W nowym Oplu od razu rzuca się w oczy zapierający dech w piersiach design: obie wersje nadwozia imponują płynną, mocną, ale elegancką sylwetką o linii dachu zainspirowanej modelami coupe.
Projektanci nowego samochodu celowo stworzyli podobne wersje, aby utrzymać piękno najnowszego modelu Opla. Długość obu wersji - notchback i hatchback - 4 830 mm i rozstaw osi - 2 737 mm pozostają takie same.
Zużycie paliwa przez Insignię, emisja CO2 oraz dynamika jazdy wynikają ze współczynnika właściwości aerodynamicznych, który przez ponad 650 godzin był doskonalony w tunelu aerodynamicznym. Wynik: najniższy współczynnik oporu powietrza tej klasie: Cd - 0,27.
Oferta obejmująca od samego początku zarówno model notchback, jak i hatchback jest szczególnie ważna dla rynku samochodowego w takich krajach, jak Wielka Brytania i Francja, gdzie 5-drzwiowe sedany tradycyjnie cieszą się większym udziałem w rynku, w segmencie samochodów średniej wielkości. Z drugiej strony klienci w Niemczech oraz Hiszpanii generalnie preferują sedany w wersji notchback.
Ceny dla Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec, Austrii i Szwajcarii zostaną ogłoszone 22 lipca w Londynie, a samochody dotrą do niemieckich dealerów w grudniu, przed końcem bieżącego roku.
Od samego początku Insignia będzie dostępna z szeroką ofertą silników. Dostępnych będzie siedem rodzajów silników, wszystkie spełniające normę emisji spalin Euro 5 i współpracujące z sześciobiegową skrzynią biegów. Oferta silników benzynowych obejmuje cztery silniki od czterocylindrowego o mocy 115 KM do sześciocylindrowego V6 o mocy 260 KM. Trzy nowe silniki turbo-diesel o wtrysku bezpośrednim opracowane specjalnie dla Insignii mają pojemność 2,0 l oraz moc od 110 do 160 KM.
Na nowo opracowane zawieszenie może być udoskonalone poprzez zastosowanie innowacyjnego, mechatronicznego, zintegrowanego systemu FlexRide, jak również zaawansowanego systemu Adaptive 4x4. Błyskawiczne przeniesienie momentu obrotowego na cztery koła zapewnia wysoką stabilność oraz trakcję poprawiając jednocześnie dynamikę jazdy.