... w jednej z pięciu odmian silników wysokoprężnych o mocy od 55 kW/75 KM do 96 kW/130 KM.
Silnik 1.3 CDTI w wersji ecoFlex w porównaniu do swojego poprzednika dostarcza 21 % więcej mocy (70 kW/95 hp) przy jednoczesnej redukcji emisji dwutlenku węgla o 11,2 % (119 g/km CO2). Dodatkowo wprowadzono dwie bardzo wydajne odmiany silnika 1.7 CDTI o mocy 81 kW/110 KM i 96 kW/130 KM, osiągające moment obrotowy rzędu 300 Nm i odznaczające się zużyciem paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 5,2 l/100 km.
Te trzy opisane odmiany silników wysokoprężnych, stanowiące dopełnienie podstawowych silników 1.3 CDTI (55 kW/75 KM) oraz 1.7 CDTI (74 kW/100 KM), są oferowane wraz z automatyczną skrzynią biegów, która była dostępna w konfiguracji z benzynowymi jednostkami napędowymi już w dniu debiutu Merivy. Wszystkie silniki wysokoprężne montowane w Merivie są standardowo wyposażone w filtr cząstek stałych i spełniają wymaganiami europejskiej normy emisji spalin Euro 5.
Opracowana przez Opla technologia Start/Stop, stosowana już w modelach Agila i Corsa, zostanie w przyszłym roku wprowadzona również w Merivie. W trosce o zapewnienie alternatywnych i czystych ekologicznie źródeł napędu w 2011 roku Opel zaoferuje Merivę zasilaną gazem LPG.
Rozszerzenie palety oferowanych jednostek napędowych Merivy zapewnia klientom dostęp do wielu silników benzynowych i wysokoprężnych, umożliwiając im idealne dopasowanie silnika do ich potrzeb ‑ wybór ten jest dopełnieniem całej gamy innowacyjnych rozwiązań, które optymalizują sposób użytkowania przestrzeni wewnętrznej pojazdu, czyniąc z nowej Merivy czempiona elastyczności. Silniki wysokoprężne są bardzo popularne, a sprzedaż Merivy z silnikiem Diesla stanowi 37% całkowitej sprzedaży tego modelu, co jest spowodowane niższymi kosztami eksploatacyjnymi samochodu.
1.3-litrowy silnik CDTI w wersji ecoFLEX (70 kW/95 KM) jest wyposażony w zamknięty, elektroniczny układ sterowania spalaniem – po raz pierwszy to zaawansowane rozwiązanie przynoszące spore oszczędności paliwa w tak małym silniku zastosowano w modelu Insignia ecoFLEX. Silnik ten został również wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek i bardziej wydajny układ przeniesienia napędu. W sumie zmiany te pozwoliły nie tylko na obniżenie poziomu emisji spalin i zużycia paliwa, lecz także umożliwiły utrzymanie minimalnego poziomu drgań i hałasu. Silniki Opla wersji ecoFLEX zapewniają imponująco niskie zużycie paliwa na poziomie 4,5 l/100 km.
W ofercie będzie można znaleźć też dwie nowe odmiany silnika 1.7 CDTI z 6-stopniową, manualną skrzynią biegów: pierwszy z nich rozwija moc 81 kW/110 KM, drugi zaś 96 kW/130 KM. Wersja o mocy 96 kW/130 KM zastąpi odmianę poprzedniej generacji o mocy 92 kW/125KM, oferując wzrost momentu obrotowego z 280 do 300 Nm przy niższej prędkości obrotowej. Mimo podniesienia mocy silnik ten spala jedynie 5.2 l/100 km, co stanowi ostateczny dowód na to, że Opel jest w stanie zapewnić bardziej dynamiczną jazdę przy niższym zużyciu paliwa.
Nowe silniki 1.7 CDTI są wyposażone w zoptymalizowany system kontroli spalania, który przyczynia się do znacznej redukcji stopnia sprężania silnika, a także układ wtryskiwaczy nowej generacji, pozwalający wykonać osiem wtrysków w jednym cyklu spalania. Nowa turbosprężarka z czujnikiem położenia siłownika sterującego nachyleniem łopatek umożliwia precyzyjne sterowanie ciśnieniem doładowania. Dodatkowo nowy kolektor dolotowy i sterowany elektronicznie system zmiennego zawirowania powietrza optymalizują proces spalania i pozwoliły na obniżenie masy silnika. Projektanci silnika zdecydowali się również na zastosowanie niskonapięciowych świec żarowych zmniejszających obciążenie alternatora podczas rozgrzewania silnika.
1.7 CDTI to pierwsza jednostka napędowa Opla wyposażona w system sterowania silnikiem zaprojektowany przez inżynierów Opla. Ten system o nazwie D1 współpracuje z innymi zaawansowanymi rozwiązaniami zastosowanymi w silniku, zapewniając wysoką wydajność i dynamiczne osiągi. Dla klientów oznacza to, że pojazd który zakupili, długo zachowa osiągi, właściwości jezdne i wydajność nowego samochodu. System sterowania silnikiem D1, dzięki zwiększonej ilości funkcji diagnostycznych, zapewnia również łatwiejszą obsługę serwisową, umożliwiając mechanikom podczas naprawy łatwiejsze zidentyfikowanie elementu sprawiającego kłopoty.