... zoptymalizowania elastyczności wykorzystania wnętrza i wyróżniającym się, współczesnym wyglądzie ustanawiać będzie nowe standardy motoryzacyjnej wszechstronności.
Po pionierskich rozwiązaniach zagospodarowania wnętrza zastosowanych w siedmioosobowej Zafirze z roku 1999, po wprowadzeniu na rynek pierwszej generacji Merivy w roku 2003 Opel stworzył nowy segment rynku oferujący małe, przystępne cenowo pojazdy typu monocab. Dzięki rewolucyjnemu systemowi tylnych siedzeń FlexSpace, wysoko usytuowanym miejscom i przestrzennej kabinie Meriva wyróżniała się pod względem elastyczności, pozostając przy tym pojazdem niewielkich rozmiarów. Popularna formuła, pozwoliła marce na zachowanie wiodącej pozycji w segmencie niewielkich pojazdów typu monocab i osiągnięcie w Europie wielkości sprzedaży sięgającej 1 mln sztuk.
Obecnie Meriva drugiej generacji po raz kolejny podnosi poprzeczkę w kategoriach elastyczności wnętrza. System FlexSpace został dopracowany tak, aby korzystanie z niego uczynić jeszcze bardziej intuicyjnym i łatwym. W modelu wprowadzony został system FlexDoors - innowacyjne drzwi tylne otwierane w kierunku przeciwnym do przednich, mające ułatwić wsiadanie do kabiny - premierowego rozwiązania w produkcji masowej. Ponadto nową Merivę cechuje większa przestrzeń transportowa, potęgowana dodatkowo przez rewolucyjne rozwiązanie - elastyczną konsolę środkową, jak również unikalny dla Opla system FlexFix - zintegrowany tylny bagażnik rowerowy chowany podobnie jak szuflada pod podłogą bagażnika.
Charakterystyczną dla Merivy elastyczność, dodatkowo potęguje wyrazisty wygląd zewnętrzny oraz stylistyka wnętrza, rozwijająca nowy język designu Opla. Sylwetka typu monocab jest płynna, elegancka i dynamiczna. Załamująca się charakterystyczna linia okien podkreśla drzwi typu FlexDoors, a jednocześnie poprawia widoczność pasażerom siedzącym z tyłu, szczególnie dzieciom.
Nowy punkt odniesienia dla wszechstronności wnętrza
„Dzięki zastosowanemu w Zafirze systemowi Flex 7 i FlexSpace w Merivie udało nam się stworzyć nowy rodzaj całkowicie zintegrowanej elastyczności wnętrza," mówi Alain Visser, Wiceprezes ds. Marketingu, Sprzedaży i Usług Posprzedażnych Opel/Vauxhall. „W przypadku nowej Merivy pragnęliśmy stworzyć nowego mistrza wszechstronności w branży motoryzacyjnej. Nie znam żadnego innego samochodu oferującego tak wiele rozwiązań ułatwiających życie."
Większa elastyczność charakteryzuje całą Merivę. W kabinie innowacyjny system siedzeń tylnych FlexSpace, zastosowany po raz pierwszy w Merivie pierwszej generacji, został rozwinięty: regulacja miejsc w różnych pozycjach, jak również ich składanie wymagają jeszcze mniej wysiłku. Korzystanie z systemu jest jeszcze bardziej intuicyjne i łatwe.
W całej kabinie przestrzeń ładunkowa uległa znaczącemu zwiększeniu dzięki wygodnie rozlokowanym schowkom na przedmioty najczęściej przewożone wewnątrz samochodu. Rewolucyjna konsola FlexRail obejmuje wymienialne schowki, które przesuwać można po prowadnicach umieszczonych między przednimi siedzeniami, a które pozwalają na wygodne i adaptowalne przewożenie wszelkich przedmiotów.
Przednie, obszerne siedzenia podobne są do siedzeń zastosowanych w nowej Astrze i Insignii. Pozwalają one na regulację w wiodącym w swojej klasie zakresie - 240 mm do przodu/do tyłu i 65 mm na wysokość - pozwalając osobom w każdym wieku i każdych rozmiarów na uzyskanie komfortu podróży. Kolejną nową dla Merivy cechą jest dostępność charakterystycznego dla Opla zintegrowanego, tylnego bagażnika rowerowego o nazwie FlexFix.
Wejście w nową epokę drzwi
Dzięki unikalnym drzwiom tylnym otwieranym w kierunku przeciwnym do przednich, Meriva wyznacza w nowy wymiar dostępu do tylnych siedzeń. FlexDoors to pierwsze tego typu rozwiązanie zastosowane przez masowego producenta motoryzacyjnego. W przeciwieństwie do nielicznych dostępnych systemów tego rodzaju drzwi tylnych, system FlexDoors cechują pełnowymiarowe drzwi otwierane niezależnie, bez zachodzących na nie drzwi przednich. Konwencjonalny słupek B pozwala na niezależne otwieranie drzwi, a jednocześnie zapewnia odpowiednią sztywność pojazdu i ochronę przed uderzeniami bocznymi. Drzwi dodatkowo wyposażono w uchwyty ułatwiające wsiadanie i wysiadanie.
Drzwi FlexDoors zapewniają wyjątkową funkcjonalność dzięki temu, iż pozwalają na łatwe wsiadanie na i wysiadanie z tylnych siedzeń. Umieszczenie zawiasów drzwi na słupku C zapewnia również więcej miejsca na to, żeby pasażer mógł swobodnie przesunąć stopy obok kołnierza słupka B. Drzwi typu FlexDoors otwierają się kątem do 84 stopni - o wiele większym, niż konwencjonalne drzwi, w których przypadku standardem jest zwykle 68-70 stopni. Pasażerowie zajmujący siedzenia przednie również mogą korzystać z drzwi otwierających się pod identycznym, 84-stopniowym kątem otwarcia. Drzwi typu FlexDoors nie tylko ułatwiają dostęp do kabiny, ale są bardziej ergonomiczne, pozwalają też na szybsze otwarcie drzwi przednich pasażerom pragnących schować kurtkę, aktówkę, czy też parasolkę za tylnym siedzeniem.
System FlexDoors zapewnia również większe bezpieczeństwo, szczególnie młodym rodzinom. Rodzice mogą łatwiej sięgnąć na tylne siedzenie i pomóc dziecku zapiąć pasy, dzieciom natomiast łatwiej jest dostać się do pojazdu i z niego wysiąść. Na przykład, gdy przednie, jak i tylne drzwi zostają otwarte jednocześnie, tworzy się strefa bezpieczeństwa, gdyż zarówno dziecko, jak i rodzić mogą wysiąść z samochodu nierozdzieleni drzwiami, co zmniejsza ryzyko wkroczenia dziecka na drogę.
System FlexDoors nadaje stylu i zwiększa funkcjonalność. Wsiadanie do pojazdu i wysiadanie z niego nie tylko jest bardziej naturalne, ale i wygląda modnie i elegancko. Wykręcanie się z tylnego siedzenia lub wysuwanie z niego nie jest już konieczne.
Wyrażenie nowego języka stylistyki Opla w pojeździe monocab
Meriva rozwija nowy, wyrazisty język stylistyki marki Opel wewnątrz i na zewnątrz, jednocześnie zwracając taką samą uwagę na jakość prezentowaną już w modelu Insignia i w nowej Astrze.
Projektanci Opla stworzyli dynamiczny i elegancki pojazdy typu monocab. Niższa, dynamiczna linia dachu połączona z charakterystycznym dla Opla bocznym motywem ostrza, a także zakrzywiona linia tylnego okna nadają Merivie świeży, charakterystyczny wygląd.
Drzwi typu FlexDoors zapraszają do wnętrza gdzie królują harmonijnie płynące linie i powierzchnie. Zakrzywiony łukowato panel przyrządów wzmaga poczucie szerokości i przestronności. Przyczynia się do tego również nachylona do przodu konsola środkowa, nadająca pojazdowi sportowego charakteru.
Wnętrze dostępne jest w sześciu różnych kolorach i standardach wykończenia. Największy wybór kiedykolwiek oferowany w Oplu. Wysoki standard montażu i wykończenia sześciu stosowanych tekstur i materiałów, jak również aranżacja elementów sterowania są typowe dla samochodów klas wyższych.
Meriva sprzedawana będzie z sześcioma przyjaznymi dla środowiska silnikami Nowa Meriva korzysta na szerszym rozstawie osi, kół przednich i tylnych; wszystko to przyczynia się do uzyskania lepszych właściwości jezdnych i większego komfortu jazdy.
Gama jednostek napędowych obejmuje ekonomiczne i mocne silniki z turbodoładowaniem oferujące zakres mocy od 75 KM do 140 KM. Dostępna będzie również szczególnie ekonomiczna wersja ecoFLEX. Meriva oferowana będzie z jedną z 5- i 6-biegowych manualnych skrzyń biegów, jak również z automatyczną skrzynią sześciobiegową.
Zaprojektowana i opracowywana w ośrodku konstrukcyjnym Opla w Rüsselsheim w Niemczech nowa Meriva, produkowana będzie w Saragossie w Hiszpanii, a wprowadzenie do sprzedaży zaplanowano na tegoroczne lato.