...Bernard Darniche i Joseph Lambert, zdołał pokonać imponującą liczbę rywali. Warto wspomnieć, że w pierwszej dziesiątce znalazły się aż cztery Ampery. W niedzielę, ostatniego dnia wyścigu, rewolucyjny pojazd elektryczny przekroczył linię mety w stolicy leżącego na Lazurowym Wybrzeżu księstwa.
W rajdzie wystartowało około 130 uczestników reprezentujących około 30 producentów, a ze zwycięskiego modelu korzystało siedem załóg, w tym jeden prywatny zespół Ampera. Pozostali rywale to Renault Fluence Z.E., sportowy Tesla Roadster, Mitsubishi I-MiEV i Peugeot Ion. Oprócz zwycięzców imponujące wyniki osiągnęli także Charlotte Berton i Olivier Sussot sklasyfikowani na 3. pozycji, Jean-Claude Andruet i Patrick Lienne na 7. miejscu oraz Hanns Werner Wirth i Daniel Riesen, którzy zajęli miejsce 8.
Sukces Ampery w tej wszechstronnej i rozgrywanej w bardzo trudnych warunkach rywalizacji dowodzi charakteryzującej ten model imponującej równowagi między wytrzymałością a efektywnością energetyczną. Umacnia ona naszą pozycję lidera w dziedzinie alternatywnego napędu — mówi Dyrektor Działu E-mobility w firmie Opel, Enno Fuchs. "Rallye Monte-Carlo Des Énergies Nouvelles” odbył się już po raz 13. i jest najstarszą imprezą sportu samochodowego dla pojazdów z alternatywnym napędem – Automobilklub Monte Carlo organizuje rajd od 1995 roku.
Test wytrzymałości napędu alternatywnego
Rajd wyruszył z trzech miasteczek: Annecy-le-Vieux, Clermont Ferrand i Lugano. Licząca 550 kilometrów trasa prowadziła przez Digne-les-Bains — stolicę francuskiego departamentu Alpy Górnej Prowansji — do Monako.
Drugiego dnia zespoły rywalizowały na liczącym 272 kilometry odcinku biegnącym przez oryginalny szlak Rajdu Monte Carlo i francuskie Alpy Nadmorskie do Monako. W ciągu dwudniowej imprezy załogi przechodziły testy regularności, a kierowcy musieli wykazać się nie lada umiejętnościami maksymalnego wykorzystania potencjału pojazdów.
Oprócz testów regularności bardzo duże znaczenie miało zużycie paliwa. Na podstawie wzoru uwzględniającego masę pojazdu, emisję CO2, jak również gęstość energetyczną paliwa i jego zużycie organizatorzy mogli obliczyć wartość porównawczą i sporządzić ogólny ranking.
Zastosowana w modelu Ampera zaawansowana technologia nigdy nas nie zawiodła. To ona umożliwiła odniesienie tego niezwykłego sukcesu — mówi francuski pilot Joseph Lambert, który wraz z kierowcą Bernardem Darnichem tworzył zwycięską załogę. Darniche wygrał już legendarny Rajd Monte Carlo w 1979 rok i ponad 10 razy triumfował na mecie etapu specjalnego, który obejmował słynną przełęcz Col de Turini.
Opel Ampera to pierwszy pojazd elektryczny zawsze i wszędzie gotowy do jazdy. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 16 kWh dostarcza energii silnikowi elektrycznemu o mocy 111 kW/150 KM. W zależności od stylu jazdy i warunków drogowych odległość od 40 do 80 kilometrów można pokonać bez emisji spalin, korzystając wyłącznie z zasilania akumulatorowego. Napęd elektryczny natychmiast po uruchomieniu dostarcza 370 Nm momentu obrotowego, pozwalając w około 9 sekund rozpędzić się od 0 do 100 km/h i rozwinąć prędkość maksymalną 161 km/h.