Rüsselsheim. Vectra OPC będzie najszybszym i najmocniejszym premierowym modelem na stoisku Opla podczas tegorocznego salonu we Frankfurcie. Wyczynową wersję samochodu (255 KM, prędkość maksymalna 260 km/h) będzie można obejrzeć podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie w dniach 15 - 25 września 2005 roku, a w sprzedaży w Niemczech pojawi się ona kilka tygodni później.
Po Astrze OPC i Zafirze OPC poszerzy ona gamę samochodów wyczynowych Opla, oznaczonych emblematem OPC (Opel Performance Center). Vectra OPC dostępna będzie jako pięciodrzwiowy hatchback i kombi.
Silnik najmocniejszej Vectry to aluminiowa jednostka benzynowa 2.8 V6 turbo. Dzięki zmiennym fazom rozrządu i podwójnej turbosprężarce oferuje ona moc 188 kW/255 KM i doskonałe możliwości: pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 260 km/h, a od zera do 100 km/h rozpędza się w czasie poniżej siedmiu sekund. Ponadto maksymalny moment obrotowy, wynoszący 355 Nm, zapewnia doskonałą dynamikę nawet przy niskich prędkościach. Vectra OPC wyposażona jest standardowo w sześciobiegową, ręczną skrzynię biegów.
Debiut drugiej generacji zawieszenia IDSPlus
Zawieszenie Vectry OPC dostosowane jest do jej mocy. Wyczynowy model jest pierwszym na świecie seryjnie produkowanym samochodem, w którym zastosowanie znajdzie udoskonalona wersja elektronicznie kontrolowanego zawieszenia IDSPlus, wyposażonego w najnowszej generacji system stałej kontroli amortyzacji CDC (Continuous Damping Control).
Podobne, zaawansowane technologicznie rozwiązania dostępne są obecnie tylko w kilku najlepszych samochodach sportowych, produkowanych w niewielu egzemplarzach.
Dzięki oddzielnym modułom system CDC nowej generacji jeszcze lepiej i szybciej ogranicza ruchy nadwozia. Efektem jest odczuwalne polepszenie zabezpieczenia przeciw ruchom skrętnym karoserii i lepsza kontrola nadwozia oraz wyższy komfort jazdy. Hamulce – z przodu średnica 345 mm, z tyłu 292 mm – zapewniają doskonałe hamowanie i precyzyjne wyczucie.
Wygląd Vectry OPC podkreśla jej sportowy charakter. Z przodu znaleźć można duże wloty powietrza i osłonę chłodnicy przypominającą strukturą plaster miodu . Mocnym akcentem profilu są 18-calowe felgi w ekskluzywnym wzorze OPC. Specjalnym elementem designu tylnej części pojazdu są trapezowe w przekroju rury wydechowe. Wewnątrz samochodu również widać sportowe i funkcjonalne elementy, jak sportowe fotele Recaro, instrumenty w stylu OPC czy skórzaną, sportową kierownicę. Vectra OPC posiada jeden wspólny ze wszystkimi innymi przedstawicielami rodziny OPC, atrakcyjny element stylistyki – niebieskie zaciski hamulców.