MotoNews.pl

Nowa Meriva będzie produkowana w Saragossie

Nowa Meriva będzie produkowana w Saragossie07.03.2006
General Motors ogłosił decyzję, że po 2008 roku minivan będzie produkowany w zakładach GM w Saragossie. Decydującym czynnikiem była konieczność dokonania dodatkowych inwestycji w Polsce ...

15 lutego 2006 General Motors (GM) ogłosił decyzję, że nowa generacja modelu Opel/Vauxhall Meriva będzie produkowana w zakładach w Saragossie (Hiszpania).

W ramach standardowych procedur planowania, w sierpniu 2005 r. GM Europe przystąpił do wyboru miejsc, w których można byłoby zlokalizować produkcję następnej generacji popularnego jednobryłowego modelu. Za najbardziej odpowiednie lokalizacje pod względem terminów i konkurencyjności uznano zakłady GM w Gliwicach (Polska) i Saragossie (Hiszpania). Przed podjęciem decyzji zgromadzono różne dane dotyczące obydwu lokalizacji w celu przeprowadzenia obiektywnej i szczegółowej analizy.

Nowa Meriva będzie produkowana w Saragossie 1 Decyzja o produkcji nowego Opla Meriva w Saragossie została podjęta w oparciu o takie czynniki, jak: wymagania w zakresie mocy produkcyjnych, inwestycje, wydajność i elastyczność zakładu, system czasu pracy, logistyka, kursy walutowe i wielu innych. Analiza wykazała, że z ekonomicznego punktu widzenia produkcję modelu należy zlokalizować w zakładach w Saragossie, które będą mogły znacząco zwiększyć wydajność produkcji.

"Z ekonomicznego punktu widzenia obydwie opcje wydawały się konkurencyjne. Gliwice miały oczywistą przewagę pod względem kosztów strukturalnych i materiałowych. Jednakże decydującym czynnikiem okazała się wielkość dodatkowych inwestycji, koniecznych do zwiększenia mocy produkcyjnych zakładu" – powiedział Carl-Peter Forster, prezes General Motors Europe.

Jednocześnie GM potwierdził swoje zaangażowanie w fabrykę w Gliwicach. "Nadal dostrzegamy potrzebę rozszerzania działalności na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Biorąc pod uwagę rozwój tych rynków i konkurencyjne koszty, jest to bez wątpienia słuszny kierunek" – dodał Forster. "Będziemy oczywiście analizować przyszłe możliwości rozwoju naszych placówek w tym regionie, uwzględniając tempo wzrostu lokalnego rynku."

Eric Stevens, wiceprezes ds. produkcji GM Europe powiedział: "Obydwa zakłady zaprezentowały się z jak najlepszej strony. Ostatecznie, dominującym kryterium okazał się poziom wymaganych inwestycji, który w przypadku Gliwic musiałby być ponad dwukrotnie wyższy niż w Saragossie."

wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata