Po dobrym przyjęciu przez rynek dostawczej wersji vana Combo, GM Poland wprowadza drugi wariant tego modelu - Tour. Oferując ponadprzeciętnie duże wnętrze dla pięciu osób i przestrzeń bagażową (do 2320 litrów zgodnie ze standardową metodą testu), zrywność i bezpieczeństwo oraz szeroki wybór opcji wyposażenia i praktycznych akcesoriów, Combo Tour to idealny towarzysz rodzinnych wyjazdów za miasto.
Combo został zaprojektowany z myślą o obniżeniu kosztów eksploatacji. Wyposażony w oszczędne silniki o niskim poziomie emisji spalin, będzie dostępny po atrakcyjnych cenach. Dzięki tym samym zaletom wersja dostawcza tego samochodu zajęła drugie miejsce w konkursie "Van Roku" za rok 2002 – tuż za Oplem Vivaro.
Nowy, bogato wyposażony Opel Combo Tour, który podobnie jak wersja dostawcza, od strony technicznej powstał w oparciu o nową Corsę trzeciej generacji, dostępny jest z trzema jednostkami napędowymi – jedną benzynową i dwiema wysokoprężnymi wyposażonymi w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk. Mocna (64 kW/87 KM) jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra już w tej chwili spełnia surowe wymagania normy emisji spalin Euro 3, co w niektórych krajach jest równoznaczne z niższym podatkiem drogowym. Turbodoładowane, wysokoprężne wersje ECOTEC, wyposażone we wtrysk bezpośredni, spełniające wymagania normy Euro 3, mają pojemność 1,7 litra i osiągają moc 48 kW/65 KM (wersja 1.7 DI) i 55 kW/75 KM (wersja 1.7 DTI). Zużycie paliwa w obu wersjach nie przekracza 5,8 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (test łączony MVEG).
Combo Tour na przeglądy pozostawiany jest w warsztacie, co 30 000 km lub nie częściej niż raz w roku. Tak długie przerwy pomiędzy przeglądami są możliwe dzięki temu, że wiele części, takich jak np. hydrauliczne sprzęgło czy wałek rozrządu w wersji wysokoprężnej, ma charakter całkowicie bezobsługowy.
Komfort: Podróż pierwszą klasą nawet w drugim rzędzie
Entuzjaści sportów i młode rodziny mają jeden wspólny problem – brak czasu i mało miejsca dla pasażerów, na bagaż czy sprzęt. Nowy Combo Tour rozwiązuje problem transportu pojawiający się w przypadku uprawiania sportu i konieczności przewożenia sprzętu. Dzięki konstrukcji jednobryłowej, przestrzeń na wysokości głowy kierowcy i pasażera wynosi 1039 milimetrów. Nowy model zajmuje także czołowe miejsce w swojej klasie, jeśli chodzi o przestrzeń w tylnej części pojazdu. Dzięki najdłuższemu w klasie rozstawie osi - 2716 milimetrów - przestrzeń na nogi, mierzona jako przestrzeń zajęta przez siedzącego pasażera, wynosi aż 1019 milimetrów. Pomiędzy kolanami pasażerów siedzących z tyłu, a oparciami przednich foteli pozostaje odstęp 125 milimetrów. Nawet najwięksi pasażerowie poczują się jak w pierwszej klasie, siedząc z tyłu. Przestrzeń na wysokości głowy wynosi tu 1246 milimetrów. Duże, przyciemnione okna zapewniają doskonały widok, a uchylne okna boczne umożliwiają przepływ świeżego powietrza z tylnej części pojazdu.
Wsiadanie i wysiadanie z Combo jest wyjątkowo łatwe dzięki zastosowaniu w wersji standardowej drzwi przesuwnych z przodu od strony pasażera. System "Isofix" znacznie upraszcza montaż fotelika dziecięcego. Drugie drzwi przesuwne – od strony kierowcy – dostępne są jako wyposażenie dodatkowe. Zabezpieczenia przed otwarciem drzwi przez dzieci montowane są standardowo, a poziom bezpieczeństwa w tylnej części pojazdu jest wręcz wzorcowy – obejmuje on trzy zagłówki, trzy barkowo-biodrowe pasy bezpieczeństwa oraz konstrukcję foteli, zapobiegającą ześlizgiwaniu się pasażerów pod pasy bezpieczeństwa. Ponadto pokrywa części bagażowej i wzmocnione oparcia tylnych foteli zapobiegają zranieniu pasażerów Combo w trakcie wypadku. Uzupełnieniem pakietu bezpieczeństwa jest opcjonalna siatka przytrzymująca bagaż.
Przestrzeń ładunkowa: aż 2320 litrów pojemności
Przy niewielkich wymiarach zewnętrznych (długość 4323 mm, szerokość 1685 mm, wysokość 1801 mm), Combo Tour oferuje wyjątkowo obszerną przestrzeń bagażową. Tylna kanapa wraz z oparciem jest dzielona w stosunku 40:60. Po jej złożeniu – zagłówki chowają się w przestrzeni na nogi – długość całkowicie płaskiej przestrzeni ładunkowej wynosi 1,6 metra. Przy wypełnieniu do połowy wysokości uzyskujemy objętość 990 litrów, przy pełnym załadunku – aż 2320 litrów. Jeżeli tylna kanapa nie zostanie złożona, a roleta bagażnika będzie zaciągnięta, przestrzeń bagażowa – zgodnie z metodą pomiaru VDA - wyniesie 455 litrów. Dostęp do przestrzeni bagażowej jest bardzo dobry dzięki zastosowaniu dwuzawiasowych drzwi tylnych i niskiego progu (55 cm). Pełnowymiarowe koło zapasowe kryje się pod dnem bagażnika.
Małe przedmioty, takie jak mapy, skrobaczki do szyb, kasety czy prowiant na podróż lub zabawki winny być łatwo dostępne w trakcie podróży. Jako samochód rodzinny i wypoczynkowy, Combo wyposażony jest w wiele praktycznych skrytek i schowków, w tym w siatki w górnej części środkowego i tylnego słupka czy pojemniki i uchwyty na napoje na drzwiach i panelach bocznych. Duża skrytka sufitowa nad kierowcą to miejsce na dokumenty czy mapy, zaś na desce rozdzielczej znajdziemy kilka innych, mniejszych schowków.
Wygodne wspomaganie układu kierowniczego i bezpieczne zawieszenie DSA
Możliwość łatwego zaparkowania Combo nawet na najmniejszym miejscu parkingowym wynika nie tylko z jego niewielkich wymiarów i małego promienia skrętu (11,23 m). Standardowo montowane wspomaganie układu kierowniczego (EPS) zależne od prędkości znacząco zmniejsza wysiłek niezbędny do manewrów na parkingu, a jednocześnie zapewnia lepszą kontrolę nad samochodem przy dużych prędkościach, kiedy precyzyjne prowadzenie pojazdu ma kluczowe znaczenie.
Dzięki zawieszeniu DSA (Dynamic Safety), nowy model Opla to połączenie zwrotności, dobrego trzymania się drogi i wysokiego poziomu bezpieczeństwa, zachowanego nawet przy pełnym obciążeniu, wynoszącym 565 kg. Niezależne zawieszenie przednie wykorzystuje kolumnę McPhersona i hydroformowaną ramę pomocniczą. Ślimakowa przekładnia kierownicza wraz z jednoczęściowymi wahaczami sterującymi zwiększają bezpieczeństwo w trakcie kolizji i precyzję prowadzenia. Tylne zawieszenie Combo to zajmująca niewielką przestrzeń konstrukcja wykorzystująca belkę skrętną o przekroju podwójnego U.
Podobnie zaawansowany poziom prezentują rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo pasażerów tego rodzinnego pojazdu: standardowy pakiet bezpieczeństwa obejmuje pełnowymiarowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, napinacze i ograniczniki siły działania pasów bezpieczeństwa oraz opatentowany przez Opla system odłączania pedałów (PRS), ograniczający ryzyko obrażeń stóp i dolnych partii nóg kierowcy w przypadku kolizji czołowych. Wszystkie wersje silnikowe dostępne są także z czterokanałowym systemem ABS i układem elektronicznego rozdziału siły hamowania.
Różnorodność: opcje wyposażenia i atrakcyjna kolorystyka
Chociaż Combo Tour jest przede wszystkim przeznaczony do szerokiej gamy zastosowań rodzinnych i wypoczynkowych, może on być przystosowany do indywidualnych wymagań użytkownika przy wykorzystaniu wielu opcji wyposażenia. Nabywcy Combo Tour mają do wyboru długą listę dodatków, praktycznych akcesoriów i detali wykończenia, w tym elektrycznie otwierane okna, zdalnie sterowany zamek centralny do sześciorga drzwi, klimatyzację, wybór systemów audio. W zależności od upodobań, przyszły właściciel może wybrać jeden z dziewięciu kolorów od niebieskiego Aruba do czerwieni Magma Red.
Opel podzielił wyposażenie Combo Tour na trzy pakiety. Pakiet bezpieczny obejmuje system ABS i aktywne zagłówki przednich siedzeń, pakiet funkcjonalny oferuje podgrzewaną szybę tylną z wycieraczką, regulację wysokości fotela kierowcy, lampki do czytania mapy z przodu i szufladę pod fotelem pasażera. Pakiet elektryczny to elektrycznie sterowane okna i zdalnie sterowany zamek centralny drzwi przednich, drzwi przesuwnych i klapki wlewu paliwa.
Atrakcyjną opcją dla entuzjastów sportu jest wielofunkcyjny bagażnik dachowy, umożliwiający mocowanie różnego rodzaju sprzętu. Specjalny podnośnik ułatwia mocowanie rowerów na dachu, a łatwiejszy do nich dostęp – a zarazem oszczędność paliwa - zapewnia bagażnik mocowany na haku za pojazdem.