Opel może poszczycić się długoletnimi sukcesami w sprzedaży samochodów segmentu średniego: od 1970 roku firma sprzedała na całym świecie około 8,9 miliona pojazdów z tego segmentu. Na liczbę tę niemal w równych proporcjach złożyły się trzy serie modelu Ascona (4,4 miliona pojazdów) i dwie generacje Vectry (4,5 miliona). Ostatnia wersja Vectry nie tylko zajmowała pierwsze miejsce w swojej w klasie w wielu krajach, ale także prowadziła w ogólnoeuropejskim segmencie średnim w latach 1996 - 1998.
Stworzona z myślą o kierowcy i wyróżniająca się swoją stylistyką nowa Vectra oferuje użytkownikom przestronne wnętrze, wysoki poziom komfortu oraz nowoczesne technologie. Poziom wyposażenia nowej Vectry jest zbliżony do wyposażenia oferowanego dotychczas w samochodach dużo droższych. Vectra ma obecnie spełniać indywidualne wymagania różnych nabywców. Jak ustalili specjaliści Opla, typowa charakterystyka nabywcy samochodów należących do segmentu średniego już nie istnieje. Wielu z nich pragnie stać się posiadaczem np. klasycznego sedana.
Inni poszukują pojazdu, który połączy odpowiedzialność za rodzinę i za stan środowiska naturalnego z przyjemnością z jazdy i personalizacją. Dlatego każdy członek nowej rodziny Vectry jest tak wyrazisty. To już nie są odmiany różniące się detalami, ale w pełni niepowtarzalne wersje.
Nowa Vectra zadebiutuje wiosną 2002 roku jako czterodrzwiowy sedan. Początkowo dostępne będą dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne o mocy od 74 do 108 kW/100 do 147 KM. Kilka miesięcy później na rynek wejdzie Vectra GTS. Ta przypominająca wyglądem coupé wersja przeznaczona jest dla młodszych nabywców o nieco bardziej sportowym zacięciu. Jej sportowy charakter odzwierciedla silnik V6 o mocy 155 kW/211 KM. Najmocniejsza jednostka montowana w Vectrze.
Dwie kolejne wersje Vectry o wydłużonym rozstawie osi poszerzą asortyment dostępnych modeli, czyniąc go jednocześnie jednym z najszerszych w segmencie średnim. Signum to luksus i przestronność typowa dla samochodów należących do segmentu wyższego. Jego eleganckie nadwozie i wszechstronność wnętrza przekraczają tradycyjne granice. W okresie późniejszym na rynek wejdzie wersja kombi, która z pewnością znajdzie wielu zwolenników, zarówno ze względu na rozmiar jak i możliwość aranżacji przestrzeni bagażowej.
Cena nowej Vectry jest średnio wyższa tylko o 1% od poprzedniczki i przy wersji podstawej wynosi 67 200 PLN. Wersja ta przedstawia się następująco:
- Silnik 1,6 16V, 100 KM
- Radio z CD
- 4 poduszki pow.
- 2 kurtyny pow.
- Klimatyzacja
- Regulacja kierownicy w 2 płaszczyznach
- Sygnalizator przeglądów
- Pirotechniczne napinacze pasów z tyłu
- ABS
- Elektr. regulowane lusterka