Ulepszony Opel Vivaro i Movano

Ulepszony Opel Vivaro i Movano14.06.2006
Opel wzmacnia swoją pozycję w rozwijającym się segmencie pojazdów dostawczych wprowadzając nowe wersje modeli Vivaro i Movano. Opel efektownie wkroczył w ten segment w 1999 r. z modelem Movano. W 2001 r. pojawiło się Vivaro ...

Rüsselsheim. Opel wzmacnia swoją pozycję w rozwijającym się segmencie pojazdów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,8 do 3,5 tony, wprowadzając nowe wersje modeli Vivaro i Movano. Opel efektownie wkroczył w ten segment w 1999 r. z modelem Movano. W 2001 r. pojawiło się Vivaro. Od tego czasu liczba rejestracji pojazdów dostawczych marki Opel podwoiła się z niemal 80.000 w 2001 r. do około 160.000. Odnowione wersje obydwu modeli zadebiutują we wrześniu podczas Międzynarodowego Salonu Pojazdów Dostawczych w Hanowerze. Zamówienia na Vivaro będą przyjmowane już od początku lipca, a na Movano – od połowy sierpnia.

Vivaro

Nowy przód, wersje skrzyniowe, nowe silniki i wyposażenie

Modernizacja Vivaro polega nie tylko na wprowadzeniu nowych technologii i elementów wyposażenia, ale także na odświeżeniu "twarzy" samochodu. Starannie zaprojektowane szczegóły podnoszą wartość i funkcjonalność modelu.

Ulepszony Opel Vivaro i Movano 1 Druga generacja Vivaro z wyrazistym "dachem Jumbo" jest natychmiast rozpoznawalna dzięki nowym reflektorom, chromowanej listwie na zmodernizowanej atrapie chłodnicy oraz nowym tylnym lampom. Te nowe elementy podnoszą atrakcyjność Opla Vivaro dla klientów ceniących nie tylko funkcjonalność, ale także styl. Po wprowadzeniu dwóch wersji skrzyniowych z opuszczanymi burtami oferta Vivaro obejmuje teraz dwa rozstawy osi, dwie wysokości dachu oraz pięć odmian nadwozia. Na liście wyposażenia pojawiły się nowe elementy, takie jak czujnik parkowania oraz czujniki zmierzchu i deszczu (opcje).

Kolejne nowości to dwa silniki Diesla z turbodoładowaniem i technologią common-rail, o pojemności 2 litrów. Wszystkie jednostki napędowe montowane w Vivaro spełniają normę Euro 4, określającą dopuszczalny poziom emisji spalin, a najmocniejsza z nich – zmodyfikowana 2.5 CDTI – wyposażona jest także standardowo w bezobsługowy filtr cząstek stałych (Diesel Particulate Filter – DPF). Podwyższony moment obrotowy w silnikach Diesla oraz moc jednostki benzynowej 2.0 16V przenoszone są na koła przednie za pośrednictwem sześciostopniowych skrzyń biegów.

Wysoki komfort i poziom bezpieczeństwa aktywnego jest zapewniony dzięki udoskonalonemu aktywnemu zawieszeniu wykorzystującemu kolumny McPhersona z przodu i belkę skrętną z tyłu. Układ hamulcowy wyposażony w tarcze wszystkich kół (wentylowane z przodu), czterokanałowy ABS z elektroniczną dystrybucją siły hamowania i układem wspomagania hamowania należy do najlepszych w tej klasie samochodów. Wysoki poziom bezpieczeństwa może zostać wzbogacony o opcjonalny elektroniczny system stabilizacji toru jazdy ESPPlus.

Dynamiczny kształt przednich reflektorów jako charakterystyczny element pojazdów marki Opel

Wyjątkowy i wyrazisty styl Vivaro wyróżnia ten samochód w segmencie pojazdów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej 2,8 tony. Klientom podoba się charakterystyczny dach typu "Jumbo" wzmacniający wrażenie przestronności kabiny i ułatwiający wsiadanie i wysiadanie – co jest szczególnie ważne w pojeździe dostawczym intensywnie eksploatowanym na krótkich odcinkach.

Ulepszony Opel Vivaro i Movano 2 Nowe Vivaro to kontynuacja oryginalnej koncepcji technicznej polegająca na rozwinięciu charakterystycznych elementów wizualnych: nowo zaprojektowane reflektory w kształcie migdała ze zintegrowanymi kierunkowskazami oraz masywna listwa z logo Opla na wyraziście ukształtowanej osłonie chłodnicy podkreślają podobieństwo Vivaro do pozostałych modeli Opla. Linie biegnące do bocznych okien ponad solidnym zderzakiem i mocno zaznaczone nadkola akcentują dynamizm sylwetki Vivaro, którego dopełnieniem są nowo zaprojektowane tylne światła z przeźroczystymi kloszami.

Najpopularniejsze silniki o zwiększonej pojemności, mocy i osiągach

W ramach przeprowadzonej modernizacji w modelu Vivaro wprowadzono także liczne modyfikacje i usprawnienia techniczne. Zupełnie odnowiona oferta silników obejmuje trzy turbodiesle z układem common-rail oraz dwulitrowy silnik benzynowy. Wszystkie te jednostki spełniają normę Euro 4 dotyczącą emisji spalin. Najpopularniejsze silniki o pojemności 1.9 litra (60 kW/82 KM i 74 kW/100 KM) zastąpiono dwoma nowymi jednostkami 2.0 CDTI (66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM), które zapewniają lepsze osiągi przy praktycznie niezmienionym zużyciu paliwa – a co szczególnie ważne dla każdego zarządzającego parkiem samochodowym – nawet o 26 procent większą siłę pociągową w porównaniu z poprzednikami (wartości maksymalnego momentu obrotowego wzrosły odpowiednio z 190 do 240 Nm i z 240 do 290 Nm). Wzmocniony o 10 KM i 10 Nm silnik 2.5 CDTI (107 kW/145 KM; 320 Nm) to odpowiednia propozycja dla tych, którzy regularnie eksploatują pojazd na długich trasach z maksymalnym obciążeniem. Vivaro z najmocniejszym dieslem, którego sprzedaż rozpocznie się w październiku 2006 r., będzie standardowo wyposażone w bezobsługowy filtr cząstek stałych. Pojazd dostępny jest także ze zautomatyzowaną sześciostopniową przekładnią Tecshift, która pozwala zaoszczędzić do 6 procent paliwa i znacznie ułatwia jazdę w ruchu miejskim. Specjalnie zaprojektowana pod kątem zwiększonej mocy silnika sześciobiegowa skrzynia manualna dostępna jest także standardowo z silnikiem benzynowym (88 kW/120 KM), będącym znakomitą alternatywą dla użytkowników osiągających niewielkie przebiegi roczne.

Zróżnicowana oferta odmian nadwozia – wersje towarowe i turystyczne

Nowa edycja Vivaro dostępna jest w jeszcze większej liczbie odmian. Do oferowanych dotychczas wersji Kombi z dwoma lub trzema rzędami foteli, siedmio- lub ośmiomiejscowej Tour, rodzinno-turystycznej i komfortowo wyposażonej Life oraz furgonu z dwoma rozstawami osi, standardowym lub podwyższonym dachem i dopuszczalnej masie całkowitej 2,7 lub 2,9 tony dołączyły dwie odmiany skrzyniowe z opuszczanymi burtami. Wersja niskopodłogowa nadaje się szczególnie do przewożenia ciężkich i nieporęcznych ładunków, ponieważ podłoga skrzyni ładunkowej znajduje się na wysokości zaledwie 640 mm, co jest niespotykanym parametrem w tym segmencie. Na całkowicie płaskiej platformie zmieszczą się cztery europalety. W wersji ze standardową wysokością skrzyni ładunkowej pod podłogą znajdują się dodatkowe schowki na narzędzia i drobne przedmioty. Dzięki uchwytom mocującym pionowe wsporniki na trzech otwieranych burtach ładunek o masie do 1 050 kg (w zwykłej wersji do 900 kg) można osłonić plandeką.

Komfortowe wnętrze dla zawodowych kierowców

Atrakcyjność najlepiej sprzedającego się modelu dostawczego pojazdu marki Opel jeszcze wzrosła dzięki modernizacji wnętrza kabiny kierowcy i uzupełnieniu wyposażenia o elementy podnoszące bezpieczeństwo, takie jak układ wspomagania hamowania awaryjnego. Nowe Vivaro jest też wygodniejsze i ładniejsze: nowe wzory tapicerki, matowe chromowane klamki (w niektórych wersjach), nowa rękojeść dźwigni zmiany biegów i chromowana obwódka prędkościomierza uprzyjemniają eksploatację pojazdu, tworząc jednocześnie klimat profesjonalizmu. W przejrzyście rozplanowanej desce rozdzielczej można zamontować radioodtwarzacz o wymiarach DIN lub 2DIN. W zależności od przewidywanego sposobu eksploatacji pojazdu można zamówić między innymi tempomat albo czołową poduszkę powietrzną dla pasażera, którą można wyłączyć. Inne przydatne opcje to dodatkowy akumulator i moduł z gniazdem CAN, przez który można uzyskać dostęp do danych w sieci CAN.

Klienci, którym szczególnie zależy na wyglądzie samochodu, mogą zamówić 16-calowe aluminiowe obręcze kół oraz liczne dodatki w kolorze dopasowanym do nadwozia i podnoszące jego estetykę. W wersji Life, która doskonale sprawdza się zarówno jako samochód użytkowy, jak i jako uniwersalne auto rodzinno-turystyczne oraz w minibusie Tour standardowo montowane jest ulepszone ogrzewanie przedziału pasażerskiego. W Life zastosowano także nowe, przyjemniejsze w dotyku materiały wykończenia wnętrza oraz zoptymalizowano podwozie i zawieszenie pod kątem komfortu podróżowania. Historia sukcesu Vivaro – samochodu, który wyznacza standardy w dynamicznie rozwijającym się segmencie

Szczególne atuty wyjątkowego i atrakcyjnie wyglądającego Vivaro, czyli moc i niskie koszty eksploatacji, wygoda użytkowania i niezawodność, funkcjonalność i uniwersalny charakter, przyczyniają się do coraz większej popularności tego modelu na rynku. W pierwszym pełnym roku sprzedaży (2002) sprzedano tylko 5.600 egzemplarzy tego 2,8-tonowego vana w Niemczech i nieco ponad 30.000 egzemplarzy w Europie. W 2005 r. liczba sprzedanych egzemplarzy wzrosła do 10.500 w Niemczech i do 63.000 w całej Europie – między innymi dzięki rozszerzeniu oferty o wersje Life, Tour i furgon z podwyższonym dachem. Osiągnięto więc wzrost sprzedaży o 87,5 procent w Niemczech i o 110 procent w Europie. Zatem sprzedaż Vivaro – uznanego niedawno za "Vana Roku 2006" w Wielkiej Brytanii – rośnie szybciej niż tempo rozwoju całego segmentu, które w latach 2002–2005 wyniosło 12 procent w Niemczech i niespełna 30 procent w Europie. Alain Visser, Dyrektor ds. Sprzedaży, Marketingu i Obsługi Posprzedażnej w firmie Opel, spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży w 2006 r.: "Po kompleksowych analizach rynku byliśmy pewni, że pierwsza generacja Vivaro z nowatorską i śmiałą koncepcją pojazdu spotka się z akceptacją klientów. Teraz wiemy, że model okazał się prawdziwym zwycięzcą. Vivaro, które ma za sobą wszechstronną modernizację, wciąż jest niepokonane, o czym świadczą wyniki pierwszych 4 miesięcy 2006 r., kiedy sprzedaż modelu ponownie wzrosła o 15 procent w całej Europie".

Movano

Mocniejsze silniki i zmodernizowane skrzynie biegów

Opel Movano jest niezwykle atrakcyjnym reprezentantem segmentu samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,8 do 3,5 tony. Jest to zasługa zarówno atrakcyjnej sylwetki pojazdu, jak i znakomitego komfortu i ergonomii zapewnianych przez Movano oraz takich jego cech, jak solidna konstrukcja i niskie koszty eksploatacji wersji towarowych i osobowych.

Podstawę oferty silnikowej modelu Movano na rok 2007 będzie stanowił diesel 2.5 CDTI. Podobnie jak w Vivaro, także w Movano zmodernizowano wszystkie silniki (spełniające teraz wymagania normy Euro 4 w zakresie emisji spalin) oraz skrzynie biegów. Trzy odmiany 2,5-litrowego turbodiesla z systemem common-rail są teraz mocniejsze: wersja podstawowa ma 74 kW/100 KM (poprzednio 73 kW/99 KM), wersja wzmocniona – 88 kW/120 KM (poprzednio 84 kW/115 KM) i maksymalny moment obrotowy 300 Nm, a najmocniejsza wersja o mocy 107 kW/145 KM i wartości maksymalnego momentu obrotowego 320 Nm zastąpiła silnik 3.0 CDTI 100 kW/136 KM. Zmodernizowana sześciobiegowa skrzynia manualna radzi sobie z tą mocą równie płynnie, jak opcjonalna przekładnia automatyczna Tecshift, oferowana początkowo w 100-konnej wersji podstawowej oraz z silnikiem 120 KM. Bezobsługowy filtr cząstek stałych jest opcjonalny z silnikiem 2.5 CDTI 120 KM i stanowi wyposażenie standardowe pojazdu z silnikiem 145-konnym. ESPPlus to nowy opcjonalny element wyposażenia wersji Furgon i Kombi.

Użytkownicy Movano docenią także z pewnością dodatkowe schowki we wnętrzu pojazdu. Z wyjątkiem 16-miejscowego minibusu wszystkie odmiany mają dwa schowki pod dachem kabiny na całej długości szyby czołowej oraz schowek w konsoli centralnej.