Model 2.0 Turbo z silnikiem o mocy 147 kW/ 200 KM – najmocniejsza wersja Astry trzeciej generacji – jest już dostępny, a klienci odbiorą pierwsze samochody już w październiku. Dzięki integralnej turbosprężarce, łączącej kolektor wydechowy, obudowę turbiny, przepustnicę spalin i inne podzespoły w jednym, kompaktowym urządzeniu, benzynowy silnik ECOTEC o pojemności 2,0 litrów oferuje doskonałe osiągi.
Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm i dostępny jest w szerokim zakresie obrotów na minutę – już od 1950 – zaś szczytowa wartość, 262 Nm, osiągana jest przy 4.200 obr. na min. Dwustukonna Astra rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy, a na piątym biegu przyspiesza od 80 do 120 km/h w zaledwie 8 sekund. Jej maksymalna prędkość wynosi 230 km/h.
Standardowo oferowane sportowe zawieszenie IDSPlus z systemem stałej kontroli amortyzacji CDC to nowa jakość w zakresie dynamiki jazdy oraz stałe dostosowywanie charakterystyki amortyzatorów do warunków jazdy i ruchów pojazdu. Standardowe wyposażenie Astry 2.0 Turbo obejmuje ponadto innowacyjne reflektory adaptacyjne AFL. Współpracujący z układem kierowniczym system biksenonowych reflektorów oferuje oświetlenie o dynamicznym zakrzywieniu oraz adaptacyjne oświetlenie, wykorzystywane podczas jazdy na autostradzie.
W Niemczech ceny pięciodrzwiowej wersji modelu Astra 2.0 Turbo rozpoczynają się od 23.000 euro (zalecana cena detaliczna z VAT). W porównaniu z modelem 1.6 TWINPORT, obejmuje ona dodatkowe wyposażenie o wartości 5.000 euro. Oprócz sportowego zawieszenia IDSPlus i reflektorów AFL, wersja ta oferuje sportowe fotele, skórzaną kierownicę, światła przeciwmgielne i 17-calowe felgi aluminiowe z oponami w rozmiarze 225/45 R17.