...tegorocznej wystawy „Droga do przyszłości”, Opel jest pierwszym niemieckim producentem wkraczającym do szybko rozrastającego się segmentu SUV-B.
Wprowadzając nową Mokkę i Astrę OPC Opel nie tylko poszerza swoją ofertę samochodów, ale dostarcza jeszcze więcej emocji. Nowe, kompaktowe i sportowe coupe, Astra OPC z silnikiem o mocy 206 kW/280 KM to najmocniejsza Astra w historii.
Ale powodów do świętowania jest więcej, ponieważ w tym roku Opel obchodzi 150-lecie swojego istnienia. Oprócz dwóch światowych premier marka ta prezentuje w Genewie swoje futurystyczne opracowanie projektowe, jakim jest elektryczny rower „RAD e”.
Dzięki temu historycznemu nawiązaniu do wczesnego okresu działalności Opla jako producenta rowerów, RAD e stanowi kolejny element realizowanej przez tę markę strategii transportu elektrycznego i reprezentuje wizję w pełni zintegrowanej, indywidualnej koncepcji transportu miejskiego.
Wraz z rozpoczęciem sprzedaży Ampery, pierwszego seryjnie produkowanego samochodu elektrycznego od europejskiego producenta, który dzięki wydłużonemu zasięgowi dojedzie wszędzie, marka buduje nowy segment w europejskim przemyśle motoryzacyjnym i podkreśla swoją rolę wyznacznika trendów w kwestii nowoczesnych rozwiązań w transporcie elektrycznym.
Ponadto w Genewie Opel zaprezentuje jeszcze jedno nowoczesne rozwiązanie technologiczne. Jest to debiutujący w Insigni, dynamiczny i bardzo oszczędny dieslowski silnik 2,0 BiTurbo CDTI wyposażony w sekwencyjny system podwójnego doładowania z dwiema, oddzielnymi chłodnicami powietrza doładowanego. Insignia 2,0 BiTurbo CDTI dostarcza 143 kW/195 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Zużycie paliwa zaczyna się od 4,9 litra na 100 kilometrów (emisje CO2 na poziomie 129 g/km). Jest to zatem jeden z najbardziej oszczędnych pod względem zużycia paliwa samochodów średniej wielkości.
Światowa premiera: nowy Opel Mokka – kompaktowe rozmiary, wielki charakter
Pomimo długości wynoszącej 4,28 metra, Mokka bez problemu może pomieścić pięć osób siedzących wyżej niż zwykle. Samochód ten jest kolejnym elementem wizji Opla, dotyczącej połączenia atrakcyjnego designu z innowacyjnymi technologiami i najlepszymi na rynku funkcjami, w celu zapewnienia dostępu do nich szerszej rzeszy klientów. Dynamiczną jazdę zapewniają trzy oszczędne silniki, w tym benzynowa jednostka o pojemności 1,6 litra (85 kW/115 KM) i turbodoładowana jednostka o pojemności 1,4 (103 kW/140 KM) oraz silnik 1,7 CDTI (96 kW/130 KM). Poziom bezpieczeństwa podnoszą najnowocześniejsze technologie wprowadzane do segmentu SUV-B, na przykład systemy wspomagające kierowcę bazujące na przedniej kamerze Opel Eye, kamerze wstecznej, niepowtarzalnym uchwycie rowerowym FlexFix i siedzeniach zatwierdzonych przez AGR.
Dynamika jazdy w nowym modelu Mokka została dostosowana do potrzeb życia w mieście przy zachowaniu wszystkich zalet samochodu przeznaczonego do jazdy terenowej. Z tego właśnie powodu, oprócz napędu na przednie koła (FWD), w modelu Mokka można również zamontować napęd na wszystkie koła (AWD), co zapewnia jeszcze lepszą kontrolę toru jazdy i przyczepność do nawierzchni. Jest to oszczędna, inteligentna i niedroga technologia, która zmienia Mokkę z solidnego miejskiego SUVa w znakomity samochód terenowy. W warunkach dobrej przyczepności do nawierzchni, na przykład na drogach asfaltowych, Mokka działa w trybie FWD, gdzie cały moment obrotowy przekazywany jest na przednie koła. Pomaga to w utrzymaniu ekonomicznego poziomu spalania. Jednak w celu poprawienia właściwości jezdnych i przyczepności do nawierzchni, moment obrotowy automatycznie rozdzielany jest na oś przednią i tylną, w zależności od stylu jazdy lub warunków drogowych. Na bardzo śliskich nawierzchniach podział momentu obrotowego między przodem i tyłem osiąga wartość 50-50.
Ogólnie mówiąc, kierowca ma do dyspozycji system, który automatycznie dostosowuje się do panujących warunków drogowych. Cały system AWD waży zaledwie 65 kilogramów, przez co nie ma on negatywnego wpływu na ekonomię spalania. Elementy wyposażenia zwiększające przyjemność prowadzenia dostępne jako standard we wszystkich wersjach Mokki to elektroniczny system stabilizacji (ESC), system kontroli trakcji (TC), jak również asystent ruszania pod górę (HSA) i system kontroli zjazdu ze wzniesienia (HDC) – które zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy na pochyłym terenie.
Światowa premiera: Astra OPC – najmocniejsza Astra w historii
W Genewie odbędzie się światowa premiera Astry OPC – sportowej wersji Astry GTC. Turbodoładowany, benzynowy silnik o pojemności 2 litrów (206 kW/280 KM) z wtryskiem bezpośrednim dostarcza maksymalnie 400 NM momentu obrotowego i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h. Nigdy wcześniej Astra nie była tak szybka. Jednym z ważniejszych elementów Astry OPC jest jej wysokiej klasy zawieszenie HiPerStruts, które nie powoduje strat mocy silnika. W połączeniu z systemem podwozia FlexRide, posiadającym dedykowany tryb jazdy Sport i OPC, Astra OPC zapewnia znakomite właściwości jezdne. Tryb standardowy odznacza się wysokim komfortem jazdy, podczas gdy specjalny tryb sportowy sprawia, że samochód jest dużo bardziej dynamiczny. Tryb OPC przenosi kierowcę do trzeciego wymiaru: wyostrza się reakcja układu kierowniczego, samochód w wyraźny sposób reaguje na wciśnięcie pedału przyspieszenia, a podwozie oferuje maksymalną przyczepność do nawierzchni.
Ale model OPC idzie o jeden krok dalej: na przedniej osi posiada on mechaniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Zwiększa to stabilność i przyczepność do nawierzchni, innymi słowy, samochód lepiej trzyma się drogi podczas wychodzenia z zakrętów przy dużych prędkościach – nawet przy mokrej nawierzchni.
Astra OPC posiada również sportowe, kubełkowe siedzenia wyposażone w najnowocześniejszą technologię. Obydwa przednie siedzenia wzmacniają odczucie sportowej i dynamicznej jazdy, co jest zasługą nowoczesnego, lekkiego materiału z jakiego są wykonane, niżej ustawionego siedziska i udoskonalonego podparcia bocznego.
Różnica w wadze między nową a konwencjonalną konstrukcją siedzenia wynosi 45 procent. Żaden inny producent samochodów osobowych na świecie nie zastosował w samochodzie produkcyjnym blachy organicznej i materiału kompozytowego. Nowe siedzenie posiada 18 możliwości różnych ustawień. Wszystkie nowe i niepowtarzalne technologie OPC musiały przejść test wytrzymałości obejmujący 100 000 kilometrów na sławnym torze wyścigowym Nürburgring w Niemczech. 100 000 kilometrów w trudnych warunkach na pętli północnej tego toru odpowiada 180 000 kilometrów przejechanych w normalnych okolicznościach.
Astra OPC, podobnie jak Astra GTC, jest produkowana w zakładzie General Motors Manufacturing Poland w Gliwicach.
Elektryczny rower Opla „RAD e” przedstawia wizję przyszłości
Opel w Genewie prezentuje opracowanie projektowe „RAD e” – futurystyczny rower elektryczny, który stanowi część realizowanej przez tę markę strategii transportu elektrycznego. RAD e – pierwszy rower elektryczny zaprojektowany zgodnie z zasadami konstrukcyjnymi i produkcyjnymi stosowanymi w motoryzacji – posiada wiele cech charakteryzujących typowy dla Opla styl designu, jak na przykład elementy w kształcie bumerangu kojarzone z Amperą i koncepcyjnym samochodem RAK e. Technologia pedelec z elektrycznym silnikiem o mocy 250 W wspomaga rowerzystę podczas pedałowania i zapewnia elektrycznie wspomagany zasięg od 60 do 145 kilometrów.
Jego maksymalna prędkość wynosi 25 kilometrów na godzinę. RAD e można używać dla rozrywki lub w miejscach, w których jazda samochodem podlega ograniczeniom, lub nie jest możliwa. Prezentacja RAD e przypada na czas, w którym przewiduje się, że rowery elektryczne będą odgrywać coraz większą rolę w zintegrowanych w przyszłości koncepcjach transportu miejskiego, łączących rowery elektryczne, samochody i autobusy. Akumulator RAD e można naładować podczas jego transportu z tyłu Mokki w niepowtarzalnym uchwycie rowerowym Opla FLexFix.
RAD e jest również stylowo przygotowanym przypomnieniem wczesnego okresu działalności Opla jako producenta rowerów. W kontekście 150 rocznicy istnienia Opla, projektanci stworzyli opracowanie, które jednocześnie ma znaczenie historyczne i przedstawia wizję przyszłości.
Nowa Insignia 2,0 BiTurbo CDTI poszerza ofertę modeli diesla
Goście odwiedzający genewskie targi będą mieli sposobność uzyskać więcej informacji na temat dynamicznego i bardzo oszczędnego, dieslowskiego silnika 2,0 BiTurbo CDTI, który debiutuje w Insigni – flagowym modelu Opla. Insignia 2,0 BiTurbo CDTI dostarcza 143 kW/195 KM mocy i 400 Nm momentu obrotowego. Zużycie paliwa zaczyna się od 4,9 litra na 100 kilometrów (emisje CO2 na poziomie 129 g/km). Jest to zatem jeden z najbardziej oszczędnych pod względem zużycia paliwa samochodów średniej wielkości. Sercem silnika jest sekwencyjny system podwójnego doładowania – technologia, która dotąd zarezerwowana była dla kilku droższych marek. W innowacyjnym systemie BiTurbo w Insigni dwie turbosprężarki różnej wielkości pracują osobno lub razem. Wśród konkurencji Opel jest jedynym producentem w segmencie samochodów średniej wielkości, który oferuje ten zaawansowany, sekwencyjny system doładowania z dwiema niezależnymi chłodnicami powietrza doładowanego w silniku diesla.
Podczas opracowywania silnika 2,0 BiTurbo CDTI w głównej mierze skupiono się na zapewnieniu szybkiego wzrostu ciśnienia powietrza doładowanego w niskim zakresie prędkości obrotowej przy jednoczesnym zachowaniu szybszej reakcji na naciśnięcie pedału przyspieszenia przy średnich obr/min. Ilość powietrza jest idealnie dostosowana do prędkości obrotowej oraz potrzeb dwóch turbosprężarek różnej wielkości. Przy niskich obr/min dodatkowy, chłodzony cieczą intercooler, sprzężony wyłącznie z mniejszą turbosprężarką, zapewnia bezpośredni przepływ odpowiedniej ilości powietrza do komory spalania. W średnim zakresie prędkości obrotowej do akcji w coraz większym stopniu włącza się większa i mocniejsza turbosprężarka. Wytwarzany przez nią większy strumień powietrza chłodzony jest za pomocą większego, konwencjonalnego intercoolera. Opel jest pierwszym producentem samochodów osobowych, który zastosował taki podwójny system doładowania.
W tej popularnej linii samochodów osobowych odnaleźć można jeszcze więcej innowacji: każdy wariant z napędem na wszystkie koła wkrótce dostępny będzie z podwoziem SuperSport, które obejmuje przednie zawieszenie z Insigni OPC (Opel Performance Center) z zawieszeniem HiperStruts i hamulcami Brembo. Wszystko to wyostrza dynamikę jazdy. Ponadto nowe, oparte na technice radarowej systemy wspomagające kierowcę zwiększają poziom bezpieczeństwa aktywnego w Insigni.