Rüsselsheim. Nowy Opel Zafira otrzymał najwyższą notę pięciu gwiazdek za bezpieczeństwo pasażerów w testach zderzeniowych Euro NCAP. Architektura podwozia nowej generacji Zafiry powstała w oparciu o rozwiązania zastosowane w nowej Astrze, której również przyznano pięć gwiazdek. Nowa Zafira uzyskała także doskonałą ocenę czterech gwiazdek w kategorii bezpieczeństwa dzieci.
Ponadto spełnia ona już wymagania zaleceń dotyczących bezpieczeństwa przechodniów, które wchodzą w życie na terytorium UE od października 2005 roku.
Hans H. Demant, Dyrektor Generalny, Adam Opel AG, odbiera ten sukces jako kolejne potwierdzenie stosowanej przez Opla filozofii bezpieczeństwa: "Nowa Zafira zapewnia wszystkim pasażerom najwyższy poziom bezpieczeństwa. Aktywne zabezpieczenia są oczywiście tak samo ważne jak bezpieczeństwo bierne. Oznacza to, że nasze samochody są łatwe do opanowania w sytuacjach krytycznych, na przykład dzięki zastosowaniu doskonałych rozwiązań zwieszenia, takich jak układ IDSPlus, czy takich innowacji jak adaptacyjne reflektory AFL".
SAFETEC obejmuje wszystkie funkcje bezpieczeństwa aktywnego i biernego Zoptymalizowane zachowanie Zafiry w trakcie wypadków, to w głównej mierze efekt nowo zaprojektowanego nadwozia. Energia powstająca w zderzeniu czołowym jest pochłaniana przez strefy kontrolowanego zgniotu, ulokowane bezpośrednio przed wytrzymałą kabiną.
W kolizjach bocznych siły uderzenia rozprowadzone są po stabilnej strukturze bocznej na całą strukturę pojazdu. Taka konstrukcja to solidna podstawa dla systemu bezpieczeństwa SAFETEC, obejmującego standardowe pozycje zabezpieczeń aktywnych i biernych. Liczne systemy, takie jak interaktywny układ jezdny IDSPlus z układem ESPPlus, systemem kontroli trakcji TCPlus, układ kontroli hamowania w zakrętach.
CBC, system ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania BA i czterema tarczami hamulcowymi, pomagają zapobiegać wypadkom. Jeżeli jednak nie uda się tego dokonać, bogata sieć urządzeń zabezpieczających zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa biernego. Obejmuje ona między innymi przednie poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne na wysokości tułowia/miednicy z przodu, chroniące także rejon ud kierowcy i pasażera, czy boczne kurtyny powietrzne z przodu i na skrajnych fotelach drugiego rzędu.