MotoNews.pl

Astra OPC Sportowy kompakt o uderzającym wyglądzie

Astra OPC Sportowy kompakt o uderzającym wyglądzie14.02.2005
Powstała w oparciu o model Astra GTC. Dzięki uderzającemu wyglądowi i nowoczesnej technologii model ten wzmacnia dynamiczny potencjał pojazdu kompaktowego nowej generacji ...

Nowa Astra OPC zadebiutuje w trakcie Genewskiego Salonu Samochodowego (3 - 13 marca 2005 roku). Ta produkcyjna wersja samochodu koncepcyjnego Astra High Performance, zaprezentowanego w Paryżu, powstała w oparciu o model Astra GTC. Dzięki uderzającemu wyglądowi i nowoczesnej technologii model ten wzmacnia dynamiczny potencjał pojazdu kompaktowego nowej generacji.

Astra OPC Sportowy kompakt o uderzającym wyglądzie 1 Dwulitrowy, benzynowy silnik turbo o mocy 176 kW/240 KM sprawia, że skonstruowana przez zespół ośrodka OPC niebieska Astra jest jednym z najmocniejszych samochodów z napędem na przednią oś na rynku. Jednostka napędowa osiąga maksymalny moment obrotowy 320 Nm i zapewnia dużą moc przy niskich prędkościach obrotowych. Wyposażona w sześciobiegową ręczną skrzynię biegów Astra OPC przyspiesza od zera do 100 km/h w czasie poniżej siedmiu sekund i osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 240 km/h.

Hans H. Demant, Dyrektor Generalny, Adam Opel AG mówi: "Nowa Astra OPC to pierwszy ze sportowych modeli, jakie zaprezentujemy w nadchodzących miesiącach. Nowe wersje OPC dają nam możliwość ukazania ogromnego potencjału i dynamiki oferty Opla".

Astra OPC Sportowy kompakt o uderzającym wyglądzie 2 Jednostka napędowa nowej Astry OPC, powstała w oparciu o dwulitrowy, benzynowy silnik turbo o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 262 Nm, to najsilniejszy silnik oferowany w modelu Astra. W ośrodku OPC zwiększono jego moc dzięki optymalizacji układu dolotowego i kolektora wylotowego, zastosowaniu najwyższej jakości osprzętu jednostki napędowej oraz zmianom sprężarki i systemu wtrysku.

Do mocy silnika odpowiednio dostosowano interaktywny układ jezdny IDSPlus z elektronicznym systemem stałej kontroli amortyzacji CDC. Wchodzące w jego skład systemy dynamicznej kontroli zintegrowane są w jednym układzie, co tylko polepszyło charakterystykę jezdną nowej Astry OPC.

Astra OPC Sportowy kompakt o uderzającym wyglądzie 3 Specjalne 18-calowe felgi z lekkich stopów i opony o rozmiarze 225/45 R 18 stanowią wyposażenie standardowe, zaś opcjonalnie dostępne są 19-calowe felgi (opony - 235/35 R 19), prezentowane wcześniej podczas paryskim modelu pokazowym. Zaciski hamulców mają charakterystyczny dla wersji OPC niebieski kolor, co podkreśla ich moc (wentylowane tarcze o średnicy 321 mm z przodu / pełne tarcze o średnicy 278 mm z tyłu).

Budząca respekt moc, ukryta pod maską najsilniejszego modelu Opla, widoczna jest już na pierwszy rzut oka dzięki takim elementom jak np. przód powiększony w stosunku do wersji GTC. Uwagę zwracają również poszerzone i obniżone wloty powietrza, osłona chłodnicy w kształcie plastra miodu oraz zderzak z silnie zaakcentowanym spojlerem i zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi w mocno zarysowanych bocznych otworach. Stanowią one jednocześnie harmonijne przejście do bocznych progów, silniej zarysowanych w tylnej części pojazdu. Tył Astry OPC sprawia równie mocne wrażenie. Podkreśla je duży spojler górny, zwiększający siłę docisku, dwa boczne wcięcia z kratownicami i trapezowata, umieszczona centralnie końcówka rury wydechowej.

Astra OPC Sportowy kompakt o uderzającym wyglądzie 4 Sportowe detale odnaleść można także wewnątrz pojazdu. Największe wrażenie wywołują fotele firmy Recaro, zapewniające maksymalne podparcie boczne. Dostępne są one w dwukolorowej wersji materiałowo-skórzanej lub w obiciu całkowicie skórzanym. Siedziska mają kolor niebieski lub srebrny, a boczne części i zagłówki - matowo czarny. Inne elementy wykończenia wnętrza to nowa, skórzana gałka dźwigni zmiany biegów, chromowane obwódki zegarów z niebieskimi wskaźnikami na czarnych tarczach i wykończenie drzwi ze stali nierdzewnej z nowym logo OPC. Elementy dekoracyjne na panelu instrumentów i drzwiach dostępne są w kolorze niebieskim, srebrnym lub czarnym.

Astra OPC została opracowana przez inżynierów Międzynarodowego Ośrodka Rozwoju Technicznego (ITDC) w Rüsselsheim w ścisłej współpracy z zespołem OPC (Opel Performance Center). W okresie od 2001 roku do końca 2004 roku wyprodukowano ponad 15 000 egzemplarzy wersji OPC, powstałych na bazie modeli Astra, Astra kombi i Zafira. Nowa Astra OPC zadebiutuje na rynku jesienią 2005 roku.

wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata