Oprócz nowej Astry GTC i Astry GTC z nową przednią szybą panoramiczną, w trakcie tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu Opel zaprezentuje trzecią premierę: samochód koncepcyjny Astra High Performance. Mocne, lakierowane na czerwono nadwozie, powstałe w oparciu o wersję trzydrzwiową, odzwierciedla potencjał nowego, kompaktowego samochodu i wskazuje drogi przyszłego rozwoju sportowych odmian modelu Astra. Dzięki doskonałemu wyglądowi i sportowym rozwiązaniom technicznym, samochód gwarantuje to, co zwiastuje jego nazwa.
Wystarczy rzut okiem na dane techniczne Astry High Performance: moc 176 kW/240 KM, maksymalny moment obrotowy 310 Nm, przyspieszenie od zera do 100 km/h w siedem sekund i prędkość maksymalna około 240 km/h.
Osiągi te możliwe są dzięki zastosowaniu mocnego silnika, oferowanego obecnie w nieco mniej sportowych wersjach Astry pięciodrzwiowej i kombi – jednostki benzynowej 2.0 turbo o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 262 Nm. Zwiększenie mocy jest efektem optymalizacji układu dolotowego i wydechowego, zastosowania najwyższej jakości podzespołów jak również zmian w turbosprężarce i systemie wtrysku. Zawieszenie IDSPlus doskonale pasuje do mocy silnika, współpracującego z sześciobiegową, ręczną skrzynią biegów. Układ ten, doceniony już przez specjalistyczną prasę w "cywilnych" modelach Astry, obejmujący system elektronicznej kontroli amortyzacji oraz integrujący w sobie działanie wszystkich pomniejszych systemów, został udoskonalony na potrzeby Astry High Performance, co miało na celu nadanie jej jeszcze bardziej sportowych parametrów.
Budząca respekt moc, ukryta pod karoserią, wyczuwalna jest od razu dzięki takim elementom konstrukcji jak mocniejsza niż w standardowej Astrze GTC konstrukcja przedniej części. Posiada ona znacznie szerszy i niżej umieszczony wlot powietrza, osłonę chłodnicy w kształcie plastra miodu czy zderzak z wyraźnie zaakcentowanym spoilerem i zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi w mocno zarysowanych otworach. Łączą się one płynnie z bocznymi progami, nieco większymi z przodu.
Tylna część koncepcyjnej Astry High Performance robi wrażenie równie silnej. Jej linię podkreślają dwa wcięcia boczne o strukturze kratki, podwójna rura wydechowa z końcówkami po lewej i po prawej stronie oraz spoiler dachowy i dolny, który przyczynia się do ograniczenia siły wznoszącej. Sportowy wygląd akcentują duże, 19-calowe felgi z lekkich stopów.
Również w czerwonym wnętrzu pojazdu uwadze nie mogą umknąć sportowe detale. Najbardziej widoczne to sportowe fotele Recaro, zapewniające mocne podparcie boczne i wyposażone w przedłużane siedzisko oraz poczwórne wsparcie lędźwiowe. Inne elementy wykończenia to skórzana gałka dźwigni zmiany biegów i czerwone obręcze wokół wskaźników, których grafika odzwierciedla design całego samochodu.
Koncepcyjna Astra High Performance powstała dzięki pracy inżynierów w Międzynarodowym Ośrodku Rozwoju Technicznego (ITDC) w Rüsselsheim w ścisłej współpracy z zespołem OPC (Opel Performance Center).