...podczas Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Modele z rodziny Astry są produkowane w General Motors Manufacturing Poland od sierpnia 1998 roku.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu przekładającemu się na najwyższą jakość produkowanych tam samochodów gliwicki zakład, jako jedyny na świecie, został producentem Astry w wersji GTC. Przygotowania do rozpoczęcia produkcji trwały wiele miesięcy i poprzedziły je zaawansowane prace obejmujące wdrożenie innowacyjnych technologii na wszystkich wydziałach produkcyjnych. Ostateczna wartość inwestycji sięgnęła 325 milionów złotych.
Astra GTC nie posiada żadnych elementów zewnętrznych wspólnych dla innych modeli rodziny Astry, za wyjątkiem obudowy zewnętrznego lusterka wstecznego i anteny prętowej. Produkcja jednego egzemplarza to około 15 godzin pracy bez przestoju i zaangażowanie 3 000 osób. Zakład General Motors Manufacturing Poland odpowiada za jakość wszystkich modeli Astra IV w Europie, co dodatkowo wzbogaca doświadczenie i wiedzę jego pracowników odpowiedzialnych teraz również za Astrę GTC.
Aby zapewnić wyjątkową stabilność i najwyższą precyzję jazdy, wszystkie wersje Astry GTC korzystają ze znanej już z Insigni OPC, wysoce zaawansowanej osi przedniej HiPerStrut – z wysokiej klasy kolumnami McPhersona, która idealnie współpracuje z inteligentnym rozwiązaniem opatentowanym przez Opla – tylną osią z drążkiem Watta. Inne innowacje w nowej Astrze GTC to systemy wspomagania kierowcy oparte na przednim systemie kamer Opel Eye drugiej generacji z rozszerzoną funkcjonalnością i nową biksenonową technologią czwartej generacji Bi-Xenon Advanced Forward Lighting (AFL 4). Wszystkie oferowane w Polsce modle będą wyposażone w turbodoładowane silniki benzynowe i diesla o mocy od 120 do 180 KM. Pierwsze samochody trafią do salonów w Polsce 18 Listopada, a ceny GTC z bogatym wyposażeniem standardowym zaczynają się od 76 800 PLN. Od czerwca zostało zamówionych w całej Europie już ponad 15 000 sztuk tego modelu.