Nowa Astra OPC zadebiutuje w trakcie Genewskiego Salonu Samochodowego (3 - 13 marca 2005 roku). Ta produkcyjna wersja samochodu koncepcyjnego Astra High Performance, zaprezentowanego w Paryżu, powstała w oparciu o model Astra GTC. Dzięki uderzającemu wyglądowi i nowoczesnej technologii model ten wzmacnia dynamiczny potencjał pojazdu kompaktowego nowej generacji.
Dwulitrowy, benzynowy silnik turbo o mocy 176 kW/240 KM sprawia, że skonstruowana przez zespół ośrodka OPC niebieska Astra jest jednym z najmocniejszych samochodów z napędem na przednią oś na rynku. Jednostka napędowa osiąga maksymalny moment obrotowy 320 Nm i zapewnia dużą moc przy niskich prędkościach obrotowych. Wyposażona w sześciobiegową ręczną skrzynię biegów Astra OPC przyspiesza od zera do 100 km/h w czasie poniżej siedmiu sekund i osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 240 km/h.
Hans H. Demant, Dyrektor Generalny, Adam Opel AG mówi: "Nowa Astra OPC to pierwszy ze sportowych modeli, jakie zaprezentujemy w nadchodzących miesiącach. Nowe wersje OPC dają nam możliwość ukazania ogromnego potencjału i dynamiki oferty Opla".
Jednostka napędowa nowej Astry OPC, powstała w oparciu o dwulitrowy, benzynowy silnik turbo o mocy 200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 262 Nm, to najsilniejszy silnik oferowany w modelu Astra. W ośrodku OPC zwiększono jego moc dzięki optymalizacji układu dolotowego i kolektora wylotowego, zastosowaniu najwyższej jakości osprzętu jednostki napędowej oraz zmianom sprężarki i systemu wtrysku.
Do mocy silnika odpowiednio dostosowano interaktywny układ jezdny IDSPlus z elektronicznym systemem stałej kontroli amortyzacji CDC. Wchodzące w jego skład systemy dynamicznej kontroli zintegrowane są w jednym układzie, co tylko polepszyło charakterystykę jezdną nowej Astry OPC.
Specjalne 18-calowe felgi z lekkich stopów i opony o rozmiarze 225/45 R 18 stanowią wyposażenie standardowe, zaś opcjonalnie dostępne są 19-calowe felgi (opony - 235/35 R 19), prezentowane wcześniej podczas paryskim modelu pokazowym. Zaciski hamulców mają charakterystyczny dla wersji OPC niebieski kolor, co podkreśla ich moc (wentylowane tarcze o średnicy 321 mm z przodu / pełne tarcze o średnicy 278 mm z tyłu).
Budząca respekt moc, ukryta pod maską najsilniejszego modelu Opla, widoczna jest już na pierwszy rzut oka dzięki takim elementom jak np. przód powiększony w stosunku do wersji GTC. Uwagę zwracają również poszerzone i obniżone wloty powietrza, osłona chłodnicy w kształcie plastra miodu oraz zderzak z silnie zaakcentowanym spojlerem i zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi w mocno zarysowanych bocznych otworach. Stanowią one jednocześnie harmonijne przejście do bocznych progów, silniej zarysowanych w tylnej części pojazdu. Tył Astry OPC sprawia równie mocne wrażenie. Podkreśla je duży spojler górny, zwiększający siłę docisku, dwa boczne wcięcia z kratownicami i trapezowata, umieszczona centralnie końcówka rury wydechowej.
Sportowe detale odnaleść można także wewnątrz pojazdu. Największe wrażenie wywołują fotele firmy Recaro, zapewniające maksymalne podparcie boczne. Dostępne są one w dwukolorowej wersji materiałowo-skórzanej lub w obiciu całkowicie skórzanym. Siedziska mają kolor niebieski lub srebrny, a boczne części i zagłówki - matowo czarny. Inne elementy wykończenia wnętrza to nowa, skórzana gałka dźwigni zmiany biegów, chromowane obwódki zegarów z niebieskimi wskaźnikami na czarnych tarczach i wykończenie drzwi ze stali nierdzewnej z nowym logo OPC. Elementy dekoracyjne na panelu instrumentów i drzwiach dostępne są w kolorze niebieskim, srebrnym lub czarnym.
Astra OPC została opracowana przez inżynierów Międzynarodowego Ośrodka Rozwoju Technicznego (ITDC) w Rüsselsheim w ścisłej współpracy z zespołem OPC (Opel Performance Center). W okresie od 2001 roku do końca 2004 roku wyprodukowano ponad 15 000 egzemplarzy wersji OPC, powstałych na bazie modeli Astra, Astra kombi i Zafira. Nowa Astra OPC zadebiutuje na rynku jesienią 2005 roku.