...nowe technologie, większy poziom komfortu i bezpieczeństwa.
Koncepcję układu siedzeń Flex7 zmieniono w ten sposób, że trzeci rząd foteli nadal można ukryć w podłodze przedziału bagażowego, jednak drugi rząd nie jest już kanapą, lecz składa się z trzech, osobnych foteli, które można złożyć na płasko niezależnie od siebie. Każdy z nich można także przesunąć pionowo o 210 mm. Oparcie środkowego fotela w drugim rzędzie można także złożyć i obrócić tak, by stworzyło wygodne podłokietniki dla pasażerów zajmujących miejsca na fotelach po prawej i lewej stronie.
Pojemność bagażowa nowej Zafiry wynosi teraz 710 l przy konfiguracji pięcioosobowej (o 65 l więcej niż w przypadku aktualnej wersji) i 1860 l, gdy wszystkie tylne siedzenia są złożone (o 40 l więcej w porównaniu z aktualną wersją). Poszerzono także rozstaw kół i osi oraz zmodyfikowano zawieszenie Zafiry.
Nowością w systemach wspomagających kierowcę jest adaptacyjny tempomat wykorzystujący radar z niezależnym systemem ograniczającym skutki kolizji oraz szerokokątna kamera Opel Eye drugiej generacji rozpoznająca znaki drogowe i oceniająca odległość od następnego samochodu. Oprócz tego w Zafirze Tourer zadebiutują system wykrywania martwego punktu w lusterkach Side Blind Spot Alert i zaawansowany asystent parkowania.
Opel Zafira Tourer będzie dostępny z trzema wersjami 2-litrowego turbodiesla CDTI znanymi z modeli Astra i Insignia o mocy 110 KM, 130 KM i 165 KM. Oferta jednostek benzynowych obejmuje zoptymalizowane pod kątem zużycia paliwa turbodoładowane silniki ECOTEC o pojemności 1,4 l. i mocy 120 KM lub 140 KM. Jednostki napędowe będą mogły współpracować z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną. Klienci będą mogli także nabyć wersje Zafiry Tourer korzystające z technologii Start/Stop.
Wkrótce po debiucie Zafiry Tourer ma pojawić się także jej wyjątkowo oszczędny wariant ecoFLEX oraz wersje z napędem CNG i LPG, a po kilku miesiącach także wersje z mocniejszymi silnikami.