Wersja 5-drzwiowa nie różni się zbytnio od modelu sedan - jedyną różnicą jest bardziej zaokrąglony tylny słupek. Insignia od początku będzie oferowana, zależności od wersji, z napędem na przednią oś i na cztery koła. Proaktywny i równomierny rozkład momentu obrotowego w systemie "Adaptive 4X4" nie tylko zapewnia optymalną trakcję, ale także zwiększa stabilność jazdy i dynamiczne prowadzenie. W Insigni z napędem na cztery koła, mechatroniczny system podwozia FlexRide mechatronic, dzięki Adaptive Stability Technology (technologii dostosowania toru jazdy), pomaga samochodowi dostosować się do aktualnych warunków jazdy i pozwala kierowcy wybrać ustawienia odpowiednie do jego nastroju. FlexRide jest dostępny również w wersji z napędem na przednią oś.
Insignia zadebiutuje w niespotykanie szerokim wyborze siedmiu rodzajów silników. Wszystkie spełniają normy emisji spalin Euro 5 i występują zarówno z manualną jak i automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów. Cztery rodzaje silników benzynowych oferowane są od czterocylindrowej jednostki 115 KM do V6 o mocy 260 KM. Trzy nowe, 2 litrowe silniki diesla z bezpośrednim wtryskiem, będą dostępne z mocą wyjściową w zakresie od 110 do 160 KM. Później linia silników Insigni zostanie uzupełniona o wersję EcoFLEX oferującą bardzo niską emisję CO2.
Insignia w wersji notchback i hatchback zadebiutuje 22 lipca 2008r. podczas London Motor Show, a do salonów trafi na początku listopada. Insignia została zaprojektowana w International Technical Development Center GM Europe w Rüsselsheim, w Niemczech, gdzie również jest produkowana.
Tutaj można zobaczyć zdjęcia szpiegowskie Opla Insignia w wersji liftback.