...nadający się do codziennego użytku, osiągnął maksymalny poziom bezpieczeństwa, dołączając do obecnych modeli Opla, które również zostały przetestowane przez Euro NCAP.
Opel Ampera uzyskał taką liczbę punktów, która przekroczyła maksymalną ilość potrzebną do uzyskania najwyższej oceny we wszystkich kategoriach, w tym w kategorii związanej z zabezpieczeniem pasażera, bezpieczeństwem dziecka, bezpieczeństwem przechodnia i w zakresie safety assist. Pięciodrzwiowy sedan również uzyskał najwyższe wyniki w testach na zderzenie z barierą boczną. Najlepsze wyniki, jakie Ampera uzyskała w tym teście zawdzięczamy połączeniu solidnej struktury nadwozia, trwałej kabiny pasażerskiej i skutecznych systemów ograniczających przemieszczanie się pasażera w kabinie.
W Oplu jest długa tradycja w tworzeniu samochodów spełniających możliwie najwyższe standardy bezpieczeństwa i Ampera w pełni wpisuje się w tę tradycję. Jesteśmy niezmiernie dumni że Ampera przekroczyła wszystkie maksymalne limity testów Euro NCAP. – powiedział szef Opla Officer Karl-Friedrich Stracke.
Ampera to pierwszy pojazd przetestowany przez Euro NCAP, który uzyskał maksymalną ilość punktów w teście na zderzenie boczne, który obowiązuje od 2009 roku. Podczas tego testu pojazd jest rozpędzany w bok przy prędkości 29 km/h, w kierunku stabilnego słupa symulującego drzewo. Dzięki doskonałej odporności na zderzenie i trwałości konstrukcji nadwozia Ampery, pasażerowie są bardzo dobrze chronieni. Zabezpieczenie przed zderzeniem zapewnia niezwykle solidna kabina pasażerska. Została zaprojektowana tak, aby zapewniać jak najmniejszy stopień deformacji i jak największą przestrzeń przeżycia w przypadku zderzenia. Aby umożliwić rozproszenie wysokiej siły zderzenia, przednia, boczna i tylna część kabiny pasażera są chronione przez strefy pochłaniające energię, co umożliwia deformowanie w sposób kontrolowany.
Elektryczne bezpieczeństwo pojazdu również zostało poddane próbie po przeprowadzeniu wszystkich testów na zderzenie. Jest gwarantowane zawsze i po każdej kolizji. Pakiet baterii Ampery, składający się z 288 jednostek litowo-jonowych w 9 modułach, umieszczony jest w centralnej części pojazdu, a cała struktura samochodu jest zbudowana wokół niego. Dzięki zaawansowanej architekturze pakiet baterii jest doskonale chroniony zarówno w przypadku kolizji przedniej jak i bocznej i nie ulega przemieszczeniu. W sytuacji awaryjnej pakiet akumulatorów może być z łatwością odłączony przez służby ratownicze. Podczas kolizji elektrolit nie przedostaje się do przedziału pasażerskiego a mniej niż 7% wydostaje się poza pakiet baterii.
Zestaw wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa Ampery zawiera:
- Osiem poduszek powietrznych
- Hamulcowy układ antypoślizgowy na cztery koła, kontrola trakcji, elektroniczny układ rozdziału siły hamowania, system wspomagania nagłego hamowania w sytuacjach awaryjnych brake assist i elektroniczna kontrola stabilności
- Opcjonalna kamera tylna współpracująca z wyświetlaczem nawigacji
- System mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX zainstalowany w fotelach tylnych
- Regulowane zagłówki przednich foteli pomagają w zabezpieczaniu pasażera przed urazem kręgosłupa szyjnego spowodowanym szarpnięciem w przypadku kolizji z tyłu
- System zwalniania pedałów (PRS – Pedal Release System); w wypadku poważnej kolizji czołowej, pedały hamulca i sprzęgła są zwalniane z ich stałych położeń i w ten sposób redukowana jest groźba zranień w dolnej części nóg.
Architektura Ampery jest oparta na globalnej platformie kompaktowej GM, na której zbudowany jest inny najwyżej oceniany w testach Euro NCAP model, Opel Astra.
Elektryczna mobilność odpowiednia na co dzień
Ampera to pierwszy pojazd elektryczny, który umożliwia mobilność polegającą na „jeździe w dowolne miejsce, w dowolnym czasie”. Pięciodrzwiowy sedan oferuje przestrzeń dla czterech dorosłych i ich bagażu i pojawi się na rynku pod koniec roku. Pakiet akumulatorów litowo-jonowych o mocy 16 kWh zasila jednostkę napędową o mocy 111 kW/150 KM. W zależności od techniki jazdy, terenu i temperatury, zapewnia jazdę na dystansie od 40 do 80 km, przy wykorzystaniu wyłącznie energii elektrycznej i przy zerowym poziomie emisji. Niezależne badania wykazały, że to w zupełności wystarcza, aby zaspokoić potrzeby 80 procent europejskich kierowców, którzy dziennie pokonują mniej niż 60 km. Ilekroć poziom naładowania akumulatora spadnie do minimum, silnik benzynowy zostaje automatycznie uruchomiony i zasila prądnicę, aby dostarczyć energię do silnika elektrycznego. To zwiększa zasięg jazdy to ponad 500 km bez potrzeby zatrzymywania się na stacji benzynowej.