...z na nowo zaprojektowanym znakiem Opla.
Charakterystyczne elementy stylistyki to szeroki przód i stylizowane w kształcie „skrzydeł” tylne światła oraz „ostrze” zarysu linii bocznej, które zaczyna się dokładnie za przednimi kołami i sunie przez cały bok nadwozia. Obydwa detale przydają Insigni prężnego, ale pełnego wdzięku uroku.
Odzwierciedleniem samochodu z zewnątrz są kształty i powierzchnie wnętrza, które wykonano z najwyższej jakości materiałów.
Tablica rozdzielcza wije się od panelu przyrządów aż do drzwi w niezwykle finezyjny sposób, biorąc w objęcia pasażerów. Ten motyw skrzydła będzie powtarzał się we wszystkich Oplach. Czerwone podświetlenie wnętrza emituje ciepłą, luksusową aurę. Duży nacisk został położony na fotele, które ustalają najwyższe standardy pod względem ergonomii, komfortu i bezpieczeństwa.
Insignia zadebiutuje w niespotykanie szerokim wyborze siedmiu rodzajów silników. Wszystkie spełniają normy emisji spalin Euro 5 i występują zarówno z manualną jak i automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów. Cztery rodzaje silników benzynowych oferowane są od czterocylindrowej jednostki 115 KM do V6 o mocy 260 KM. Trzy nowe, 2 litrowe silniki diesla z bezpośrednim wtryskiem, będą dostępne z mocą wyjściową w zakresie od 110 do 160 KM. Później linia silników Insigni zostanie uzupełniona o wersję EcoFLEX oferującą bardzo niską emisję CO2.
Insignia w wersji notchback i hatchback zadebiutuje 22 lipca 2008r. podczas London Motor Show, a do salonów trafi na początku listopada. Insignia została zaprojektowana w International Technical Development Center GM Europe w Rüsselsheim, w Niemczech, gdzie również jest produkowana.