...dzięki 8 światowym i europejskim premierom, a także pokazuje obecne i przyszłe pro-środowiskowe technologie.
Gwiazdą ekspozycji GM jest produkcyjna wersja Chevroleta Volt, zaprezentowana 16 września jednocześnie w Detroit oraz Rüsselsheim w czasie obchodów 100-letniej rocznicy GM. Chevrolet Volt ma potencjał, który pozwoli mu na zdefiniowanie kolejnych 100 lat GM oraz wprowadzenie radykalnych zmian w dziedzinie transportu samochodowego.
Volt zapowiada nową erę „elektryfikacji" samochodu i tworzy odrębną klasę samochodów znanych pod nazwą „pojazd elektryczny o rozszerzonym zasięgu" (E-REV). E-REV, jakim jest Chevrolet Volt różni się od samochodu korzystającego z napędu hybrydowego, lub hybrydowego napędu typu „plug-in tym, że koła pojazdu są przez cały czas napędzane elektrycznie przez jednostkę napędu elektrycznego. Przez pierwsze 60 km (40 mil) pojazd jest napędzany energią elektryczną zmagazynowaną w 16 kilowatowej baterii akumulatorów litowo-jonowych. Kiedy bateria wyczerpie się, zasilany benzyną lub paliwem E85 silnik wytwarza dodatkową energię elektryczną w celu napędzania samochodu przez następne kilkaset kilometrów. Otrzymaliśmy tym samym funkcjonalny pojazd, którym można podróżować bez obawy o zasięg.
Premiery światowe ukierunkowane na ochronę środowiska
Opel/Vauxhall debiutuje pierwszym skonstruowanym z myślą o tym celu modelem ecoFlex swego modelu flagowego Insigni. Nowa Insignia ecoFlex z silnikiem 2.0 CDTI single turbo o mocy 160 KM będzie emitować poniżej 140 g/km CO2. Wskaźnik oporu powietrza CD 0,26 czyni ten model jednym z najbardziej aerodynamicznych sedanów na świecie.
Opel/Vauxhall przedstawi publiczności również po raz pierwszy Insignię Sports Tourer, średniej klasy kombi o mocnej atletycznej sylwetce z szeroką ofertą dziewięciu silników, już na starcie spełniających normę emisji Euro-5. Sports Tourer oferuje wystarczająco dużo miejsca dla pięciu pasażerów oraz konkurencyjny bagażnik dla rodzin poszukujących alternatywy wobec dużych samochodów klasy SUV. Ze swym eleganckim i sportowym wyglądem Sports Tourer zaprojektowany został jako samodzielny model, a nie prosta wersja kombi wyprowadzona z sedana. W uzupełnieniu siedmiu silników oferowanych w przypadku Insigni, Opel/Vauxhall dodaje do wyboru dodatkowo 2-litrowy silnik CDTI BiTurbo o mocy 190 KM oraz 1,6-litrowe benzynowe turbo o mocy 180 KM.
Zupełnie nowy Chevrolet Cruze podnosi poprzeczkę w zakresie pasjonującej stylizacji oraz wbudowanej jakości w europejskim segmencie samochodów kompaktowych. Jego dynamiczny wygląd 4-drzwiowego coupe wprowadza nowy wymiar do projektu 3-bryłowego sedana. Wraz z charakterystyczną osłoną chłodnicy, wygiętą linią boczną karoserii oraz motywem „podwójnego kokpitu", Cruze jest zwiastunem nadejścia nowego języka projektowania dla przyszłych produktów noszących znak Chevroleta na rynkach europejskich
Pokazowy Chevrolet Orlando prezentuje możliwości wkroczenia Chevroleta do segmentu samochodów wielozadaniowych. Rozwijając nowy język projektowania, łączy on mocną, podobną do SUVa, sylwetkę z elastycznym wykorzystaniem siedzeń oraz imponującą przestrzenią ładunkową. Linie karoserii tworzą wyróżniającą się sylwetkę, zastępującą konwencjonalne proporcje „monocaba" o bardziej wyraźnym kontraście między maską a linią okien. Zamiast płaskich boków karoserii, Orlando demonstruje poszerzone błotniki podkreślone przez dwukolorową powłokę lakierniczą.
Innowacyjna koncepcja Saaba 9-X Air jest wizją stylistyczną badającą jak może wyglądać przyszły kabriolet tej marki. 9-X Air zrywa z szablonem konwencjonalnego 4-miejscowego modelu kabrioletu, wprowadzając składany dach typu Canopy Top (postępowanie o ochronę patentową tego rozwiązania w toku) montowany na zakrzywionych słupkach tylnych z oddzielną cofającą się osłoną tylną. Saab 9-X Air charakteryzuje się proporcjami bliskimi samochodowi sportowemu, zapewniając bardzo dużo miejsca oraz komfort, który daje koncepcja „otaczającego szkła". Ze swym kuzynem 9-X BioHybrid, współdzieli on wyróżniającą stylizację przodu oraz wydajny silnik 1,4-litrowy BioPower hybrid.
Europejski debiut sportowego Camaro oraz luksusowego Cadillaca CTS Sport Wagon. Debiutujący na rynku europejskim Chevrolet Camaro to wyjątkowe sportowe coupe, które łączy tradycyjny wygląd z zaawansowaną współczesną technologią. Ze swą mocną powoli opadającą sylwetką oraz proporcjami karoserii, które pozostają wierne pierwotnej koncepcji modelu, design nowego Camaro kontynuuje bogatą przeszłość bez wpadania w pułapkę stylu „retro". Pod maską mieści się znakomity silnik V-8 o pojemności 6,2 litra i mocy 420 KM, wyposażony aktywny system zarządzania paliwem (Active Fuel Management), który daje nowemu Camaro moc dostosowaną do jego wyglądu.
Cadillac CTS Sport Wagon ma charakterystyczną i dynamiczną sylwetkę. Uderzająca stylizacja, dużo miejsca wewnątrz oraz szeroki zakres sześciocylindrowych silników o niskiej emisji spalin, mają uczynić z CTS Sport Wagon kuszącą alternatywę dla większych luksusowych SUVów oraz luksusowych kombi. Na początek CTS Sport Wagon oferuje benzynowy silnik V-6 o bezpośrednim wtrysku paliwa, pojemności 3,6-litra i mocy 311 KM (229 kW), współpracujący z sześciobiegową manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Dodatkowo, dla modelu CTS opracowywany jest wydajny turbo-diesel o pojemności 2.9 l i przewidywanej mocy 250 KM (184 kW).
GM Forum: obecne i przyszłe technologie pro-środowiskowe W uzupełnieniu do Volta na Forum GM pokazany zostanie również prawdopodobny przyszły alternatywny napęd GM - HydroGen4 - technologia ogniw paliwowych czwartej generacji. HydroGen4, znacznie rozwinęła się w porównaniu z poprzednikami, i może obecnie poszczycić się dodatkową dynamiką, systemową wytrzymałością oraz codzienną przydatnością. Zestaw ogniw paliwowych modelu HydroGen4 obejmuje 440 połączonych szeregowo ogniw. Cały system wytwarza moc do 93 kW. Dzięki pomocy synchronicznego silnika elektrycznego o mocy 73 kW/100 KM, przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa ok. 12 sekund. HydroGen4 wyposażony jest w system trzech zbiorników, wytrzymujących ciśnienie do 700 barów, wykonanych z kompozytowego włókna węglowego. Mogą one pomieścić 4,2 kg wodoru, co zapewnia zasięg do 320 km.
Bioetanol lub E85, mieszanka składająca się w 85% z etanolu oraz 15% z benzyny była w centrum uwagi ekspertów GM przez wiele lat. Bioetanol jest odnawialną alternatywą dla paliw uzyskiwanych z surowców tradycyjnych i oferuje korzyść w postaci niższej o 70% emisji CO2 w porównaniu z benzyną. Pomiaru tego dokonano na podstawie sprawności układu napędowego w zależności od sposobu produkcji paliwa. GM prezentuje dwa modele, które mogą wykorzystywać zarówno E85, jak i benzynę lub ich dowolną kombinację: Saaba 9-3 Kabriolet Biopower oraz Cadillaca BLS 2.0 Turbo Flexpower.