Od tamtego czasu sprzedaż nowego Opla Merivy zdecydowanie przekroczyła oczekiwania. Początkowo Opel/Vauxhall planował wytwarzać 50 000 egzemplarzy rocznie.
100 000 samochodów Meriva w ciągu zaledwie dziesięciu miesięcy to ogromny sukces tak marki Opel/Vauxhall, jak i naszego oddanego zespołu w Saragossie – powiedział Reinald Hoben, wiceprezes Opla/Vauxhalla ds. produkcji.
Z chwilą uruchomienia produkcji Merivy pierwszej generacji – wszechstronnego i przystępnego cenowo minivana – w roku 2003 Opel stworzył nowy segment rynkowy. Meriva drugiej generacji zyskała na gabarytach i w chwili obecnej znajduje się pomiędzy segmentem minivanów, a segmentem samochodów kompaktowych.
W Oplu Meriva zastosowano pionierskie rozwiązania w zakresie elastyczności pokładowej. Wprowadzono system FlexDoor - innowacyjne drzwi tylne otwierające się w przeciwnym kierunku i ułatwiające dostęp do pojazdu – po raz pierwszy zastosowane w produkcji masowej.
Koncepcję foteli tylnych Merivy – system FlexSpace – ponownie udoskonalono, aby ich obsługa stała się jeszcze bardziej intuicyjna i łatwa. Rozwiązanie, które również prowadzi do uzyskania większej przestrzeni bagażowej to system FlexRail – czyli kombinacja dużej ilości schowków przesuwanych na specjalnej szynie. Dodatkowo wprowadzono unikalne rozwiązanie do przewozu dwóch rowerów z tyłu samochodu czyli system FlexFix.
Opel Meriva dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia oraz z różnorodnymi silnikami diesel i benzynowymi o mocy od 75 do 140 KM. Jak w przypadku wszystkich pozostałych modeli Opel oferuje szeroki wybór elementów bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego, w tym układ ESP, przednie poduszki powietrzne (przy czym poduszkę po stronie pasażera można deaktywować), poduszki boczne i kurtyny powietrzne, sygnalizację zapięcia pasów przednich, opracowany przez Opla system zwalniania pedałów Pedal Release System, system ISOFIX do montażu fotelików dla dzieci, pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami napięcia wchodzące w skład standardowego wyposażenia we wszystkich oferowanych produktach.
Wyznając zasadę udostępniania innowacji technologicznych za przystępną cenę, Merivę można wyposażyć w takie elementy, jak reflektory kierunkowe AFL, dach panoramiczny, układ wspomagający ruszanie na wzniesieniach Hill-Start Assist czy też ergonomiczne fotele, które stanowią wyjątek w swoim segmencie i posiadają certyfikat organizacji AGR.
Od momentu wprowadzenia do sprzedaży Opel Meriva wyróżniony został szeregiem nagród potwierdzających jego jakość, wyjątkową stylistykę i innowacyjność. Uzyskał on ponad 30% głosów od czytelników magazynów Prensa Iberica, La Vanguardia i Autofáci, którzy przyznali mu tytuł „Samochodu Roku 2011”. Zdobył on również Międzynarodową Nagrodę w kategorii Designu przyznawaną przez prestiżowy magazyn AutoBild, a ostatnimi czasy również nagrodę „Złotej Kierownicy” w kategorii samochodów kompaktowych. Opel Meriva znalazł się również na podium europejskiego konkursu „Samochodu Roku 2011” oraz konkursu gazety ABC o tytuł „Samochodu Roku 2011”, co świadczy o ogromnej akceptacji wprowadzonych innowacyjnych rozwiązań ze strony wszystkich przedstawicieli specjalistycznej prasy motoryzacyjnej.
Nowa Meriva jest optymalnym połączeniem wyrazistej stylistyki i innowacyjnych rozwiązań do codziennego użytku. Egzemplarz ze zdjęcia, biała Casablanca Meriva Cosmo, wyposażony w silnik diesel 1.7 CDTI o mocy 130 KM i opcjonalny pakiet OPC Pack obejmujący przednie i tylne listwy, uchwyt boczny i spojler dachowy oraz przeznaczony na rynek niemiecki, został opracowany i skonstruowany w Niemczech, a wytwarzany jest wyłącznie w zakładach Opla w Figueruelas (Saragossa).