W nowym roku "okręt flagowy" Opla – Omega dostępny będzie z nowym, sześciocylindrowym turbodieslem o pojemności 2,5 litra. Ma on podwyższoną o 15% moc i o 20% większy moment obrotowy w stosunku do poprzednika – wszystko za sprawą techniki "common rail". Według Opla zmniejszy się także zużycie paliwa – o 3% przy zestawieniu z ręczną skrzynią biegów i o 5% przy automatycznej skrzyni biegów.
Mimo, iż silnik firmuje Opel, to w rzeczywistości jest to, tak jak i poprzedni napęd, dzieło fabryki silników BMW z austriackiego Steyr. Silnik w ogólnych zarysach odpowiada napędowi BMW, został jednak odmiennie dostrojony. W Oplu sześciocylindrowiec dysponuje mocą 150 KM przy 4000 obr/min. Maksymalny moment obrotowy 300 Nm dostępny jest już przy 1750 obr/min i pozostaje na tym poziomie aż do wartości 3000 obr/min.
Jednostka ta już przy niskich obrotach rozwija odczuwalną moc i dobrze rozpędza Omegę. W górnym zakresie obrotów daje się słyszeć pracę silnika, lecz nie jest to jeszcze hałas. Przy pełnym przyspieszeniu, na poszczególnych biegach, typowo dla silników diesla szybko można osiągnąć najwyższe obroty. Diesel ten może spokojnie stawić czoła wielu silnikom benzynowym: na piątym biegu np. z prędkości 80 do 120 km/h Omega przechodzi w 12,5 sekundy. Maksymalna prędkość Omegi z nowym silnikiem to 208 km/h.
Silnik we wszystkich wariantach nadwoziowych i z każdym rodzajem skrzyni biegów spełnia wymagania normy Euro 3, dotyczącej emisji spalin. Specjalny system wtórnego odprowadzania spalin ma zmniejszyć emisję tlenków azotu. W wersji Caravan i w modelach Omegi wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów odprowadzane z powrotem spaliny są dodatkowo chłodzone, dzięki czemu polepsza się ich jakość.
Po raz pierwszy w Omedze 2,5 DTI pojawi się pięciobiegowa skrzynia automatyczna. Jest ona sterowana elektronicznie: w zależności od prędkości pojazdu, wciśnięcia pedału gazu i aktualnego momentu obrotowego system kontrolny wybiera automatycznie optymalny bieg.
Kierowca ma wybór pomiędzy trybem "Economy", "Sport" i "Winter". W trybie sportowym biegi są dostosowane tak, aby umożliwić lepsze przyspieszanie. W trybie zimowym "Winter" znajduje się seryjnie kontrola trakcji, która pomaga unikać "buksowania" kół na śliskiej nawierzchni.
Ceny Omegi z silnikiem 2,5 DTI 24V w Niemczech zaczynają się od 56 817 DM za wersję Caravan "Club" do 59 359 DM za limuzynę z wyposażeniem "Selection". Dopłata za pięciobiegową skrzynię automatyczną wynosi 2 933 DM.