...i moment obrotowy o wartości 400 Nm, lecz oprócz tego zużywa 4,9l oleju napędowego na 100 km, emitując przy tym 129 g CO2/km.
Główną zaletą czterocylindrowego silnika Common Rail jest system sekwencyjnego, dwustopniowego doładowania, w którym z dużą turbosprężarką współpracuje mniejsza. Technologia ta była dotychczas dostępna w kilku droższych markach. Teraz Opel oferuje ją szerszemu gronu klientów. Nabywcy mogą skorzystać z możliwości połączenia nowego silnika z napędem na przednie lub wszystkie koła (AWD). Insignia z silnikiem 2.0 BiTurbo CDTI jest dostępna we wszystkich wersjach nadwozia. W Polsce, ceny Insignii w wersji Cosmo z silnikiem 2.0 BiTurbo CDTI będą zaczynać się od 125 000 PLN.
W nowym roku w Oplu Insignii pojawi się więcej innowacji. Każdą odmianę z napędem na obie osie będzie można zamówić podwoziem SuperSport wyposażonym w przednie zawieszenie zapożyczone z Insignii OPC (Opel Performance Center) z przednimi kolumnami "high performance struts" (HiPerStrut). Poprawia ono dynamikę jazdy. Natomiast nowe systemy wspomagania kierowcy oparte na technice radarowej dodatkowo poprawią bezpieczeństwo czynne.
Inteligentna technologia BiTurbo zwiększa osiągi i redukuje zużycie paliwa
Nowy silnik 2.0 BiTurbo CDTI o mocy 143 kW/195 KM i momencie obrotowym 400 Nm został zaprojektowany tak, aby zapewnić dynamiczne i płynne przyspieszanie. Insignia BiTurbo rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,7s, i rozwija prędkość maksymalną 230 km/h, przy czym poziom zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla jest niezwykle niski. Wersje hatchback z napędem na przednie koła zużywają zaledwie 4,9l oleju napędowego na 100 km i wytwarzają 129 g CO2/km. Wszystkie wersje z manualną skrzynią biegów są wyposażone w technologię Start/Stop, która sprawia, że Insignia staje się jednym z najbardziej paliwooszczędnych samochodów w swoim segmencie.
W tej kategorii mocy i momentu obrotowego zazwyczaj wybierane są sześciocylindrowe silniki diesla o pojemności skokowej wynoszącej około trzy litry. Dzięki naszej technologii BiTurbo mniejsze silniki wytwarzają jeszcze większą moc równocześnie umożliwiając obniżenie poziomu zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla o 30% powiedział główny inżynier Insignii, Volker Scharf. To bardzo dobry przykład skutecznego „downsizingu” w wykonaniu Opla.
Sekwencyjne doładowanie eliminuje efekt turbodziury
W innowacyjnym systemie Insignii BiTurbo dwie turbosprężarki o różnej wielkości mogą pracować wspólnie lub niezależnie od siebie. Opel jest jedynym producentem oferującym w tym segmencie tak zaawansowany system turbodoładowania w silniku diesla. Mniejsza turbosprężarka dba o szczególnie szybkie przyspieszenie przy niskich prędkościach obrotowych silnika. To oznacza, że pedał przyspieszenia reaguje bez opóźnienia, co pozwala uniknąć niepożądanego efektu „turbodziury”. Moment obrotowy rzędu 350 Nm , który jest średnią wartością osiąganą przez mocne diesle klasy średniej, można osiągnąć już przy 1 500 obr./min.
{AKAPIT
W średnim zakresie prędkości obrotowych silnika obie turbosprężarki działają razem. Większa turbosprężarka wstępnie spręża powietrze wlotowe, zanim zostanie ono w pełni sprężone w mniejszej turbosprężarce. Zawór obejściowy jest kontrolowany w sposób ciągły w celu dostarczenia części gazów wydechowych do większej turbosprężarki. W efekcie kierowca nadal korzysta z potężnego przyspieszenia. Przy wyższych obr./min (od około 3 000 obr./min) wszystkie gazy przedostają się bezpośrednio do większej turbosprężarki, utrzymując płynne dostarczanie mocy przy wyższych prędkościach.
Podczas konstruowania silnika 2.0 CDTI BiTurbo skoncentrowano się głównie na zapewnieniu szybkiego wzrostu ciśnienia powietrza doładowującego w niskim zakresie prędkości obrotowych silnika, równocześnie skracając czas reakcji pedału gazu w średnim zakresie prędkości obrotowych silnika. Powietrze w silniku jest precyzyjnie regulowane stosownie do zakresu prędkości obrotowych silnika i potrzeb dwóch turbosprężarek o różnej wielkości. Przy niskich prędkościach obrotowych dodatkowa chłodnica międzystopniowa chłodzona wodą, którą połączono tylko z mniejszą turbosprężarką sprawia, że do komory spalania dostarczana jest mała ilość powietrza za pośrednictwem krótkiej i bezpośredniej ścieżki. W średnim zakresie prędkości obrotowych silnika wzrasta zaangażowanie większej turbosprężarki o większej mocy.
Jej większy strumień powietrza jest chłodzony przez większą, tradycyjną chłodnicę międzystopniową. Opel to pierwsza marka samochodowa wykorzystująca „układ podwójnej chłodnicy międzystopniowej.”
Opel zwiększył wydajność silnika wykorzystując swoją innowacyjną technologię Cleantech, która kontroluje proces spalania za pośrednictwem zamkniętego obwodu elektronicznego. Czujniki przymocowane do świec żarowych mierzą ciśnienie 130 000 razy na minutę, zapewniając zawsze optymalną pracę silnika, a także minimalne zużycie paliwa i poziom emisji CO2. Układ bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail trzeciej generacji, który pracuje przy ciśnieniu o wartości do 2 000 bar, przekazuje paliwo do ultraprecyzyjnych, sterowanych piezoelektrycznie dysz, które dostarczają do ośmiu wtrysków paliwa na cykl. To zapewnia bardzo precyzyjny proces spalania o zminimalizowanym poziomie hałasu i emisji spalin. Teraz dzięki najwyższej klasy silnikowi 2.0 CDTI BiTurbo, oferta Opla Insignii korzysta ze spektrum czterech silników turbo diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa common-rail o mocy w zakresie od 81 kW/110 KM do 143 kW/195 KM.