Właśnie wkroczyliśmy w erę Elektro-mobilności: Od dzisiaj Opel będzie przyjmował zapisy na zakup Ampery rocznika 2011, pierwszego na rynku europejskim pojazdu elektrycznego posiadającego możliwość zwiększenia zasięgu. Elektro-mobilność jest najlepszym rozwiązaniem dla zmniejszenia emisji spalin samochodowych oraz zmniejszenia uzależnienia od ropy naftowej. Jednak, aby pojazdy elektryczne mogły przynieść środowisku i społeczeństwu znaczące korzyści, muszą być atrakcyjne dla szerokiego wachlarza nabywców, nie tylko dla mieszkańców miast. Obecnie, dzięki rewolucyjnemu samochodowi elektrycznemu Ampera, taki ambitny cel staje się znacznie łatwiejszy do osiągnięcia.
Większości kierowców będzie niezwykle łatwo przekonać się do aut elektrycznych, takich jak Ampera. A to dlatego, że poza wydajnym 16 kWh akumulatorem jonowo-litowym, zastosowano w Amperze unikalny system napędu elektrycznego, który zwiększa jej zasięg. Zapewniając wszystkie korzyści, jakie dają najnowocześniejsze pojazdy o napędzie czysto elektrycznym, takie jak zero emisji zanieczyszczeń z rury wydechowej oraz dynamiczne osiągi, innowacyjna Ampera nie jest narażona na typowe niedogodności, takie jak ograniczony zasięg czy wielogodzinne unieruchomienie na czas ładowania wielkiego akumulatora.
Sprawia to, że pięciodrzwiowa i czteromiejscowa Ampera jest pierwszym elektrycznym samochodem w Europie, gwarantującym kierowcy wolność podróży w dowolne miejsce i w dowolnym czasie, bez żadnych obaw dotyczących problemów wynikających z rozładowania akumulatora. Sugerowane przez producenta ceny detaliczne na rynek europejski dla modelu podstawowego rozpoczynają się od 42.900 Euro, uwzględniając krajową stawkę VAT. W Niemczech, gdzie stawka VAT wynosi 19%, cena netto Ampery to 36.050 Euro. Z uwagi na różne na różnych rynkach poziomy wykończenia, ceny w poszczególnych krajach mogą być nieco inne. Chętni, aby zapisać się na kupno Ampery, mogą się zarejestrować pod adresem www.opel-ampera.com i zostać ‘e-Pionierami’, a będą otrzymywać ekskluzywne informacje oraz szansę jazdy próbnej samochodem elektrycznym. Ponadto, znajdą się w gronie pierwszych osób, które będą miały sposobność zostać właścicielem pierwszego na rynku europejskim praktycznego, rodzinnego auta elektrycznego. Sprzedaż rozpocznie się w czwartym kwartale 2011 r.
Niektórzy z naszych konkurentów zdecydowali się podzielić swoje oferty na samochody elektryczne na dwie części: cenę podstawową na samochód i stawkę leasingową za pakiet akumulatorowy. Wówczas cena wydaje się bardziej atrakcyjna, ponieważ nie została podkreślona stawka leasingowa za akumulator. Jednakże, leasing akumulatora jest płatny co miesiąc przez kilka lat, tak więc łączny koszt jest z grubsza taki sam, jak samochodu, którego całkowita cena zawiera w sobie zarówno samochód jak i akumulator. Cennik Opla eliminuje wszelkie nieporozumienia podając całkowity koszt samochodu i akumulatora. Opel zbiera informacje o preferencjach klientów w zakresie finansowania i planów leasingowych odnośnie Ampery i ogłosi takie opcje w późniejszym terminie.
„Ampera definiuje nową klasę e-mobilności. Żaden inny pojazd elektryczny nie daje takiej wolności dla transportu osobowego jak Opel Ampera” powiedział Alain Visser, Wiceprezes Opla ds. Sprzedaży, Marketingu i Obsługi Posprzedażnej. „Nie idziemy na kompromisy. Ampera jest pięknym samochodem, który daje taką przyjemność z jazdy, jak auto z wyposażeniem premium.”
Niezawodny akumulator, którego pracy nie zakłócają zmienne warunki atmosferyczne Ampera jest pojazdem elektrycznym, który może działać w szerokim zakresie warunków klimatycznych Jest cały czas i w całej rozpiętości prędkości napędzany elektrycznie. Przez pierwsze 40 – 80 km, pojazd korzysta z energii elektrycznej magazynowanej w 16-kWh akumulatorze litowo-jonowym. Jeżdżąc na energii elektrycznej dostarczanej z akumulatora, Ampera nie emituje z układu wydechowego żadnych spalin.
Niezależne badania pokazują, że 80 procent europejskich kierowców przejeżdża dziennie mniej niż 60 km, więc Ampera powinna spełnić ich wymagania. Po wykorzystaniu energii z akumulatora litowo-jonowego Ampery, można go doładować w ciągu mniej więcej trzech godzin podłączając pokładowy system ładowania pojazdu do standardowego, domowego gniazdka 230v. Ponieważ akumulator doładowuje się szybko, większość Amper będzie prawdopodobnie jeździła wyłącznie na energii z akumulatora.
Jeśli zajdzie potrzeba dłuższej podróży, wówczas istnieje możliwość płynnego przełączenia na benzynowy silnik/generator rozszerzający zasięg pojazdu do ponad 500 kilometrów przy pełnym zbiorniku paliwa. Taka zwiększająca zasięg technologia oznacza, że Ampera może spokojnie służyć całej rodzinie w codziennej bezproblemowej jeździe.
Jednak, aby pojazdy elektryczne mogły przynieść środowisku znaczące korzyści, muszą być sprzedawane w dużej ilości. Samochody elektryczne o zwiększonym zasięgu, takie jak Ampera, to najszybszy sposób osiągnięcia założonego celu, ponieważ wymagają one zaledwie kilku modyfikacji w stylu życia.
Ampera jest naznaczona nowym językiem designu Opla – masywna osłona chłodnicy, mocno zarysowane logo Opla i śmiało zaokrąglone reflektory. Każdy element Ampery został zaprojektowany i przeanalizowany pod kątem efektywności, czyniąc ten samochód jednym z najbardziej aerodynamicznych i efektywnych energetycznie pojazdów na rynku. Wewnątrz, Ampera oferuje wyposażenie Premium – od głośników firmy Bose po monitory dotykowe. To auto przenosi mobilność w XXI wiek.
Wstępne dane techniczne:
- Ogólne
- Typ pojazdu: 5-drzwiowy hatchback z napędem na przednie koła
- Kategoria: Samochód elektryczny o zwiększonym zasięgu
- Podwozie: niezależne kolumny McPherson z przodu, tylna oś skrętna, tarcze hamulcowe na wszystkich kołach, hamulce regeneracyjne maksymalizujące przechwytywanie energii, elektryczne wspomaganie kierownicy
- Ilość miejsc: cztery
- Dane techniczne
- Prędkość maksymalna (km/godz.): 161
- Zasięg na napędzie el. (km): 40 – 80 (w cyklu MVEG)
- Całkowity zasięg (km): > 500
- Wymiary
- Rozstaw osi (mm): 2685
- Długość (mm): 4404
- Szerokość (mm): 1798
- Wysokość (mm): 1430
- Przestrzeń ładunkowa (l): 301
- Układ akumulatorowy
- Typ: baterie litowo-jonowe
- Moc (kWh): 16
- Elektryczna jednostka napędowa
- Moc (kW / KM): 111 / 150
- Moment obrotowy (Nm): 370
- Na zewnątrz
- Rozmiar opon i kół: specjalnie opracowane niskooporowe opony na 17-calowych obręczach z kutego aluminium