Wersja 130 KM dołączy do 160-konnego silnika już zastosowanego w modelu Insignia. Obie wersje silnika są obecnie dostępne dla Insigni ecoFLEX w wariantach notchback i hatchback. Pod koniec roku silniki te będą dostępne również w wersji nadwozia Sports Tourer.
Modele Insignia ecoFLEX charakteryzują się niską emisją gazów cieplarnianych i niskim zużyciem paliwa, nie rezygnując przy tym z wysokich osiągów i dynamicznej jazdy. Oba silniki - przy spalaniu wynoszącym 5,2 litrów oleju napędowego na 100 km - co odpowiada emisji CO2 równej 136g/km - osiągają wysokość momentu obrotowego od 320 do 380 Nm. Wszystko to dzięki udoskonalonemu specjalnie dla modelu ecoFLEX, mocnemu silnikowi wysokoprężnemu nowej generacji o pojemności 2 litrów i zasilaniu typu common rail. Podobnie jak reszta silników dostępnych dla Insigni, wersja z ecoFlex również spełnia normę Euro 5.
Dzięki wyjątkowo niskiemu w swojej kategorii poziomowi emisji CO2, wynoszącemu znacznie poniżej 140 g/km, w przypadku wersji 130 KM w kilku europejskich krajach można skorzystać z bardzo korzystnych ulg podatkowych.
W przypadku wersji 160 KM, przyspieszenie do 100 km/h zajmuje Insigni ecoFlex sedan tylko 9,5 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi 221 km/h. Insignia ecoFLEX z silnikiem 130 KM przyspiesza do 100 km/h w 11,1 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 207 km/h.
Obydwa warianty silników Insigni ecoFLEX są dostępne w wersji nadwozia Sports Tourer. Wersja kombi „Samochodu Roku 2009" spala jedynie 5,3 l/100 km w cyklu mieszanym, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 139 g/km.
„Projektując Insignię ecoFlex chcieliśmy by była ona czymś więcej niż tylko samochodem przyjaznym dla środowiska: stawialiśmy na duże osiągi i innowacyjne technologie charakterystyczne dla innych modeli Insigni. Na tym poziomie cenowym po prostu nie ma ona sobie równych", mówi Hans Demant, dyrektor generalny Adam Opel GmbH.
Insignia ecoFLEX osiąga współczynnik siły oporu równy 0.26, dzięki któremu zajmuje miejsce wśród najbardziej aerodynamicznych sedanów na świecie - w towarzystwie droższych samochodów klasy Premium.
W porównaniu do standardowej Insigni 2.0 CDTI, wartość współczynnika oporu powietrza modeli ecoFLEX został zredukowany o ponad 20 punków. Pięć głównych modyfikacji, dzięki którym było to możliwe to: dodanie osłony zbiornika paliwa z przodu tylnej osi; zamknięcie górnej kraty wlotu powietrza; zamknięcie głównego wycięcia przedniego spojlera; obniżenie wysokości w pionie oraz uszczelnienie niższej części chłodnicy.
Ponadto, modele Insignia ecoFLEX zostały wyposażone w specjalnie zaprojektowane, opony 225/55 R 17 firmy Michelin, o niskim oporze toczenia.
Sercem modelu ecoFLEX jest 4-cylindrowy silnik 2.0 CDTI nowej generacji o mocy 118 kW/160 KM lub 96 kW/130 KM, wprowadzony w Insigni zeszłej zimy. Występuje on jedynie w wersji z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, której ostateczne przełożenie zostało wydłużone tak, by zredukować prędkość silnika i zużycie paliwa. Ponadto, wskaźnik dźwigni zmiany biegów sygnalizuje kierowcy, kiedy system zarządzania układem napędowym uzna zmianę biegu na wyższy za optymalną, celem zaoszczędzenia paliwa. Co więcej, krótsze przełożenia zostały zarezerwowane dla pierwszego i drugiego biegu tak, by uniknąć negatywnego wpływu na przyspieszenie Insigni ecoFLEX.
Silnik Insigni ecoFLEX wyposażony jest w innowacyjną technologię CleanTech. Jest nią układ spalania, który zapewnia najniższe możliwe zużycie paliwa i poziom emisji dzięki elektronicznemu sterowaniu w obwodzie zamkniętym. Technologia ekonomicznego spalania zawdzięcza swój sukces nowym piezoodpornym czujnikom, które mierzą ciśnienie w każdej z czterech komór spalania.