Kontynuując rozwój nowej gamy modelowej Vectry, Opel wypływa na szerokie wody. Opublikowano właśnie pierwsze zdjęcia samochodu Signum, który zadebiutuje w marcu 2003 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie i niedługo później pojawi się w sprzedaży.
Charakteryzujący się unikalną, wydłużoną sylwetką, różnorodnością ustawień tylnych siedzeń, a także wyjątkowo bogatym wyposażeniem i pionierskim zastosowaniem nowych technologii Opel Signum przełamuje granice konwencjonalnych segmentów samochodowych, otwierając dla siebie całkowicie nowy rynek.
Nowy Opel Signum jest kombinacją stylowego wyglądu, znakomitej dynamiki jazdy oraz komfortu pasażerów z unikalną swobodą aranżacji wnętrza. Proporcje nadwozia są także niezwykłe: przy długości 4636 mm – większej zaledwie o 40 mm od Vectry sedan – liczący 2830 mm rozstaw osi Signum jest o całe 130 mm dłuższy. Swą niepowtarzalną linię nowy Signum zdradza specyficzną kompozycją przodu, a odkrywa w pełni, gdy patrzy się nań z boku, prezentując cztery okna oraz panoramiczną i wypukłą tylną szybę z charakterystycznym, trapezowym kształtem szerokich słupków tylnych ("C").
Carl-Peter Foster, prezes i dyrektor generalny Adam Opel AG wiele oczekuje od tego samochodu:
"Signum to Opel Klasy Business – samochód unikalny, stworzony z myślą o wymagającym kierowcy, którego oczekiwania w kategoriach dynamiki i stylistyki, a także jakości i prezencji są naprawdę wysokie i który chce wyrazić własną osobowość i swój styl życia. Jesteśmy pewni, że nowy Opel Signum zdobędzie uznanie użytkowników samochodów innych marek, którzy dotąd nie myśleli o zakupie Opla."
Jednym z ciekawych rozwiązań Opla Signum jest nowatorski system siedzeń. Dzięki długiemu rozstawowi osi, przestrzeń i komfort tylnej kanapy nie ustępuje wygodzie samochodów klasy luksusowej. Oba oddzielne siedzenia tylne dają się odsunąć do tyłu nawet o 130 mm, w ten sposób jeszcze bardziej powiększając miejsce na nogi.
Oparcia siedzeń można ponadto opuścić (do pochylenia 28 stopni od pionu), uzyskując komfort fotela lotniczego klasy business. Oparcia wszystkich trzech tylnych siedzeń można też całkowicie złożyć do przodu; w tej konfiguracji pojemność ładunkowa przekracza 1400 litrów. Przy przewozie pięciu osób pojemność ładunkowa wynosi natomiast 480 litrów, zależnie od pozycji tylnej kanapy.
Pierwszy w świecie: wielofunkcyjny "Asystent Podróży"
To jeszcze nie koniec możliwości aranżacji tylnej kanapy, gdyż siedzenie środkowe ma szczególnie uniwersalne funkcje. Po złożeniu do przodu i odwróceniu siedziska powstaje bardzo praktyczna półka na drobiazgi.
Złożona górna część oparcia może wtedy służyć jako podłokietnik dla pasażerów obu skrajnych siedzeń. W celu uprzyjemnienia podróży, w Oplu Signum zainstalowano nowatorski system "Asystent Podróży". Umieszczony pomiędzy tylnymi skrajnymi siedzeniami zawiera dwa składane stoliczki, chłodziarkę, pojemnik na śmieci, gniazdo12V oraz uchwyt na przenośny odtwarzacz DVD, a także oddzielny dla tylnej kanapy panel sterowania samochodowym systemem audio.
Pomysł ten jest wzorowany na rozwiązaniach stosowanych w samolotach pasażerskich, podobnie jak schowki na drobne przedmioty nad głowami pasażerów. W podsufitowej konsoli Opla Signum znajduje się - poza lampkami do czytania dla pasażerów z tyłu – pięć oddzielnych schowków na drobiazgi, które przy swej niewątpliwej funkcjonalności nadają wnętrzu pojazdu nowy i nietypowy wygląd.
Wśród innych nowości prezentowanych po raz pierwszy w Signum są trzy nowe jednostki napędowe ECOTEC: silnik benzynowy Opla z bezpośrednim wtryskiem paliwa, o pojemności skokowej 2.2 litra i mocy 114 kW (156 KM); nowy, turbodoładowany silnik 2.0-litrowy o mocy 129 kW (175 KM) oraz 3.0-litrowy diesel Common Rail V6 o mocy 130 kW (177 KM).
Wraz z Interaktywnym Systemem Jezdnym IDS silniki te zapewniają doskonałe własności jezdne samochodu. Innymi pionierskimi rozwiązaniami w Signum są m.in.: system adaptacyjnego oświetlenia drogi AFL z reflektorami biksenonowymi, oraz fotel kierowcy regulowany w ośmiu różnych położeniach. Takie zaawansowane technologicznie i nowatorskie rozwiązania, sprzyjające zachowaniu należytej kontroli nad pojazdem oraz koncentracji i czujności podczas prowadzenia z reguły dostępne są tylko w samochodach klasy luksusowej.
Carl-Peter Foster podkreśla, iż ten trzeci już członek rodziny Vectry ma do odegrania ważną rolę strategiczną:
"Signum, podobnie jak nasz nowy kompaktowy minivan Meriva, stanowi doskonały przykład pionierskiego ducha, jaki charakteryzować będzie przyszłe samochody i minivany Opla, tak pod względem dynamicznej stylistyki, jak i wszechstronnych koncepcji wykorzystania wnętrza. Pragniemy, aby w przyszłości nawet do 40 procent naszych nowych modeli opierało się – jak te dwa – na koncepcjach prawdziwie innowacyjnych, które znoszą granice pomiędzy tradycyjnymi segmentami lub też tworzą całkiem nowe. Signum – jak wskazuje jego nazwa – to nasz potężny sygnał dla światowej motoryzacji."