Rüsselsheim. Światowa premiera nowego modelu kabrioleta coupé Opla podczas salonu motoryzacyjnego IAA: po udanym debiucie wersji hatchback, kombi i GTC Opel przedstawia czwartą, wyróżniającą się odmianę modelu Astra. Wersja TwinTop zostanie zaprezentowana podczas tegorocznej edycji Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie (17 – 25 września). Elegancki, czteroosobowy samochód, wyposażony w nowej generacji elektryczno-hydrauliczny składany dach ze stali, dostępny będzie w sprzedaży od wiosny 2006 roku.
Na specjalną uwagę w nowej Astrze TwinTop zasługuje innowacyjny, trzyczęściowy dach o przemyślnym sposobie składania, dzięki któremu bagażnik zachowuje ogromną pojemność – aż 440 litrów. Przy złożonym dachu dostępnych jest ponad 200 litrów przestrzeni bagażowej. Dopracowana w najmniejszych szczegółach funkcja "Easy Load" zwiększa praktyczność: po naciśnięciu przycisku, części dachu ułożone poziomo w bagażniku podnoszą się, ułatwiając dostęp do bagażu. Oprócz dużej przestrzeni ładunkowej innowacyjna technologia dachu, to także dynamiczny, harmonijny design o dobrze dobranych proporcjach. Dzięki długości niemal 4,5 metra Astra TwinTop ma wymiary bliższe pojazdom klasy średniej.
"Astra TwinTop to kolejny niszowy pojazd, jaki wprowadzamy na rynek, poszerzając gamę naszych modeli w ważnym segmencie kompaktów. Cztery wersje Astry i Zafira reprezentują pięć różnych koncepcji samochodu, wykorzystujących te same podstawy techniczne. To zapewnia nam bardziej atrakcyjną pozycję na rynku niż któremumukolwiek z naszych konkurentów", mówi Hans H. Demant, Wiceprezes ds. Technicznych w General Motors Europe i Dyrektor Zarządzający w Adam Opel AG.
Alain Visser, Dyrektor działu Marketingu Europejskiego dodaje: "Po sukcesie Tigry, Astra TwinTop, to nasz drugi model z serii kabrioletów coupé z innowacyjnym składanym dachem stalowym. Harmonijny, sportowy i elegancki design, unikalne rozwiązania technologiczne, typowa dla Opla wszechstronność, duży bagażnik i wystarczająca ilość miejsca dla czterech osób – Astra TwinTop zwraca na siebie uwagę i zapewnia dużo radości przez cały rok."
Technicznie dwudrzwiowy kabriolet coupé wykorzystuje rozwiązania znane z trzeciej generacji Astry. Obejmuje to wyjątkowo obszerną gamę silników, w skład której wchodzą cztery jednostki benzynowe (105 do 200 KM) oraz silnik wysokoprężny 1.9 CDTI z układem wtrysku common-rail o mocy 150 KM, wyposażony standardowo w filtr cząstek stałych DPF. Najmocniejsza jednostka, silnik benzynowy 2.0 ECOTEC Turbo o mocy 200 KM, rozpędza Astrę do ponad 230 km/h. Unikalne wyposażenie, obejmujące adaptacyjne zawieszenie IDSPlus z systemem stałej kontroli amortyzacji CDC, tryb sportowy oraz współpracujące z układem kierowniczym adaptacyjne, biksenonowe reflektory AFL, sprawia, że nowa Astra TwinTop znacznie wyprzedza konkurentów.
Progresywny design i spora przestrzeń dzięki innowacyjnej technologii dachu Progresywny design Astry TwinTop z dynamicznym, zwężającym się przodem jasno identyfikuje wersję TwinTop jako członka rodziny Astry. Jednak aż 70 procent części karoserii tej wersji to nowość. Harmonijne proporcje (długość/szerokość bez lusterek zewnętrznych/wysokość: 4,48/1,76/1,41 m) wersji kabriolet coupé są szczególnie dobrze widoczne z boku, a podkreśla je pnąca się do góry ku tyłowi linia okien i łukowato opadający dach. Astra TwinTop ma również doskonałe proporcje z tyłu. Niezależnie od tego, czy dach jest otwarty czy zamknięty, widoku tylnej części nie psuje ogromny bagażnik, często spotykany w kabrioletach ze składanym dachem stalowym.
Szeroki, praktyczny bagażnik, wyposażony w dwa boczne schowki i schowek w podłodze, przeznaczony na opcjonalny spoiler, przy rozłożonym dachu oferuje aż 440 litrów pojemności. Po złożeniu dachu nadal pozostaje w nim ponad 200 litrów pojemności. Z tyłu wygodnie mogą usiąść dwie dorosłe osoby, nawet wybierające się w długą podróż. Jest to możliwe dzięki temu, że inżynierowie opracowali całkowicie nowy trzyczęściowy dach: jego poszczególne części są mniejsze niż w rozwiązaniach konwencjonalnych i dlatego można je schować w bagażniku w sposób oszczędzający przestrzeń na korzyść miejsca na bagaż i komfortu jazdy z tyłu.
Po naciśnięciu przycisku lub przy wykorzystaniu opcjonalnie dostępnego systemu zdalnej obsługi, dach modelu TwinTop można automatycznie otworzyć lub zamknąć w czasie krótszym niż 30 sekund.
Walizki, skrzynki z napojami czy torby na zakupy można łatwo wkładać i wyjmować z bagażnika również przy otwartym dachu. Aby to umożliwić, technicy z Opla opracowali elektrycznie obsługiwaną funkcję "Easy Load". Po naciśnięciu przycisku poziomo ułożone w bagażniku elementy dachu można podnieść o 25 cm i uzyskać dostęp do bagaży umieszczonych pod osłoną zabezpieczającą.
Astra TwinTop wyposażona jest we wszechstronny system bezpieczeństwa SAFETEC, łączący funkcje aktywne i bierne. Opcjonalne poprzeczki zapewniają dodatkowe zabezpieczenie w przypadku dachowania pojazdu przy złożonym dachu. Są one ukryte tuż za przednimi zagłówkami i aktywują się automatycznie w ułamku sekundy.
Kontynuacja pełnej sukcesów tradycji kabrioletów Opla
Nowa Astra TwinTop jest kontynuacją pełnej sukcesów tradycji. Ponad 55.000 nabywców w całej Europie wybrało poprzednią wersję Astry kabriolet, produkowaną od 2000 roku we włoskim Bertone. Pierwszą Astrę kabriolet, produkowaną od 1993 roku, jak również model Kadett cabrio, produkowany od 1987 roku, sprzedano łącznie w ponad 100.000 egzemplarzy. Dzięki modelowi Tigra TwinTop Opel oferuje od września 2004 roku mały dwumiejscowy kabriolet coupé ze stalowym, składanym do bagażnika dachem. Od rozpoczęcia produkcji wyprodukowano ponad 41.000 egzemplarzy tego modelu. Rozpoczęcie produkcji nowej Astry TwinTop w belgijskich zakładach w Antwerpii, gdzie produkowana już jest Astra hatchback i GTC, będzie miało miejsce na początku 2006 roku.