Układ sterowania adaptacyjnego układu napędowego połączony jest z mechatronicznym podwoziem typu FlexRide, który dostosowuje tłumienie i inne funkcje jezdne do preferencji kierowcy. Kierowcy zasiadający za kierownicą modelu OPC mogą wybrać między domyślnym trybem standardowym zapewniającym właściwości jezdne idealne do codziennej jazdy, a specjalnym trybem sportowym, w którym zawieszenie podwozia zostaje usztywnione, a przechył nadwozia ograniczony, co zwiększa zwrotność pojazdu. Po wybraniu trybu OPC kierowanie pojazdem staje się bardziej bezpośrednie, przepustnica reaguje szybciej, a podwozie pracuje najbardziej efektywnie. Sportowe wrażenia potęgują tarcze zestawu wskaźników podświetlone na czerwono.
Charakterystyka przełożeń automatycznej skrzyni biegów modelu OPC zmodyfikowana została pod kątem zapewnienia jeszcze większej przyjemności z jazdy; w trybie standardowym i sportowym dostosowuje się ona do warunków panujących na drodze. Tryb OPC jest nawet bardziej bezkompromisowo sportowy: momenty przełożenia w okolicach najwyższej liczby obr./min. podczas gwałtownego przyspieszania, redukcja biegów bardzo dynamiczna podczas gwałtownego hamowania, np. przed wejściem w zakręt.
Osiągi wersji z nową skrzynią biegów, poziom zużycia paliwa i emisji spalin pozostają praktycznie identyczne, jak w przypadku wersji z manualną skrzynią biegów. Wersja OPC z automatyczną skrzynią biegów przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu od 6,3 sekundy do 6,6 sekundy w przypadku wersji sedan i Sports Tourer, zaś prędkość maksymalna (ograniczona) wszystkich wersji wynosi 250 km/h. Poziom zużycia paliwa i emisji CO2 w cyklu mieszanym i z nową skrzynią biegów wynosi odpowiednio 10,7 l/100 km i 251 g/km (wersje notchback i hatchback) oraz 11,0 l/100 km i 259 g/km (wersja Sports Tourer).
Podobnie jak w przypadku pozostałych modeli OPC, na torze Nürburgring Nordschleife przeprowadzono odrębny program testowy obejmujący przejechanie 10 000 km, którego celem był optymalny tuning wersji z nową skrzynią biegów. Przejechanie z dużą prędkością 10 000 km na torze Nordschleife oznacza 18-krotnie większe obciążenie samochodu: przekładają się one na około 180 000 km jazdy po zwykłych drogach.