Jest naprawdę wszechstronny i ma wiele miejsca w środku: to TRIXX – nowatorska koncepcja małego samochodu, którą Opel zaprezentuje podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie (od 4 do 14 marca). Ten ultra-kompaktowy samochód miejski może przewozić nawet trzy osoby dorosłe i jedno dziecko lub – jako pojazd jednomiejscowy – różnej wielkości ładunki. Łatwy dostęp do wnętrza i załadunek bagaży umożliwiają napędzane elektrycznie "pantografowe" drzwi, podwójne po stronie pasażera i pojedyncze po stronie kierowcy.
TRIXX posiada także szereg innych pomysłowych rozwiązań, m.in. nadmuchiwane tylne siedzenie, składany fotel pasażera oraz otwierany przyciskiem "właz" dachowy dla przewozu w pozycji pionowej wyjątkowo długich przedmiotów. Tylny bagażnik wysuwa się na zewnątrz jak szuflada i mieści ładunki cięższe lub nie nadające się do transportu w kabinie. Napęd samochodu stanowi turbodiesel 1.3 CDTI o mocy 51 kW (70 KM), stosowany również w Corsie i Agili.
"TRIXX odzwierciedla naszą wizję innowacyjnego, ultra-kompaktowego samochodu w klasie trzymetrowej, charakteryzującego się ekspresyjną stylizacją, który dzięki przemyślnej i bardzo praktycznej koncepcji wnętrza spełnia wymagania mobilności", mówi Martin Smith, Dyrektor ds. Projektów w Oplu.
Właśnie dzięki możliwościom adaptacji kabiny oraz rzeczywiście niewielkim wymiarom zewnętrznym (długość 3,04, szerokość 1,66 i wysokość 1,57 metra), przednionapędowy TRIXX może być idealnym samochodem dla mieszkańców dużych miast. Mieści dwie osoby z bagażem albo trzy z dzieckiem – lub samego kierowcę. Fotel przedniego pasażera daje się złożyć, tworząc niezwykle obszerną przestrzeń ładunkową o pojemności 890 litrów (pomiar VDA). Jej długość wynosząca 1,53 metra (od ściany tylnej do deski rozdzielczej) pozwala nawet wozić w pełni złożony i wyposażony rower MTB.
Siedząc na tylnej "kanapie" i składając przedni fotel, pasażer może się cieszyć pełnym komfortem jazdy i przestronnym miejscem na nogi. "Kanapę" tę można schować w razie potrzeby lub szybko napełnić powietrzem z pokładowego kompresora. Przewóz dziecka umożliwia rozkładany fotelik za siedzeniem kierowcy.
Przedmioty większe i nieporęczne można bez trudu ładować przez dwoje elektrycznych drzwi "pantografowych", które otwierają się do przodu i do tyłu. Drzwi zawieszone są na specjalnych ramionach, umożliwiających ruch wzdłuż pojazdu – na podobieństwo drzwi przesuwnych. TRIXX nie potrzebuje więc tylnej klapy nadwozia, ma jednak w tym miejscu opuszczane okno, dające jeszcze łatwiejszy dostęp do środka. W połączeniu ze szklanym oknem dachowym, którego tylna połówka odsuwa się do przodu powstaje otwór ładunkowy, rozmiarem zbliżony do skrzyni małego pick-upa. Zmieszczą się tam przedmioty o szerokości do 960 mm, wysokości 430 mm i długości nawet 1400 mm.
TRIXX odznacza się śmiałością linii, krótkimi zwisami nadwozia, wyrazistym rysunkiem nadkoli oraz charakterystycznym dla języka stylizacji Opla przetyłoczeniem na masce silnika. Podobnie jak w nowej Astrze, dynamikę wyglądu podkreśla zdecydowanie klinowa sylwetka pojazdu.