W zaledwie kilka miesięcy po udanej premierze wersji pięciodrzwiowej, nowa rodzina Astry powiększy się o kolejnego członka. Astra kombi będzie miała światową premierę podczas Madryckiego Salonu Samochodowego (20 – 30 maja 2004 roku). Dynamiczne i eleganckie kombi pojawi się u europejskich dealerów w październiku. Dzięki długości rozstawu osi wynoszącej aż 2,7 m nowa Astra kombi oferuje przestronne wnętrze i obszerną przestrzeń bagażową. Liczne detale, jak np. opcjonalnie dostępna przesuwana tylna kanapa czy system FlexOrganizer, sprawiają, że bagażnik o pojemności 1.570 litrów staje się jeszcze bardziej elastyczny. Funkcje te uzupełnia szeroka gama silników, obejmująca pięć jednostek benzynowych i cztery wysokoprężne CDTI z systemem common-rail oraz wyjątkowy, jak na ten segment pojazdów poziom zastosowanych rozwiązań technologicznych. Widać go na przykład w adaptacyjnym, interaktywnym zawieszeniu IDSPlus z elektroniczną kontrolą amortyzacji, współpracującym z systemem reflektorów adaptacyjnych AFL czy w programie stabilizacji toru jazdy przyczepy.
"Chcemy odgrywać przodującą rolę w segmencie aut kompaktowych kombi" – powiedział Prezes i Dyrektor Generalny Opla, Carl-Peter Forster. "Wersja kombi ma taką samą dynamikę jazdy, jak odmiana pięciodrzwiowa, która uzyskała pozytywne wyniki testów również dzięki doskonałym osiągom. Do tego dochodzi wyjątkowo pojemny bagażnik. Dla mnie Astra kombi to doskonały dowód doświadczenia firmy Opel w zakresie pojazdów kombi, które mogą być wykorzystywane do różnorodnych celów."
Przestronne wnętrze jest jeszcze bardziej elastyczne dzięki przesuwnej tylnej kanapie Dysponując rozstawem osi o długości 2,7 m, o około 9 cm dłuższym niż w przypadku poprzedniego modelu pięciodrzwiowego, Astra kombi (długość/szerokość/wysokość: 4,51/ 1,75/1,5 m) oferuje dużą przestrzeń bagażową, wynoszącą do 530 litrów (standard VDA, Niemieckiego Stowarzyszenia Przemysłowego) do wysokości rolety bagażnika.
Po złożeniu tylnej kanapy (dzielonej w proporcjach 60:40 lub opcjonalnie 40:20:40) przestrzeń ładunkowa wzrasta do około 1.570 litrów, czyli znacznie więcej niż w przypadku poprzednika (1.500 litrów wg. VDA).
Opcjonalnie oferowaną przesuwną tylną kanapę można odpowiednio ustawić w celu zwiększenia przestrzeni na wysokości nóg z 897 mm (o 26 mm więcej niż w poprzedniej wersji) o około 40 mm – do 936 mm. Gdy zajdzie potrzeba powiększenia przestrzeni bagażowej, tylną kanapę można przesunąć do przodu o 105 mm. Wydłuża ją to do 1135 mm, o 60 mm więcej w porównaniu ze standardową długością, wynoszącą 1072 mm. Wykorzystując dostępny opcjonalnie składany fotel pasażera z przodu można przewozić przedmioty o długości do 2,75 m.
Dzięki prostym ścianom bocznym, schowkowi pod podłogą, schowkowi bocznemu i dodatkowemu gniazdu zasilania 12 V, bagażnik nowej Astry kombi jest wyjątkowo elastyczny. Oferowana standardowo listwa ze stali nierdzewnej zabezpiecza przed zadrapaniami próg, znajdujący się na wysokości 582 mm. Zrozumienie potrzeb klientów przez pracowników firmy Opel odzwierciedla także nowa roleta bagażnika. Wystarczy delikatne dotknięcie, a sprawny mechanizm gładko i bezszelestnie zwija ją, ułatwiając załadunek. Sprawdzony w modelu Vectra kombi i opatentowany system FlexOrganizer, ułatwiający zabezpieczenie przewożonego bagażu, został zmieniony na potrzeby Astry i oferuje obecnie poziome listwy boczne wykonane z anodowanego aluminium. Szeroka gama akcesoriów zapewnia możliwość takiego zaaranżowania przestrzeni bagażowej, które spełnia wszelkie potrzeby.
Nowa Astra kombi o dynamicznym przodzie i przyciągających uwagę trójwymiarowych tylnych lampach oraz wyróżniającej się linii bocznej jest kontynuacją kompaktowego designu wersji pięciodrzwiowej. Wysokiej jakości płaskie relingi dachowe, podobne do tych zastosowanych w Oplu Signum, dostępne są w kolorze czarnym lub srebrnym i podkreślają elegancki wygląd nowego kombi.
Nowa Astra kombi to całkowicie nowy wymiar równowagi pomiędzy komfortem a aktywnym bezpieczeństwem, dzięki zastosowaniu opcjonalnie dostępnego adaptacyjnego układu zawieszenia IDSPlus i elektronicznego systemu stałej kontroli amortyzacji CDC. Sieć zintegrowanego układu kontroli zawieszenia (ICC), w której jednostki sterujące i czujniki systemów ESPPlus, ABS i CDC pozostają w stałej komunikacji poprzez układ szybkich szyn danych CAN, wzbogaca charakterystykę dynamiki jazdy nowej Astry kombi. Inne opcje, takie jak układ automatycznego poziomowania, innowacyjny układ toru jazdy przyczepy czy układ wspomagania ruszania pod górę (HSA) sprawiają, że pojazd ten doskonale nadaje się do jazdy z przyczepą.
Astra kombi, która będzie początkowo produkowana w niemieckich zakładach w Bochum, a wkrótce w również w Antwerpii, dostępna będzie z taką samą gamą silników jak wersja pięciodrzwiowa. Obejmuje ona nowoczesne silniki benzynowe ECOTEC i wysokoprężne o pojemności od 1,4 do 2,0 litrów i mocy od 80 do 200 KM. Obok jednostki 1.9 CDTI o mocy 150 KM – najsilniejszego diesla w tej klasie pojazdów – nowy silnik 1.9 CDTI o mocy 120 KM zwiększa liczbę dostępnych w Astrze dynamicznych jednostek wysokoprężnych do czterech. Oba silniki 1.9 CDTI mogą być zamawiane z nowoczesnym filtrem cząstek stałych. Wszystkie oferowane w Astrze silniki spełniają surowe wymagania normy emisji spalin Euro 4.
Gama skrzyń biegów obejmuje ręczną skrzynię sześciobiegową (standard w wersji
z silnikami 1.9 CDTI i 2.0 Turbo, opcja dla jednostki 1.7 CDTI o mocy 100 KM), ręczną pięciobiegową, czterobiegową przekładnię automatyczną, jak również najnowszą wersję zautomatyzowanej skrzyni Easytronic, dostępnej z jednostkę benzynową 1.6 TWINPORT.
Przegląd wszystkich silników dostępnych w modelu Astra i Astra kombi:
Silniki benzynowe:
- 1.4 TWINPORT ECOTEC o mocy 66 / 90 (KM/kW)
i maksymalnym momencie obrotowym 125 (Nm)
- 1.6 TWINPORT ECOTEC o mocy 77 / 105 (KM/kW)
i maksymalnym momencie obrotowym 150 (Nm)
- 1.8 ECOTEC o mocy 92 / 125 (KM/kW)
i maksymalnym momencie obrotowym 170 (Nm)
- 2.0 Turbo ECOTEC o mocy 125 / 170 (KM/kW)
i maksymalnym momencie obrotowym 250 (Nm)
- 2.0 Turbo ECOTEC o mocy 147 / 200 (KM/kW)
i maksymalnym momencie obrotowym 262 (Nm)
Silniki wysokoprężne:
- 1.7 CDTI ECOTEC o mocy 59 / 80 (KM/kW)
i maksymalnym momencie obrotowym 170 (Nm)
- 1.7 CDTI ECOTEC o mocy 74 / 100 (KM/kW)
i maksymalnym momencie obrotowym 240 (Nm)
- 1.9 CDTI ECOTEC o mocy 88 / 120 (KM/kW)
i maksymalnym momencie obrotowym 280 (Nm)
- 1.9 CDTI ECOTEC o mocy 110 / 150 (KM/kW)
i maksymalnym momencie obrotowym 320 (Nm)
Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 4