Jednym z najciekawszych, nowych samochodów Opla jest model AGILA. Ten niewielki samochodzik należy do kategorii tzw. mikrovanów, czyli aut które przy niewielkich rozmiarach zewnętrznych zapewnić mają maksimum przestrzeni, funkcjonalności i komfortu. Agila wraz z bliźniaczym Wagon R+ wywodzi się od pierwszej generacji mikrowana firmy Suzuki. Opel pojawił się na rynku mniej więcej w tym samym czasie, co japoński konkurent czyli w maju 2000 roku. Samochód produkowany będzie w Polsce w gliwickiej fabryce Opla. Niedawno w Sardynii zorganizowane zostały jazdy próbne dla dziennikarzy, który jako pierwsi mogli zapoznać się bliżej z nowym produktem niemieckiej firmy.
Będąca typowo miejskim pojazdem Agila ma krótkie, 3,5-metrowe nadwozie, które przy szerokości 162 centymetrów jest stosunkowo wysokie (166 cm). Takie rozwiązanie sprawia, że można zapewnić jadącym większą przestrzeń przy tej samej, niewielkiej długości. Zwiększenie objętości wnętrza wymagało ponadto nadania nadwoziu nieco kanciastego kształtu, który jednak wcale go nie szpeci. Wręcz przeciwnie autko może się podobać gdyż ma własny, niespotykany styl. Karoseria odznacza się wyraźnie w tłumie. Jedno bryłowa konstrukcja charakteryzuje się krótkim, przodem, płaskim dachem i ściętym, niemal pionowym tyłem. Maska silnika wraz z przednią szybą stanowią jedną, silnie pochyloną płaszczyznę. Nie wątpliwie bardzo rzucającymi się w oczy elementami są duże reflektory przednie w kształcie trapezu.
Kabina pasażerska mieści cztery dorosłe osoby, którym bez wątpienia zapewnia niezłe warunki podróżowania. Siedzenia są dość wysoko usytuowane, co w tego typu autach jest dość powszechnie stosowanym rozwiązaniem.
Gwarantuje ono przede wszystkim dobrą widoczność we wszystkich kierunkach, którą poprawia ponadto duża powierzchnia przeszklona. Każdy z jadących ma do dyspozycji własny fotel, przy czym tylne umieszczono względem przednich o parę centymetrów wyżej. Wszystko wskazuje na to, że zgodnie z założeniami Agila zapewnia podróżującym całkiem sporą przestrzeń do dyspozycji. Bardzo pozytywne wrażenie wywiera również interesująco zaprojektowana deska rozdzielcza.
Bardzo ważne podczas projektowania samochodu było bezpieczeństwo bierne pasażerów. Małemu Oplowi niczego pod tym względem nie brakuje gdyż zastosowano w nim strefy kontrolowanego zgniotu. Energię zderzenia pochłaniać mają głównie przód auta i jego ściany boczne, co zapewnia wysoką wytrzymałość przedziału pasażerskiego. Konstruktorzy nie zapomnieli oczywiście o montażu poduszek powietrznych, napinaczy trzypunktowych pasów i bezpiecznej kolumnie kierowniczej. Przy komplecie pasażerów Agila zabiera 240 litrów bagażu. Złożenie tylnych siedzeń umożliwia przewóz 700 (do dolnej krawędzi szyb) a nawet 1250 litrów przy załadunku po sam dach.
W samochodzie montowane są dwa silniki, z których mniejszy ma pojemność 1000 cm³ a większy 1200. Uzyskują one odpowiednio 58 i 75 koni mechanicznych oraz 85 i 100 Nm. Pierwsza jednostka sprawia, że autko przyspiesza do setki w 18 sekund i rozwija prędkość maksymalną 142 km/h. W drugim przypadku osiągi te to 13,5 sekundy i 155 kilometrów.