W tegorocznym wyborze uczestniczyli czytelnicy z 26 europejskich krajów w ogólnej liczbie ponad czterdziestu milionów.
Nowa Astra wygrała ze sporą przewagą otrzymując najwyższe noty za silnik, zużycie paliwa, zawieszenie, układ hamulcowy oraz układ kierowniczy, a także podnoszący bezpieczeństwo system wspomagania kontroli jazdy. Zarówno eksperci techniczni jak i kierowcy sportowi uznali, że Nowa Astra to numer jeden w swojej klasie. Technicy ocenili ją na pięć, zaś kierowcy wyczynowi na siedem w ośmiostopniowej skali oceny.
„Wydaje się że pod względem nagród, Astra idzie śladami Insigni. Wspaniale jest otrzymać takie wyróżnienie jeszcze przed dotarciem nowego kompaktu Opla do salonów sprzedaży", mówił Carl-Peter Forster, Przewodniczący Rady Nadzorczej Adam Opel GmbH. Nowa, pięciodrzwiowa Astra, która zadebiutowała podczas tegorocznych Targów Samochodowych we Frankfurcie, wprowadza do klasy aut kompaktowych nową interpretacją języka stylistyki marki, łącząc go z szeregiem innowacji technicznych, zastosowanych już wcześniej w Insigni.
Wybory Złotej Kierownicy są organizowane w dwóch fazach. W pierwszym etapie, europejscy czytelnicy magazynu głosują na swój ulubiony samochód, wybierając 46 samochodów w sześciu kategoriach (mini, kompaktowy, średni, luksusowy, sportowy i van). Następnie zespół 50 ekspertów złożony z techników, kierowców wyścigowych, redaktorów i znanych osobistości, testuje i ocenia nominowane samochody pod względem dynamiki, komfortu i jakości wykonania. Oprócz wielu znanych w Niemczech osobistości, w głosowaniu uczestniczą też kierowcy wyczynowi, w tym dwukrotni rajdowi mistrzowie świata Walter Röhrl i Isolde Holderied, piloci kierowców testowych Mattias Ekström i Ralf Schumacher, niemiecka legenda kierownicy Hans-Joachim Stuck oraz znany szwajcarski kierowca Christina Surer.