Wersja Sports Tourer OPC wyposażona będzie w zaciski Brembo, nawiercane tarcze hamulcowe, pokaźne końcówki układu wydechowego oraz tuzin plakietek z logo OPC. Wydaje się, że model zaprezentowany na zdjęciach jest już w pełni gotowy do wjazdu do salonów sprzedaży, chociaż Opel może jeszcze pokusić się o zamontowanie dodatkowych spoilerów.
Sportowe kombi Opla będzie prawdopodobnie napędzane 2.8-litrowym silnikiem V6 twin-turbo rozwijającym moc około 320 KM. Standardowa Insignia z tym samym silnikiem (odchudzonym do 260 KM) i napędem na cztery koła również będzie występowała z pakietem OPC.
Obecnie w gamie jednostek napędowych „Samochodu Roku 2009” pojawiły się dwa nowe silniki. 1,6-litrowy benzynowy silnik turbo o mocy 180 KM i 230 Nm momentu obrotowego, będzie dostępny z napędem na przednią oś (FWD). Natomiast silnik 2.0 BiTurbo o mocy 190 KM i 400 Nm momentu obrotowego będzie początkowo dostępny z napędem na cztery koła Adaptative 4x4. Wariant FWD z silnikiem 2.0 CDTI BiTurbo zostanie dodany później.
W najbliższej przyszłości do tej oferty zostanie dodany wariant ecoFLEX z 2,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym CDTI, osiągającym 118 kW/160 KM i 350 Nm momentu obrotowego.