Sylwetka nowego, pięciomiejscowego auta o długości 4,83 m, jasno wyraża strategię marki, aby szerzej udostępnić zaawansowaną technologię i atrakcyjny design.
Insignia kusi płynną, silną sylwetką z linią dachu, przywodzącą na myśl coupe. Rzeźbiony kształt nadwozia podkreśla charakterystyczna osłona chłodnicy z na nowo zaprojektowanym znakiem Opla. Charakterystyczne elementy stylistyki to szeroki przód i stylizowane w kształcie "skrzydeł" tylne światła oraz „ostrze" zarysu linii bocznej, które zaczyna się dokładnie za przednimi kołami i sunie przez cały bok nadwozia. Obydwa detale przydają Insigni prężnego, ale pełnego wdzięku uroku.
"Wraz z Insignią wprowadzamy nowy, fascynujący i wyrafinowany język stylistyki, który łączy w sobie sztukę rzeźby z niemiecką precyzją", powiedział Mark Adams, Wiceprezes ds. Designu w GM Europe. "Naszym celem było opracowanie pewnego siebie wyglądu, który zmusza świat do doświadczenia tej wspaniałej dynamiki jazdy, jaką emanuje Insignia."
Odzwierciedleniem samochodu z zewnątrz są kształty i powierzchnie wnętrza, które artykułując obietnice fascynującej ekspresji, wykonane są z najwyższej jakości materiałów.
Tablica rozdzielcza wije się od panelu przyrządów aż do drzwi w niezwykle finezyjny sposób, biorąc w objęcia pasażerów. Ten motyw skrzydła będzie powtarzał się we wszystkich Oplach. Czerwone podświetlenie wnętrza, w które będą wyposażane również przyszłe modele Opla, emitują ciepłą luksusową aurę. Duży nacisk został położony na fotele, które ustalają najwyższe standardy pod względem ergonomii, komfortu i bezpieczeństwa.
Pionierska rola Opla i wyjątkowe zaawansowanie technologii oświetlenia są kultywowane w Insigni, dzięki najnowszej generacji systemowi adaptacyjnego oświetlenia drogi (AFL): Dziewięć różnych trybów oświetlenia automatycznie dostosowujących się do różnych warunków jazdy, jednocześnie poprawiają bezpieczeństwo i radość z jazdy. Innym nowym elementem w systemie AFL są światła do jazdy dziennej z diod LED, które zużywają mniej energii niż konwencjonalny system wyposażony w lampy halogenowe, co skutkuje obniżeniem emisji CO2 z 6 g/km niemalże do zera.
"Jak pokazują wszystkie detale, Insignia jest wynikiem naszego dążenia do zaprojektowania samochodu, łączącego przyciągającą wzrok stylistykę, wyśmienitą dynamikę jazdy i innowacyjną technologię" powiedział Hans H. Demant, Dyrektor Generalny Adam Opel GmbH.
Insignia od początku będzie oferowana, zależności od wersji, z napędem na przednią oś i na cztery koła. Proaktywny i równomierny rozkład momentu obrotowego w systemie "Adaptive 4X4" nie tylko zapewnia optymalną trakcję, ale także zwiększa stabilność jazdy i dynamiczne prowadzenie. W Insigni z napędem na cztery koła, mechatroniczny system podwozia FlexRide mechatronic, dzięki Adaptive Stability Technology (technologii dostosowania toru jazdy), pomaga samochodowi dostosować się do aktualnych warunków jazdy i pozwala kierowcy wybrać ustawienia odpowiednie do jego nastroju. FlexRide jest dostępny również w wersji z napędem na przednią oś.
Insignia zadebiutuje w niespotykanie szerokim wyborze siedmiu rodzajów silników. Wszystkie spełniają normy emisji spalin Euro 5 i występują zarówno z manualną jak i automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów. Cztery rodzaje silników benzynowych oferowane są od czterocylindrowej jednostki 115 KM do V6 o mocy 260 KM. Trzy nowe, 2 litrowe silniki diesla z bezpośrednim wtryskiem, będą dostępne z mocą wyjściową w zakresie od 110 do 160 KM. Później linia silników Insigni zostanie uzupełniona o wersję EcoFLEX oferującą bardzo niską emisję CO2.
"Opel Insignia ustala nowe standardy w technologii i innowacji - stanie się to jasne w chwili wejścia na rynek. Jednak mamy w zanadrzu kilka niespodzianek, jeśli chodzi o zgodność z wymogami środowiskowymi, radość z jazdy i bezpieczeństwo, na ujawnienie których przyjdzie jeszcze pora." powiedział Alain Visser, dyrektor ds. marketingu w GM Europe.
Insignia w wersji notchback i hatchback zadebiutuje 22 lipca 2008r. podczas London Motor Show, a do salonów trafi na początku listopada. Insignia została zaprojektowana w International Technical Development Center GM Europe w Rüsselsheim, w Niemczech, gdzie również jest produkowana. Zakłady w Rüsselsheim są jedną z najnowocześniejszych fabryk samochodów.