...kto jeździ Zafirą Tourer. Właściciele takiego samochodu mogą cieszyć się niepowtarzalną atmosferą salonu na kołach. Zafira może pochwalić się całkowicie przebudowanym systemem siedzeń Flex 7 i całą serią typowych dla Opla elastycznych rozwiązań. Pod względem wszechstronności i atmosfery panującej w kabinie samochód ten podnosi poprzeczkę w klasie, do której sam należy. Ten niekwestionowany mistrz elastyczności debiutuje podczas 64 Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie. Można go nabyć w czterech różnych wariantach: Enjoy, Cosmo, Business Edition i Sport.
Salonowy układ siedzeń zapewnia najwyższy poziom komfortu w kabinie
Niepowtarzalny salonowy układ siedzeń sprawia, że pasażerowie jadący z tyłu mogą cieszyć się tak samo wysokim poziomem komfortu, jak w luksusowej limuzynie. Nowy system zapewniający przestronne wnętrze dostępny jest w ramach standardowego wyposażenia najwyższego wariantu Cosmo. Klienci kupujący wersję Enjoy, za jedyne 1 000 złotych również mogą wyposażyć swój samochód w system zapewniający przestronne i elastyczne wnętrze. Z trzech siedzeń drugiego rzędu za pomocą kilku ruchów można zrobić dwa, co daje pasażerom dużo więcej miejsca na nogi i przestrzeni wokół ramion. Trzecie siedzenie po złożeniu robi się dwukrotnie wyższe i może służyć jako wygodny podłokietnik dla pasażerów siedzących po obu jego stronach. W wersji Cosmo jest to standard wyposażenia.
Tuż przed wprowadzeniem do sprzedaży, Opel Zafira Tourer w wersji z mocnym i zmodernizowanym dieslowskim silnikiem 2,0 CDTI Common Rail z turbodoładowaniem dostępny jest w trzech wariantach mocy: 81 kW/110 KM, 96 kW/130 KM i 121 kW/165 KM. Ponadto dostępne będą również dwie bardzo oszczędne, benzynowe jednostki 1,4 z turbodoładowaniem, o mocy 88 kW/120 KM i 85 kW/115 KM. Wszystkie modele oprócz najbardziej podstawowej wersji benzynowej i dieslowskiej wyposażone są w oszczędzający paliwo system Start/Stop. Na przykład Zafira Tourer 2,0 CDTI ecoFlex (od 97 800 złotych) z silnikiem o mocy 96 kW/130 Km zużywa tylko 4,5 litra oleju napędowego na 100 km (emisje co2 to 119 g/km). Dzięki temu jest to jeden z najbardziej oszczędnych i ekologicznych kompaktowych samochodów typu monocab.
Główną innowacją w nowej Zafirze Tourer jest asystent kierowcy oraz cała gama równie innowacyjnych technologii zwiększających bezpieczeństwo. Mamy tu na przykład rozmaite systemy wspomagające takie, jak: adaptacyjny tempomat oparty na technice radarowej, inteligentną regulację zasięgu świateł (ILR), system rozpoznawania znaków drogowych, system monitorowania martwego pola w lusterku, układ hamowania w razie niebezpieczeństwa kolizji oraz zaawansowany system wspomagający parkowanie. Nowy asystent kierowcy zapewnia przyjemną, komfortową i bezpieczną jazdę. Podstawowym elementem wszystkich tych nowych systemów jest wielokrotnie nagradzana przednia kamera, a mówiąc dokładniej połączenie przedniej kamery Opla i radaru zabudowanego na grillu.
Dostępny jest również w pełni zintegrowany ekskluzywny system FlexFix drugiej generacji do przewozu rowerów. System FlexFix jest teraz dużo łatwiejszy w użyciu i oferuje całą gamę nowych funkcji. Dzięki dodatkowemu uchwytowi istnieje możliwość transportu maksymalnie czterech rowerów naraz.