Dodatkową moc uzyskano dzięki modyfikacji jednostki kontrolnej silnika oraz zastosowaniu systemu turbosprężarek i sportowego układu wydechowego oraz dostosowaniu pojazdu tak, by mógł korzystać z paliwa stuoktanowego.
W rezultacie moc 1,6-litrowego silnika turbo wzrosła z 192 KM (141 kW) do 210 KM (154 kW). Maksymalny moment obrotowy również się zwiększył z 230-266 Nm do 250 i 280 Nm, gdy aktywowana jest funkcja „overboost” w turbosprężarce.
Przednią oś wyposażono w mechaniczny dyferencjał o ograniczonym uślizgu, dzięki czemu pojazd jest stabilniejszy podczas przyspieszania i gdy zmienia się nawierzchni drogi. Obniżono zawieszenie, zastosowano amortyzatory Bilsteina, a w przedniej części zamontowano nowy układ hamulcowy Brembo. Zmieniono również ustawienia systemów takich, jak: ABS, kontrola trakcji, system elektronicznej kontroli stabilności.
Wizualną atrakcję stanowią nowe kolory lakieru nadwozia: jabłkowa zieleń „Grasshopper” i czerwień „Henna” oraz nowe, 18-calowe felgi z lekkich stopów, na których zamontowano opony 225/35 R 18, a także nowy spojler z przodu, podwójne końcówki rur wydechowych ze stali nierdzewnej i logo „Nürburgring” na słupkach B.
We wnętrzu znajdziemy specjalne nakładki na progi drzwiowe z czarno czerwonym napisem „Nürburgring” oraz dekoracyjne, białe szwy na przednich, sportowych fotelach Racaro i tylnej kanapie, osłonie hamulca ręcznego i gałki zmiany biegów. Oparcia przednich foteli również ozdobiono logo „Nürburgring”, a kierownicę udekorowano wstawkami z czarnego lakieru fortepianowego.
Corsa OPC „Nürburgring Edition” rozpędza się z miejsca do 100 km.h w 6,8 sekundy, a z 80 km/h do 20 km/h na piątym biegu w 6,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h.