Ten mocny silnik może pracować w trybie LPG lub w trybie benzynowym. Jednostka napędowa jest dostępna w dwóch wersjach: o mocy 103 kW/140 KM, z momentem obrotowym wynoszącym 200 Nm w pięciodrzwiowej Astrze i w Astrze Sports Tourer oraz o mocy 88 kW/120 KM (175 Nm) w Merivie. Poziom emisji CO2 silnika spełniającego normę Euro 5 w trybie LPG jest na bardzo niskim poziomie i wynosi 124 g/km w przypadku Merivy, 129 g/km przypadku pięciodrzwiowej Astry i 132 g/km w przypadku Astry Sports Tourer w cyklu mieszanym.
Cena wyjściowa za pięciodrzwiową Astrę 1.4 Turbo LPG ecoFLEX w wersji Enjoy wynosi 83 000 PLN, za Astrę Sports Tourer LPG w wersji Enjoy 86 900 PLN, a za Merivę LPG w wersji Enjoy 77 600 PLN (wszystkie podane ceny są kwotami brutto).
Debiut kolejnych modeli następuje po wprowadzeniu na rynek w czerwcu 2011 roku Corsy LPG 1.2 ecoFLEX w wersji trzydrzwiowej i pięciodrzwiowej, dając początek nowej generacji pojazdów Opla z napędem LPG. Corsa 1.2 LPG w wersji trzydrzwiowej dostarcza moc o wartości 61kW/83 KM w trybie LPG, a jej poziom emisji CO2 wynosi zaledwie 110 g/km.
Jesienią 2012 roku oferta produktowa Opla ecoFLEX zostanie poszerzona o kolejne modele Zafirę Tourer i Insignię w wersji 1.4 Turbo LPG ecoFLEX.
LPG stanowi część oferty Opla, w której wykorzystano alternatywne układy napędowe, zawierającą także modele CNG (sprężony gaz ziemny: Zafira 1.6 Turbo, Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo i Combo 1.4 CNG Turbo), a także samochód z napędem elektrycznym, czyli rewolucyjną Amperę. Opel Ampera to pierwszy pojazd o napędzie elektrycznym, o wydłużonym zasięgu, którym można dotrzeć w dowolne miejsce, w dowolnym czasie. Model właśnie został nominowany do nagrody „Samochodu Roku 2012”. Dzięki swoim nowym pojazdom z silnikami LPG ecoFLEX Opel podkreśla swoją misję, jaką jest bycie liderem w dziedzinie alternatywnych układów napędowych i odpowiada na rosnącą w całej Europie popularność samochodów z napędem gazowym, którymi jeżdżą klienci nastawieni na redukcję kosztów i ekologię.
Właściciele samochodów z napędem LPG mogą zaoszczędzić do 40% kosztów paliwa. W niektórych krajach, takich jak Niemcy, istnieją istotne ulgi podatkowe dla właścicieli samochodów z napędem LPG. Klienci posiadający samochody z napędem LPG mogą się spodziewać do 15% niższego poziomu emisji CO2 w trybie LPG niż właściciele modeli benzynowych. W dodatku, jeżeli chodzi o modele, których silniki spełniają normę Euro 5, Opel oferuje rozwiązanie LPG ex works, zapewniając, pełną gwarancję producenta. Opel wytwarza samochody z napędem LPG od 2009 roku. W całej Europie sprzedano około 61 000 egzemplarzy, a same Włochy osiągnęły 80% tej sprzedaży.
Wszystkie modele LPG Opla oferują pełną funkcjonalność, typową dla silnika benzynowego, połączoną ze specyficznymi zaletami LPG, a to za sprawą zbiornika LPG, który został zainstalowany w samochodzie w miejscu koła zapasowego. Jazda samochodami z napędem LPG jest znacznie tańsza, a zasięg roboczy jest większy. Na przykład całkowity zasięg roboczy pięciodrzwiowej Astry 1.4 Turbo LPG ecoFLEX, wyposażonej w 56-litrowy zbiornik z benzyną i 49-litrowy zbiornik LPG, wynosi ponad 1 400 kilometrów.
Przyjazne dla środowiska innowacje
Opel dokonał znacznej optymalizacji swoich silników LPG najnowszej generacji. Silnik może z łatwością pracować na przemian w trybie LPG i benzynowym i dopasowywać tryb pracy do rodzaju wykorzystywanego paliwa. Oznacza to, że silnik pracuje wydajniej, a poziom emisji CO2 utrzymuje się na minimalnym poziomie.
Łatwy w obsłudze przełącznik paliwa
Wszystkie modele LPG Corsy, Astry i Merivy są wyposażone w nowy, łatwo dostępny przełącznik paliwa (benzyny/LPG), umieszczony centralnie na tablicy przyrządów, co sprawia, że przełączanie z trybu LPG na benzynowy i odwrotnie jest łatwiejsze niż kiedykolwiek. Tryby pracy (LPG na benzynowy i odwrotnie) są przełączane automatycznie, ale można także wybrać tryb manualny. Wewnątrz przełącznika zapala się światełko, gdy pojazd pracuje w trybie LPG. Gdy tylko samochód przechodzi na zasilanie benzynowe, światełko gaśnie. Ta innowacyjna technologia będzie także oferowana w tym roku w odmianach LPG Zafiry Tourer i Insignii.
Rozwiązanie umiejscowienia zbiornika LPG
Dostosowany do potrzeb klienta układ LPG Opla posiada praktyczne rozwiązanie umiejscowienia zbiornika LPG, w miejscu kola zapasowego, co powoduje, że kabina pasażerska i bagażnik nie są niczym ograniczone. Zestaw naprawczy do opon stanowi standardowe wyposażenie wszystkich samochodów LPG.
Rozwinięta infrastruktura dla Europejczyków użytkujących modele LPG
Właściciele samochodów Opla z napędem LPG korzystają z ogromnej bazy stacji paliw w całej Europie, gdzie działa ponad 25 000 punktów obsługi. Dlatego podróż przez Europę samochodem z napędem LPG nie zmienia się w podróż w poszukiwaniu paliwa. Dzięki ponad 6 400 stacjom LPG Niemcy mogą się poszczycić największą infrastrukturą w całej Europie. Inne europejskie kraje także posiadają mnóstwo stacji LPG, na przykład Włochy mają do dyspozycji ponad 2 800 stacji, Francja ponad 1 800, Holandia ponad 1 400, a Belgia ponad pięćset stacji. W Wielkiej Brytanii LPG można nabyć na ponad 600 stacjach. Węgry posiadają około 250 stacji. W Polsce jest obecnie ponad 5 000 stacji LPG.
Dostępność modeli Opla LPG ecoFLEX
Model LPG ecoFLEX | Tryb pracy | Moc (kW/KM) | Moment obrotowy (Nm) | Prędkość maksymalna km/h | Poziom zużycia paliwa (l/100 km) | Poziom emisji CO2 (g/km) |
Pięciodrzwiowa Astra 1.4 Turbo | LPG/Benzyna | 103/140 | 200 | 200 | 7,9/6,0 | 129/141 |
Astra Sports Tourer 1.4 Turbo | LPG/Benzyna | 103/140 | 200 | 200 | 8,1/6,1 | 132/144 |
Meriva 1.4 Turbo | LPG/Benzyna | 88/120 | 175 | 187/188 | 7,6/6,2 | 124/146 |
Trzydrzwiowa Corsa 1.2* | LPG/Benzyna | 61/83 w porównaniu do 63/85 | 110/115 | 168/170 | 6,8/5,5 | 110/129 |
Pięciodrzwiowa Corsa 1.2* | LPG/Benzyna | 61/83 w porównaniu do 63/85 | 110/115 | 168/170 | 7,1/5,6 | 115/134 |
* W sprzedaży od lata 2011