"Astra High Performance Concept" – pod tą nazwą krył się przyciągający uwagę model koncepcyjny, zaprezentowany przez Opla podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2004 roku i ukazujący, jak mogłaby wyglądać wersja OPC trzydrzwiowej Astry GTC. Zaledwie sześć miesięcy później, podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2005 roku, premierę miała wersja produkcyjna.
Ten wyjątkowo szybki trzydrzwiowy pojazd napędzany jest dwulitrowym silnikiem turbo o mocy 177 kW/240 KM, współpracującym z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów.
Maksymalny moment obrotowy, wynoszący 320 Nm, zapewnia ogromną siłę ciągu nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmuje zaledwie 6,4 sekundy, zaś maksymalna prędkość 244 km/h podkreśla prawdziwie sportowy charakter Astry OPC. Zużycie paliwa wynosi przy tym zaledwie 9,2 l/100 km (MVEG), co potwierdza wysoką wydajność silnika.
Układ jezdny Astry OPC, to doskonałość w klasie kompakt. Nadwozie obniżono o 15 mm w stosunku do wersji GTC, usztywniono resory i amortyzatory. Elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego także charakteryzuje się typowym dla wersji OPC ustawieniem, zapewniającym optymalne reakcje i przyczepność. 17-calowe tarcze hamulcowe zapewniają wydajne i skuteczne hamowanie, trwałość i precyzję działania. Układ jezdny Astry OPC standardowo uzupełnia system IDSPlus z układem stałej kontroli amortyzacji CDC i połączeniem wszystkich systemów kontroli w sieci.
Daje to także kierowcy możliwość zastosowania trybu sportowego, oferującego bardziej bezpośrednie ustawienia amortyzatorów, układu kierowniczego i pedału przyspieszenia. Bezkompromisowy wygląd odzwierciedla sportowy charakter Astry OPC. Od wersji GTC odróżnia ten model głęboko osadzony przedni spoiler i duży wlot powietrza, tylny zderzak z centralnie umieszczoną końcówką rury wydechowej, silnie zarysowane progi, niebieskie zaciski hamulców oraz pięcioramienne felgi w stylu OPC z oponami w rozmiarze 225/40 R18 Y. Wnętrze pojazdu wyposażone jest w typowe dla wersji OPC detale, takie jak sportowe fotele Recaro sport w skórzano-materiałowym obiciu, specjalny układ wskaźników, trzyramienna sportowa kierownica, charakterystyczne progi i aluminiowe pedały.
Bogate wyposażenie standardowe Astry OPC obejmuje pozycje związane z bezpieczeństwem, takie jak przednie i boczne poduszki powietrzne, aktywne zagłówki z przodu, kurtyny powietrzne z przodu i na zewnętrznych siedzeniach z tyłu, ograniczniki i pirotechniczne napinacze przednich pasów bezpieczeństwa, układ odłączania pedałów PRS oraz mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX.
Klienci mogą składać zamówienia na najmłodszego członka rodziny OPC, do którego od września 2005 roku dołączą kolejne modele. Dostawy w Niemczech rozpoczną się 25 listopada. W Polsce Astra OPC będzie dostępna na przełomie października i listopada.