Nowy kompakt Opla po raz pierwszy przedstawiony zostanie 17 września na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie w dynamicznej, pięciodrzwiowej wersji hatchback o eleganckiej sylwetce, czerpiącej z najlepszych osiągnięć konstrukcyjnych Opla i gwarantującej wyjątkowe wrażenia z jazdy.
Astra nowej generacji wprowadza do klasy samochodów kompaktowych wiele elementów wyposażenia zapewniających komfort i bezpieczeństwo. Po raz pierwszy zostały one zastosowane w pojazdach średniej wielkości w modelu Insignia. Dostępne będą tak wyjątkowe technologie jak zupełnie nowe podwozie mechatroniczne, najbardziej zaawansowany system oświetlenia, przednia kamera rozpoznająca znaki drogowe oraz technologia gwarantująca maksymalną ergonomię siedzeń.
„Najnowsza generacja Astry podkreśla wyjątkowe doświadczenie marki Opel we wdrażaniu nowych technologii w samochodach klasy kompakt. Ponadto nowa Astra przenosi ducha modelu Insignia do segmentu samochodów kompaktowych z bezprecedensową pasją i zaangażowaniem w zapewnienie doskonałości," mówi Alain Visser, wiceprezes Opla.
Przy długości 4,42 metra, nowa Astra oferuje więcej przestrzeni dla pasażerów i wygody tak z przodu, jak i z tyłu, dzięki większemu o 71 mm rozstawowi kół. Szczupła i smukła sylwetka mająca zapewnić maksymalne osiągi opracowana została dzięki współpracy projektantów i specjalistów od aerodynamiki, którzy poddali samochód trwającym łącznie 600 godzin testom w tunelu aerodynamicznym.
Eleganckie proporcje nadają jej mocną, opadającą nisko do przodu sylwetkę o silnie nachylonej przedniej szybie i opadającej w tylnej części linii dachu, sprawiając tym samym, iż tradycyjna forma hatchbacka staje się niezwykle przyjemna dla oka. Nowy język stylistyki marki - rzeźbiarski artyzm połączony z niemiecką precyzją - poddany został ponownemu odświeżeniu.
„Elementy stylistyki wprowadzone w modelu Insignia, jak skrzydło i ostrze, w nowej Astrze zostały zinterpretowane na nowo, ponieważ ważne jest, aby każdy model Opla posiadał własną osobowość," mówi Mark Adams, wiceprezes ds. designu General Motors Europe. „To dlatego widoczne są podwójne skrzydła każdego ze świateł tylnych i dynamiczna, odwrócona ostra linia boczna wizualnie łącząca się z linią tylnej szyby i tylnym słupkiem."
Wewnątrz wykorzystano identyczne elementy stylistyki jak na zewnątrz, tworząc tym samym harmonię wnętrza oraz części zewnętrznej. Szczególne wysiłki podjęto również w celu zapewnienia jak największej i jak najbardziej elastycznej przestrzeni ładunkowej.
„Misją Opla jest wdrożenie sprawdzonych w modelu Insignia najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych w innych modelach. Postawiliśmy sobie jeszcze ambitniejszy cel - zastosowanie większości tych elementów w segmencie pojazdów kompaktowych dzięki modelowi Astra," mówi Hans Demant, dyrektor generalny Opla.
Opracowany w Rüsselsheim, nowy Opel Astra wyposażony został w zupełnie nowe podwozie. Większy rozstaw osi i kół oraz nowa konstrukcja osi tylnej dodatkowo zwiększają zwrotność i stabilność, nie wpływając przy tym ujemnie na komfort.
Podwozie Opla Astry opracowane zostało jako układ mechatroniczny całkowicie integrujący funkcje mechaniczne i sterowanie elektroniczne. Podobnie, jak model Insignia, Astra może być wyposażona w stanowiący rzadkość w tej klasie samochodów, inteligentny, elektroniczny system sterowania FlexRide, oferujący trzy opcje prowadzenia - Standard, Sport i Tour - a jednocześnie całkowicie i nieprzerwanie dostosowujący się do zmian stylu jazdy i prędkości na zakrętach.
Pozostałe innowacyjne funkcje techniczne wprowadzone do pojazdów kompaktowych wraz z modelem Astra to:
* nowa generacja świateł biksenonowych Advanced Forward Lighting (AFL+), zmieniających natężenie i zasięg w zależności od stylu jazdy i warunków drogowych, wykorzystujących dziewięć różnych trybów oświetleniowych.
* system kamery przedniej Opel Eye rozpoznający znaki drogowe i ostrzegający kierowcę o niezamierzonym zjechaniu ze swojego toru jazdy.
* ergonomiczne siedzenia przednie, opracowane z myślą o uzyskaniu optymalnej stabilizacji i bezpieczeństwa pleców.
Oferta jednostek napędowych skoncentrowana jest na wydajności i obejmuje osiem silników spełniających wymogi normy Euro 5. Poza jednostkami o najniższej mocy, wszystkie silniki wyposażono w sześciobiegowe skrzynie biegów. Nowością będzie nowa, kompaktowa, automatyczna skrzynia biegów z funkcją Active Select.
Oferta silników wysokoprężnych CDTI obejmuje silniki common-rail i silniki z wielopunktowym wtryskiem paliwa o pojemności od 1,3 do 2,0 litrów i mocy od 70 kW/95 KM do 118 kW/160 KM. Wszystkie z nich wyposażone są w filtr cząsteczek stałych (Diesel Particulate Filter). Oczywiście w zakres oferty wchodzić będzie wersja ecoFLEX o szczególnie niskim zużyciu paliwa i emisji CO2.
Dostępne będą również cztery silniki benzynowe o pojemności 1,4 i 1,6 litra i mocy od 74 kW/100 KM do 132 kW/180 KM. Nowy, mniejszy silnik 1.4 turbo o mocy 103 kW/140 KM zastąpi obecnie stosowany silnik z zapłonem iskrowym o pojemności 1,8 litra. Dzięki zastosowaniu wyjątkowych rozwiązań technologicznych w tym przedziale pojemności skokowej silnik 1.4 Turbo osiągać będzie o 14 procent wyższy moment obrotowy, zużywając jednocześnie dostrzegalnie mniej paliwa.
Osadzona w tradycji pojazdów kompaktowych Opla, sięgających roku 1936 i modelu Olympia Kadett, Astra pozostaje niezmiennie w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się w Europie modeli klasy kompakt - segmentu stanowiącego 27 procent całego rynku motoryzacyjnego. Sprzedaż Astry stanowi jedną trzecią sprzedaży wszystkich modeli Opla/Vauxhalla, wynoszącą średnio blisko 500 000 egzemplarzy rocznie.