Rüsselsheim/Londyn. Młoda generacja Opli właśnie się wzbogaciła o nowy model – całkowicie nową, pięciodrzwiową Corsę. Zgodnie z realizowaną przez Opla w modelach Astra i Astra GTC filozofią, różni się ona od wersji trzydrzwiowej. O ile trzydrzwiowa Corsa, nawiązująca stylem do modeli coupé, ma śmiały i sportowy charakter, jej pięciodrzwiowy odpowiednik jest doskonałym samochodem rodzinnym na wypady za miasto.
Obie wersje mają własną, niepowtarzalną osobowość, zachowując jednocześnie wspólne cechy nowej generacji w postaci przestronności, żywo reagującego układu jezdnego i wyjątkowo wysokiego poziomu jakości oraz nowych rozwiązań, takich jak elastyczny, zintegrowany system mocowania "FlexFix", debiutujący właśnie w seryjnie produkowanym modelu.
Dzięki w pełni zabudowanemu w tylnym zderzaku systemowi mocowania, Opel staje się ponownie wzorcem elastyczności, podobnie jak wcześniej wyznaczył standardy elastycznego wnętrza systemem foteli "Flex7" oferowanym w Zafirze. Całkowicie chowany system "FlexFix" oznacza także pełną funkcjonalność wnętrza bez konieczności uciążliwego demontażu czy przechowywania części.
Nowa trzy- i pięciodrzwiowa Corsa zadebiutuje w Londynie podczas salonu British International Motor Show (20–30 lipca). Zamówienia u dealerów będzie można składać od 18 lipca (w Polsce od września), a samochód będzie dostępny od października.
Cechy charakterystyczne:
Stylistyka: przyjazne, opływowe linie, silnie zarysowane kontury i pełna mocy sylwetka dzięki dużym kołom i szerokim oponom (rozmiar od 185). Większe wymiary (długość: 3 999 mm, więcej o 183 mm / szerokość: 1 707 mm, więcej o 61 mm / wysokość: 1 494 mm, więcej o 52 mm) i przestronniejsze wnętrze. Nowy styl – od ekscytującego niebieskiego i czerwieni po luksusowe okleiny – opcje dostępne w różnych wersjach wyposażenia, panoramiczny dach.
Układ jezdny/silniki: całkowicie nowy układ jezdny, system ESP oddziałujący w razie konieczności na wszystkie koła, system ABS z układem wspomagania hamowania w zakrętach (CBC). Trzy silniki benzynowe i dwa wysokoprężne turbo z systemem wtrysku bezpośredniego o pojemności skokowej od 1,0 do 1,4 litra i mocy od 60 do 90 KM. Wkrótce dostępny nowy silnik wysokoprężny 1.7 CDTI o mocy 125 KM, wyposażony standardowo w filtr cząstek stałych. Pięcio- lub sześciobiegowa, ręczna skrzynia biegów; przekładnia Easytronic lub automatyczna dostępne jako opcja.
Innowacje: nowatorskie rozwiązania do zastosowań rekreacyjnych, takie jak wyjątkowy, zintegrowany system mocowania "FlexFix" (podobny do prezentowanego w 2004 roku w koncepcyjnym modelu Trixx), łatwy w użyciu, wyciągany spod zderzaka jak szuflada, mogący przewieźć dwa rowery i w pełni chowany w zderzaku. System "DualFloor" – stabilna, podwójna podłoga bagażnika, którą można ustawić na dwóch poziomach. Umożliwia ona poziome przegrodzenie części bagażowej (objętość: 285–1 100 litrów) i załadunek bagażu na całkowicie płaskiej podłodze, aż po oparcia przednich foteli. Specjalne, przestrzennie mocowanie rolety bagażnika oraz inne detale, takie jak elektrycznie podgrzewana kierownica czy reflektory halogenowe AFL.
Opinie o innowacjach w Corsie:
Hans Demant, Dyrektor Generalny Opla: "Narzucamy standard – takie było nasze motto w trakcie prac nad nową Corsą. Często mówi się, że postęp dokonuje się tylko w dużych samochodach, a dopiero potem jego efekty widoczne są w małych. Innowacje, takie jak system "FlexFix", pokazują, że ta kolejność może być odwrotna".
Bryan Nesbitt, Dyrektor ds. Designu, GM Europe: "Moim zdaniem, dynamizm i funkcjonalność wcale nie muszą się wykluczać. Nasza nowa, pięciodrzwiowa Corsa, podobnie jak jej większa siostra Astra, jest całkowicie inna w porównaniu z wersją trzydrzwiową. A w skrócie – to samochody dla zupełnie różnych użytkowników".
Alain Visser, Dyrektor Marketingu Opla: "Istotną różnicę widać często dopiero w drobiazgach, które ułatwiają nam życie. Na przykład wyższe ustawienie podłogi bagażnika nowej Corsy DualFloor, w porównaniu ze zwykłym bagażnikiem konwencjonalnego samochodu, ułatwia przewożenie rzeczy luzem".