Wersja furgon obecnie oferuje do wyboru dwa rozstawy osi – 2 755 mm lub 3 105 mm, co daje całkowitą długość pojazdu wynoszącą odpowiednio 4,39 i 4,74m, a także dwie wysokości dachu, 1,85m lub 2,10m. Nowy Opel Combo jest również dostępny jako uniwersalny van wyposażony w pięć lub siedem miejsc siedzących, w wersji nadwozia furgonowego lub przeszklonego.
W celu ułatwienia dostępu do przestrzeni ładunkowej może być zamawiany z pojedynczymi lub podwójnymi drzwiami przesuwnymi. Wersja samochodu osobowego jest wyposażona zarówno w drzwi przesuwne stanowiące standardowe wyposażenie pojazdu, jak i otwieraną do góry klapę tylną. Dostępne są również asymetryczne drzwi dwuskrzydłowe. W niektórych konfiguracjach furgonu w tylnej części dachu można zainstalować luk służący na przykład do transportowania drabin.
Najlepsze w klasie gabaryty ładunkowe
Wysoka zdolność ładunkowa nowego Opla Combo jest od razu zauważalna: dzięki przestrzeni ładunkowej o pojemności 3 800l w przypadku małego rozstawu osi (ze złożonymi fotelami) i 4 600l w przypadku większego rozstawu osi, Combo oferuje największą ładowność w obu klasach. Niska krawędź załadunku wynosząca 54,4 cm i możliwa ładowność sięgająca jednej tony stanowią najlepsze wartości w tej klasie. Szerokość otwarcia drzwi przesuwnych to także najwyższej klasy wartość w segmencie. Wersja z krótszym rozstawem osi oferuje także pokład ładunkowy o największej długości, wysokości i szerokości pomiędzy wnękami na koła.
Ekonomiczne silniki o dużej mocy
Dostępne są wersje nowego Opla Combo z sześcioma silnikami: czterema silnikami diesla, jednym silnikiem benzynowym i silnikiem CNG (na sprężony gaz ziemny). Wachlarz diesli obejmuje silniki 1.3 CDTI i 1.6 CDTI, z których każdy ma moc 66 kW/90 KM, a także odmianę silnika 1.6 CDTI o mocy 77 kW/105 KM i silnik 2.0 CDTI o najwyższej klasy osiągach i mocy 99 kW/135 KM.
Silnik benzynowy o pojemności 1, 4l ma moc 70 kW/95 KM, a silnik w wersji CNG napędzany tanim i przyjaznym dla środowiska gazem ziemnym ma moc 88 kW/120 KM.
Silnik benzynowy i silnik 1.3 CDTI jest wyposażony w pięciostopniową manualną skrzynię biegów, a silnik CNG i silniki CDTI o większej mocy są wyposażone w sześciostopniową manualną skrzynię biegów. Silnik 66 kW/90 1.6 CDTI jest również oferowany ze zautomatyzowaną pięciostopniową skrzynią biegów Opla ‘Easytronic’.
Z wyjątkiem silników w wersji CNG i Easytronic, wszystkie napędy są dostępne na życzenie z funkcją Start/Stop dla jeszcze mniejszego zużycia paliwa i poziomu emisji CO2.
Nowy Opel Combo jest oszczędny nie tylko ze względu na niskie zużycie paliwa, ale także dlatego, że oferuje niewielkie koszty eksploatacji, zwłaszcza dzięki dużym interwałom przeglądów technicznych. Na przykład silniki diesla CDTI wymagają przeglądu tylko co 35 000 km lub raz na rok.
Bogate wyposażenie ułatwiające życie
Nawet podstawowa specyfikacja nowej generacji Combo obejmuje bogate wyposażenie standardowe, w tym zamek centralny, układ kierowniczy ze wspomaganiem, nastawną kolumnę kierownicy z opcją dopasowania długości i wysokości, okna elektryczne i regulowany fotel kierowcy w 4 kierunkach (dostępny również na życzenie z opcją dopasowania wysokości), a także poduszkę powietrzną kierowcy, hamulce ABS i zestaw do naprawy opon.
Wersja osobowa Combo jest dostępna w specyfikacji Essentia, Enjoy lub Cosmo. Opcje wyposażenia obejmują zdalne sterowanie zamka centralnego, tylne okna elektryczne i przednie poduszki powietrzne. Bez względu na wybrany styl nadwozia lub wyposażenie, nowy Opel Combo to gwarancja konkurencyjności zarówno pod względem ceny i wartości, jak również samej użyteczności.
Combo: sprawdzony w segmencie kompaktowych samochodów dostawczych
Sprzedaż nowego Opla Combo rozpocznie się w Europie, w tym i w Polsce, w lutym 2012 roku. Combo jest zainspirowany modelem vana Doblò (uznanym za „Międzynarodowy Van Roku 2011”), partnera Opla – spółki Fiat. Opel Combo umocni wzrastającą obecność Opla w segmencie samochodów handlowych.
Opel oferuje linię modeli Combo od 1985 roku, a współczesna generacja jest na rynku od 2001 roku. Strategia oferowania uniwersalnego, pojazdu rodzinnego i użytkowego została ciepło przyjęta. Dowodem na to jest sprzedaż w Europie, która od wprowadzenia modelu na rynek wynosi 72 000 samochodów rocznie.
Mimo, że zbliża zakończenie jego produkcji, poprzednik nowego Combo pozostaje jednym z trzech najlepszych samochodów w swoim segmencie na wielu rynkach. Przez 25 lat Combo wypracował sobie długą listę dowodów najwyższego uznania, począwszy od znakomitych miejsc zajętych w konkursie na „Międzynarodowy Van Roku” po swoje zwycięstwo w kategorii: value for money [doskonały stosunek wartości do ceny], w analizie porównawczej kompaktowych vanów przeprowadzonej przez niemiecki magazyn motoryzacyjny „Auto Bild”.