Insignia Sports Tourer będzie dostępna na europejskich rynkach na wiosnę 2009 r. Posiada taką samą sportową, mocną i elegancką konstrukcję, podobnie jak wersja sedan. "Jednakże", mówi Mark Adams, wiceprezes GM Europe ds. designu, "jest to samodzielny model, a nie po prostu wersja kombi wyprowadzona z sedana. W rzeczywistości, cała konstrukcja tyłu nadwozia wersji Sports Tourer, począwszy od słupka B, jest unikalna. Zapewniliśmy również połączenie wzornictwa sztuki rzeźby z techniczną precyzją odnajdowaną w modelach notch- oraz hatchback".
Projektanci nadali tyłowi Sports Tourer'a unikalny, a zarazem spójny wygląd poprzez przeciągnięcie płaszczyzny klapy tylnej na boczne płaszczyzny oraz jej zaakcentowanie dużymi, wyróżniającymi się, w pełni zintegrowanymi światłami tylnymi.
Ten dynamiczny wygląd obejmuje wnętrze, które oferuje wystarczająco miejsca dla pięciu pasażerów oraz konkurencyjny bagażnik o pojemności 540 litrów. W modelu Sports Tourer zachowano identyczny jak w sedanie rozstaw osi 2,74 m oraz zwiększono długość o ok. 80 mm do 4,91 m.
Dwa nowe silniki - pomniejszony kompaktowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem oraz nowy turbo diesel - dołączą do gamy siedmiu silników dostępnych już w modelach sedan od dnia ich premiery. Dodatkowo wariant ecoFLEX ze znacząco niższym zużyciem paliwa oraz niższym poziomem emisji CO2 zostanie dodany do tej oferty w najbliższej przyszłości.
Jego nowo opracowane podwozie, zaprojektowane w celu zaoferowania większego poziomu bezpieczeństwa i komfortu, może być nawet wzmocnione o innowacyjny zintegrowany mechatroniczny system FlexRide, który zwiększa stabilność oraz zapewnia elektronicznie sterowane tłumienie drgań w czasie rzeczywistym. FlexRide daje kierowcy również możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy. Oprócz standardowego trybu adaptacyjnego, kierowca może wybrać ustawienia trybu komfortowego (Tour) lub trybu sportowego (Sport). Tryb sportowy zwiększa dynamikę jazdy, ponieważ zmienia ustawienia wzajemnie zależnych funkcji takich jak kierowanie, sterowanie przepustnicą, tłumienie amortyzatorów, a nawet oświetlenie tablicy rozdzielczej.
Ponadto, klienci Insigni mogą wybrać nowy, zaawansowany system Adaptive 4x4, który wyprzedzająco rozdziela moment obrotowy, zapewniając znakomitą stabilność, optymalną trakcję i poprawiając jakość prowadzenia w każdych warunkach drogowych.
Przy wprowadzeniu Sports Tourer'a wykorzystano najnowsze technologie zaprezentowane podczas premiery Insigni, takie jak innowacyjna kamera "Opel Eye", która odczytuje i zapamiętuje znaki drogowe, ostrzegając kierowców, gdy mimowolnie zjeżdżają ze swojego pasa ruchu. Kolejnymi innowacjami są reflektory nowej generacji AFL, które dostosowują się do dominujących warunków jazdy za pomocą dziewięciu różnych trybów pracy, a także wyjątkowo przyjazne, ortopedycznie certyfikowane, ergonomiczne siedzenia sportowe.
Podobnie jak modele sedan, Insignia Sports Tourer został opracowany w Centrum Projektowania i Rozwoju GM Europe w Rüsselsheim. Będzie on również produkowany w zakładach w Rüsselsheim, jednych z najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych zakładów na świecie.