Po zakończeniu produkcji Calibry firma Opel nie miała w swej ofercie typowego samochodu sportowego. Jedynym pojazdem uchodzącym za sportowy była Tigra, która jednak często traktowana jest jako samochód kobiecy a nie prawdziwy, męski bolid. W roku 1999 na salonie samochodowym w Genewie Opel zaprezentował całkiem nowe auto zwane SPEEDSTER, które od samego początku wzbudziło duże zainteresowanie.
Obecnie Speedster wchodzi do produkcji seryjnej, dzięki czemu Europejczycy będą mogli usiąść za jego kierownicą i oddać się przyjemności jazdy tym niezwykle atrakcyjnym samochodem. Główną cechą tego dwuosobowego roadstera jest jego dynamiczne, bardzo agresywnie wyglądające nadwozie. Do jego budowy wykorzystano aluminium, włókna szklane oraz materiały kompozytowe, tak więc konstruktorzy korzystali z najnowszych osiągnięć technicznych. Konstrukcja Speedstera sprawia, że jest to auto bardzo lekkie (niecałe 900 kg) a jednocześnie niezwykle wytrzymałe. Zastosowano w nim leciutką, syntetyczna klatkę bezpieczeństwa, która zapewnia wysoką wytrzymałość na skręcanie.
Głównym założeniem konstruktorów było stworzenie bardzo szybkiego, bezkompromisowego samochodu. W tym celu tuż za siedzeniami zamontowany został 2,2-litrywy, 16-zaworowy silnik typu Ecotec. Jednostka ta odznacza się mocą maksymalną 147 koni i momentem obrotowym 203 Nm, jej uruchomienie odbywa się za pomocą zamontowanego na desce rozdzielczej przycisku.
Duża moc w połączeniu z niską masą sprawiają, że auto zapewnia bardzo dobre osiągi. Od startu do setki rozpędza się w czasie 5,9 sekundy a przyspieszać przestaje dopiero po osiągnięciu prędkości 220 km/h.
W celu pełnego wykorzystanie parametrów tego bolida zawieszenie zostało zestrojone komputerowo, co wg. zapewnień producenta sprawia, że samochód odznacza się bardzo dobrą przyczepnością i jest niezwykle stabilny. Na ową stabilność nie bez wpływu pozostaje nisko umieszczony środek ciężkości. Siedemnastocalowe koła Opla zawieszone są na trójkątnych, poprzecznych wahaczach podwójnych. Przyjazne wnętrze mieści tylko dwie osoby ale zapewnia im sporą dawkę wygody. Główny wpływ mają na to bardzo dobrze zaprojektowane fotele, zapewniające odpowiedni komfort podczas długich podróży i jednocześnie świetne "trzymanie" podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Deska rozdzielcza doskonale współgra z charakterem auta, duży wpływ mają na to jej aluminiowe wykończenia, białe tarcze zegarów i niezwykle poręczna, niewielka kierownica.