 220 km/h. Mimo tak wyjątkowych osiągów to siedmioosobowe auto zużywa przeciętnie 10,1 l paliwa na 100 km i spełnia wymagania normy Euro-4 dotyczące emisji substancji szkodliwych. Nowa, topowa wersja Zafiry wykorzystuje system foteli Flex7, który daje pasażerom wiele możliwości aranżacji wnętrza. Auto skierowane jest przede wszystkim do ludzi, którzy szukają auta rodzinnego, w którym można także spędzać wolny czas, nie rezygnując jednocześnie z dobrych osiągów.
Czterocylindrowy silnik Zafiry, wykorzystywany także w Astrze Coupé Turbo, osiąga maksymalny moment obrotowy 250 Nm już przy 1950 obr/min. Do tej podwyższonej dynamiki specjaliści z Opel Performance Center dostosowali sportowe podwozie DSA. Zafira OPC dysponuje układem hamulcowym z czterema 16-calowymi tarczami (z przodu tarcze wentylowane o średnicy 308 mm, z tyłu o średnicy 264 mm) i kołami z lekkich stopów (7,5 J x 17) w stylu OPC z ogumieniem 225/45 R 17.
Do wyposażenia seryjnego należy elektroniczny program stabilizacyjny (ESP) z wbudowaną kontrolą trakcji TC Plus. We wnętrzu Zafira OPC oferuje między innymi, specjalne sportowe fotele Recaro z przodu, częściowo wykończone skórą, klimatyzację oraz wzorcowe wyposażenie zapewniające bezpieczeństwo pasywne; z pełnowymiarowymi poduszkami powietrznymi chroniącymi głowę, poduszkami przednimi i bocznymi, aktywnymi zagłówkami na przednich siedzeniach i systemem "pedal-release".