Inżynierowie Opla stoją na stanowisku, iż wszystkie pojazdy gamy modeli OPC powinny przejść rygorystyczny, 10.000-kilometrowy test na 20,8-kilometrowym odcinku Nürburgring, nazwanym przez Jackiego Stewarta, legendarnego kierowcę wyścigowego, Green Hell (Zielonym Piekłem). Kilka dni temu Insignia OPC sedan bez trudu sprostała temu wyzwaniu.
„Insignia OPC sedan przejechał 487 okrążeń przez 12 dni, bez problemu rozwijając w tym czasie maksymalne prędkości. Tego rodzaju osiągów i jakości oczekujemy od wszystkich modeli Opla", mówi Hans Demant, dyrektor generalny Opla.
Opel Insignia OPC Sports Tourer może się poszczycić mocą 325 KM/239 kW i silnikiem 435 Nm 2,8 litra V6 Turbo. Model charakteryzuje szereg zaawansowanych technicznie elementów, obniżone, zmodernizowane podwozie mechatroniczne z systemem FlexRide, adaptacyjnym napędem 4x4 z elektronicznie sterowanym układem różnicowym eLSD oraz specjalnie zaprojektowanym układem hamulcowym Brembo.
Technologia motoryzacyjna najwyższej jakości
Podobnie do Insigni OPC sedan, wersja Sports Tourer pełna jest technologicznych nowinek. Silnik OPC ma o 25 procent więcej mocy od wersji 260 KM silnika 2.8 V6 Turbo zastosowanego w wersjach Insignia Sport i Cosmo. Zwiększenie mocy uzyskano dzięki zmodernizowaniu układu wydechowego i znaczącemu obniżeniu przeciwciśnienia, a zastosowanie specjalnych tłumików przyczyniło się do uzyskania sportowego, głębokiego tonu pracy silnika. Model wyposażono w sześciobiegową manualną skrzynię biegów, pozwalającą na uzyskanie przyspieszenia do 100 km/godz. w ciągu zaledwie 6,3 sekundy i maksymalnej prędkości wynoszącej 250 km/godz. (prędkość ograniczona).
Jednostkę sterującą adaptacyjnym napędem 4x4 z systemem eLSD skalibrowano dla dostosowania rozkładu momentu obrotowego do sportowej filozofii OPC. Inżynierowie w ośrodku Opel Performance Center opracowali do podwozia wysokiej jakości oś przednią o nazwie HiPerStrut (High Performance Strut), 10 mm niższą, niż w wersji AWD Insignia Sport. Jej zalety to zredukowanie drgań układu kierowniczego, a co za tym idzie - większy komfort prowadzenia.
Standardowe dla OPC elektroniczne zawieszenie FlexRide zmodernizowano celem uzyskania jak najwyższych parametrów jezdnych i zadowolenia osób preferujących sportową jazdę. Oferowane są trzy różne opcje sportowe: Standard gwarantuje maksymalnie komfortową jazdę, Sport jest bardziej sztywny, zaś ustawienia OPC zapewniają maksymalną przyjemność z jazdy.
Trudny tor: 12 dni, 27 000 razy zmiany biegów, 35 551 zakrętów i 487 okrążeń
Przed wyjechaniem na drogi jesienią, nowy Opel Insignia OPC Sports Tourer zmierzy się z torem Green Hell: 10 000 szybkich kilometrów na Nordschleife oznacza około 180 000 kilometrów na drodze. Zmodyfikowany tuning dostosowuje środek ciężkości pojazdu, co stanowi przyczynę tego, dlaczego zawieszenie Sports Tourer testowane będzie na Ringu oddzielnie.
Pomimo tego, iż 20,8-kilometrowy, niezmiernie wymagający tor wchodzi w zakres standardowego programu OPC, dodatkowe testy zawsze stanowią dla Volkera Strycka i jego zespołu coś szczególnego. Były niemiecki mistrz rajdowy i dyrektor ośrodka Opel Performance Center podsumowuje: dwunastu kierowców, konstruktorzy Opla i znawcy toru Nordschleife zasiądą na 12 dni za kierownicą fabrycznego Opla Insignia OPC, niezależnie od panujących warunków pogodowych. „12 dni na torze, 27 000 razy zmiany biegów, 35 551 zakrętów i 487 okrążeń może naprawdę dać się we znaki."
Koordynator weryfikacji, Jens Hornischer, który przejedzie większość dystansu testowego, mówi: „Zmuszamy samochód do stałego wykorzystywania około 90 procent swojej mocy - a to prawdziwie trudne zadanie dla każdego pojazdu. A nie ma prawie żadnych przygotowań."
Insignia OPC Sports Tourer stanowi najnowszy rozdział długiej historii sukcesów modeli kombi. Opel jako pierwszy w tym segmencie w roku 1953 wprowadził na rynek europejski model Olympia Rekord Car-A-Van, połączenie samochodu osobowego i furgonetki. W roku 1970 Opel skonstruował model Ascona Voyage, pierwsze stylowe kombi.
Kolejna innowacja w tym segmencie wprowadzona została w roku 1991, kiedy to Opel przedstawił najmocniejsze kombi na świecie - Omegę Caravan 24V z 3-litrowym, rzędowym silnikiem sześciocylindrowym o mocy 204 KM. Vectra OPC kontynuowała tradycję modeli kombi Opla o tak dużej mocy. Dostępna była ona od roku 2005, w ostatecznej wersji jako wysokiej jakości model z napędem na przednie koła o mocy 280 KM.
Nowy, 325-konny Opel Insignia OPC stanowi ogromny krok naprzód w kategorii dynamiki jazdy, charakteryzuje się jeszcze większą mocą i adaptacyjnym układem napędu 4x4. Także dynamiczna wersja Sports Tourer z pewnością będzie przyciągać wzrok.