Euro NCAP jak dotychczas przyznała najwięcej punktów za aktywne zagłówki Astry, chroniące przed urazami części szyjnej kręgosłupa. Jest to niezwykle istotne, gdyż odgięciowy uraz kręgosłupa szyjnego jest najczęstszym obrażeniem u osób znajdujących się w samochodzie, kiedy samochód ten zostanie uderzony z tyłu. System aktywnych zagłówków Opla, który stanowi integralną część wiodących w branży siedzeń tej marki, jest sam w sobie innowacją techniczną. Jest on całkowicie odwracalny, nie wymaga resetowania przez techników po kolizji.
Euro NCAP wydaje obecnie jedną ogólną ocenę, której maksymalna wartość to pięć gwiazdek. Liczba gwiazdek odzwierciedla, jak pojazd się sprawuje pod czterema względami: ochrony pasażerów dorosłych, bezpieczeństwa dzieci, ochrony pieszych oraz systemów wspomagania bezpieczeństwa. Wynik obliczany jest poprzez rozważenie ilości punktów w czterech ww. obszarach z uwzględnieniem każdego z nich.
Astra zdobyła wysokie oceny za ochronę pasażerów na przednich siedzeniach podczas uderzenia z przodu. NCAP przyznała również dodatkowe punkty, ponieważ Elektroniczna kontrola stabilności (ESC plus) ‑ skomputeryzowana technologia poprawiająca stabilność pojazdu poprzez wykrywanie i minimalizowanie poślizgu ‑ jest standardowym wyposażeniem we wszystkich wariantach w 27 krajach, w których przeprowadzane są testy Euro NCAP, a także w Norwegii i Szwajcarii.
„Opel projektuje, konstruuje i buduje jedne z najbezpieczniejszych samochodów na świecie. To nie jest jedynie opinia, to fakt potwierdzony przez niezależne organizacje ds. bezpieczeństwa" ‑ mówi Hans Demant, dyrektor zarządzający spółki Adam Opel GmbH.