Po raz pierwszy widoczna jest linia bocznych okien nowego modelu. Wyraźnie widać też kształt tylnej szyby z pokaźnym spoilerem i światłami zachodzącymi na boki. Przód auta będzie prawdopodobnie nawiązywał stylistycznie do Insigni. Również w kabinie pasażerskiej pojawi się wiele elementów przejętych z Opla segmentu D.
Podobnie jak większa siostrze, nowa Astra zostanie wyposażona w nowoczesny układ rozpoznawania znaków drogowych Front Camera System oraz układ Adaptive Front Lighting, dostosowujący wiązkę świetlną reflektorów do warunków aktualnie panujących na drodze. W opcji dostępne będzie także adaptacyjne zawieszenie o zmiennej charakterystyce tłumienia.
W gamie jednostek napędowych znajdą się niewielkie, ale mocne silniki benzynowe 1.4-litra z turbodoładowaniem, znane silniki Diesla oraz jednostki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa. O niskie spalanie będzie dbał system start-stop zaprezentowany w koncepcyjnej Corsie Hybrid podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie 2007.
W planach jest również ekstremalna wersja VXR z 2.0-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 250 KM. Niewykluczone, że wariant ten posiadał będzie napęd na cztery koła. Pozostałe wersje otrzymają tradycyjny napęd na przednią oś oraz nowe wielowahaczowe zawieszenie tylne.
Nowa Astra wejdzie do sprzedaży pod koniec tego roku.