Rüsselsheim/Londyn. Opel spodziewał się, że już pierwszy pokaz jego nowej Corsy, który odbędzie się w Old Billingsgate przy moście Tower Bridge nad Tamizą, będzie wielkim widowiskiem. Niecierpliwie wyczekiwana Corsa czwartej generacji zadebiutowała w Londynie podczas salonu samochodowego British International Motor Show (20–30 lipca 2006 r.).
Od 1982 roku sprzedano w Europie ponad 9,4 miliona sztuk samochodów należących do wcześniejszych generacji popularnego modelu Opla. Jego najnowsza wersja pojawi się u dealerów w październiku tego roku i znów ma stać się najpopularniejszym samochodem w swoim segmencie.
Trzeba przyznać, że ma ku temu wszelkie predyspozycje: fascynujący design o silnie zarysowanych, sportowych liniach, nowy układ jezdny zapewniający bezpieczne i sprawne pokonywanie zakrętów, nowinki techniczne po raz pierwszy dostępne w tej klasie samochodów, nowatorskie i przestrzenne wnętrze. Ponadto mnóstwo interesujących dodatków, jak np. zintegrowany system mocowania "Flex-Fix", który po raz pierwszy został zamontowany w seryjnie produkowanym samochodzie.
Kierując się tymi samymi zasadami, które przyniosły sukces modelom Astra i Astra GTC, Opel przygotował dwa modele Corsy – trzydrzwiowy i pięciodrzwiowy – które mocno się od siebie różnią i mają spełniać wymagania odmiennej klienteli. Nowe Corsy wyjeżdżają z zakładów w Eisenach (w Niemczech) i Saragossie (w Hiszpanii), które znacznie zmodernizowano, aby umożliwić rozpoczęcie produkcji w lipcu, spełniając przy tym wysokie standardy jakości narzucone przez Opla.
Życie na poziomie: wyzwalająca emocje stylistyka
"Tworząc nową Corsę, pamiętaliśmy o naszym zobowiązaniu, by niezależnie od segmentu oferować klientom dynamiczne samochody. Mamy nadzieję, że modny wygląd samochodu i jego nowatorskie wnętrze spełnią wymagania nawet najbardziej wymagających klientów. Główny projektant, Niels Loeb, i jego ekipa naprawdę mają powód do dumy". Bryan Nesbitt, Dyrektor ds. designu, GM Europe
Sportowe nadwozie trzydrzwiowej Corsy skrywa jej technologiczne wnętrze. Dzięki atletycznym krawędziom, muskularnym bokom i linii dachu przypomina ono nadwozie coupé. W rodzinnej wersji pięciodrzwiowej mamy z kolei panoramiczny dach i duże szyby, które mówią nam, że pomimo niewielkich rozmiarów samochodu, zamontowano w nim tylne siedzenia o standardowej wielkości.
Nadwozie nowej Corsy projektowano od wewnątrz. Obie jej wersje posiadają takie same wymiary jeśli chodzi o długość i wysokość (3999 / 1488 mm), niewielkie różnice występują w przypadku szerokości (3-drzwiowa: 1713 mm, 5-drzwiowa: 1737 mm). Punkt H (punkt odniesienia fotela) i linia dachu położone są 40 mm wyżej niż w poprzednim modelu, co ułatwia wsiadanie do samochodu i poprawia widoczność. Dzięki długiemu rozstawowi osi (2511 mm) i szerokiemu rozstawowi kół (przód/tył: 1485/1478 mm), obie wersje Corsy mają charakterystyczne sportowe proporcje. Niskie tylne zawieszenie koła samochodu (maksymalnie 17-calowe) sprawia wrażenie, jakby koło znajdowało się głęboko w jego wnętrzu. Utalentowani projektanci sprawili, że przednie zwisy wyglądają na wyjątkowo krótkie, pomimo zastosowania zaawansowanych rozwiązań ochrony pieszych.
Duże i wyeksponowane przednie światła podkreślają mocny i sportowy charakter samochodu. Stylistyka frontu nowej Corsy sprawia, że wydaje się ona do nas przyjaźnie uśmiechać. Słupek "A" jest stromo pochylony, co skraca optycznie maskę samochodu i umiejscawia główną część nadwozia pomiędzy osiami. Zewnętrzne lusterka (elektrycznie regulowane w standardzie) zamontowano w słupkach przedniej szyby, przez co możliwe było dodanie małych trójkątnych okienek, które powiększają oszkloną powierzchnię pojazdu.
Wersję trzydrzwiową z pięciodrzwiową łączą jedynie dwa przednie błotniki, maska, zderzak i przednie lampy. W wersji trzydrzwiowej tylne okno opada pod znacznie ostrzejszym kątem, a dach przypomina samochody coupé. Wizerunek podkreśla boczna szyba przypominająca nieco tę z Astry GTC, która tworzy łuk rozciągnięty od słupka "A" aż do końca samochodu. Wydatne błotniki nad tylnymi kołami wzmacniają potężny i sportowy wygląd nowej Corsy, a zwężająca się w dół tylna szyba podkreśla charakterystyczny kształt litery "V".
W modelu pięciodrzwiowym linie okien płyną i zlewają się z tylną szybą, tworząc harmonijną i dynamiczną sylwetkę. Tył samochodu stylizowany jest na typowy dla stylistyki Opla kształt "V", który dodatkowo podkreślają światła w kształcie rombów.
Stylowe wnętrze wykończono materiałami najwyższej jakości i wyposażono je w wiele nowych i ciekawych funkcji, dzięki czemu w samochodzie panuje przyjemna i sympatyczna atmosfera. Pokrętła do regulowania klimatyzacji, radia i oświetlenia są podświetlane. Niektóre elementy centralnej konsoli oraz duże pierścienie otworów wlotu powietrza pokryto lakierem do fortepianów, co świadczy o jakości przewyższającej standard w tej klasie. Przy tworzeniu wysokiej jakości wnętrza nowej Corsy zadbano nie tylko o doskonały wygląd każdego szczegółu, ale też o praktyczność ich użytkowania. Kolumna kierownicy jest regulowana w pionie i poziomie, centralny wyświetlacz jest duży i przejrzysty, a w wielu schowkach znajdzie się dużo miejsca na przedmioty różnej wielkości.
"Chcemy, by nowa Corsa była najbardziej pożądanym samochodem każdego konsumenta. Badania rynku często pokazują, że ludzie udzielają spontanicznej odpowiedzi: "właśnie tego chcę!". I my właśnie to chcemy usłyszeć. Dla mnie nowa Corsa jest chyba najlepszym przykładem na "emocjonalizację" marki Opel" - Alain Visser, Dyrektor ds. marketingu europejskiego Opla
Dwa modele o silnych charakterach mają za zadanie podbicie serc europejskich klientów. Trzydrzwiowa, sportowa i pełna stylu Corsa o linii dachu przypominającej modele coupé ma zachęcić do siebie głównie młodych ludzi przed trzydziestką, bez dzieci, ale za to z poważnymi planami zawodowymi, świetnie wykształconych, planujących wspinać się po szczeblach kariery, przy okazji czerpiąc z życia pełnymi garściami i angażując się w mnóstwo sportowych wyzwań.
Model pięciodrzwiowy ma wiele genów swojego sportowego braciszka, ale jego dłuższa linia dachu i większe boczne okna wskazują na dojrzałość Corsy czwartej generacji. Dojrzałością charakteryzują się też jej potencjalni nabywcy, dla których ważna jest rodzina i którzy często podróżują z dziećmi. Na pewno docenią oni praktyczność nowej Corsy i posiadane przez nią nowoczesne rozwiązania, takie jak zintegrowany system mocowania "FlexFix".
Obydwa modele mają jednak wspólny cel, którym jest zdobycie pozycji lidera w segmencie małych samochodów w Europie. Opel jest zdeterminowany, by ponownie stać się numerem jeden w tym drugim co do wielkości europejskim segmencie, w którym sprzedawane jest 20% wszystkich samochodów osobowych. Klienci mogą spodziewać się samochodów w różnych wersjach wyposażenia, w których poza najwyższymi standardami jakości położono nacisk na przyjemność prowadzenia, niezwykłą kolorystykę i ekskluzywne wykończenia, jak np. powierzchnie pokryte lakierem do fortepianów.
Linia Edition pozwala na przykład wyłamać się z mundurkowej szarości. Świeże kolory tapicerki i paneli drzwiowych świetnie współgrają z deską rozdzielczą w kolorze żywej
czerwieni lub eleganckiego granatu. Niezależnie od tego, czy wybierzemy wersję standard, Edition, Sport, czy Cosmo (jedyny model w tej klasie, który posiada powierzchnie pokryte lakierem do fortepianów), zawsze znajdziemy kombinację idealną dla własnego gustu i portfela. Dzięki specjalnym pakietom wyposażenia, nowatorskim propozycjom i licznym funkcjom, które użytkownicy mogą wybierać zgodnie ze swoimi preferencjami, nowa Corsa daje mnóstwo opcji indywidualizacji.
W wersji Sport we wnętrzu naszego samochodu znajdziemy matową, chromowaną konsolę i kierownicę pokrytą perforowaną skórą. Na zewnątrz tej najbardziej sportowej ze wszystkich Cors znajdziemy przyciemniane lampy przednie, opony 195/55 R 16 i chromowaną rurę wydechową. Jej atletyczny charakter dodatkowo podkreśla niskie sportowe podwozie, wspomagany układ kierowniczy ze zmienną regulacją (użyty tutaj po raz pierwszy) i krótsze przełożenie.
Każda Corsa jest wyjątkowa
"Współczesna elektronika sprawia, że nowa Corsa, niczym idealny kamerdyner, zapamiętuje preferencje swojego kierowcy, takie jak np. ulubiona temperatura wnętrza" - Sara E. Nicholson, Kierownik marketingu Opla Corsy w Europie
Surowy rock, lounge, jazz czy klasyka: gusta muzyczne są różne, co sprawia, że zdolność Corsy do zapamiętania ulubionej stacji radiowej każdego kierowcy wydaje się jeszcze bardziej praktyczna. I to tylko jeden z przykładów na to, jak świetnie potrafi dostosowywać się nowa Corsa.
W kluczyku samochodu swoje ulubione ustawienia systemu audio-informacyjnego, automatycznej kontroli klimatyzacji i elektroniki pojazdu może zachować nawet pięciu kierowców. Kiedy dana osoba uruchamia samochód, jej preferencje są automatycznie aktywowane przez system CANBUS. Poza licznymi możliwościami indywidualizacji, w nowej Corsie znalazły się również inne komfortowe opcje, w tym podgrzewana kierownica (po raz pierwszy w tej klasie samochodów).
Możliwości rozrywkowe nowej Corsy przewyższają te oferowane przez niejeden pokój gościnny. Oferta dostępnych systemów audio-informacyjnych obejmuje 5 modeli audio wysokiej jakości o mocy wyjściowej do 150 Watt, odtwarzacze CD czytające też pliki mp3, podwójne tunery umożliwiające idealny odbiór radiowy, systemy nawigacyjne z czytnikami płyt CD i DVD oraz kontrolowaną komendami głosowymi konsolę do telefonu komórkowego posiadającą interfejs Bluetooth.
Opel ponownie pionierem innowacji w elastyczności rozwiązań
"Zintegrowany system mocowania, który zaprezentowaliśmy w 2004 roku w koncepcyjnym modelu Trixx, pokazał naszą kreatywność w tworzeniu innowacji związanych z elastycznością samochodu. Teraz, zaledwie dwa i pół roku później, system "FlexFix" został po raz pierwszy zamontowany w samochodzie produkowanym seryjnie – w nowej Corsie. Dla mnie jest to kolejny dowód na kreatywność projektantów Opla i ich zdolność tworzenia praktycznych udogodnień" - Frank Leopold, Kierownik ds. zaawansowanych innowacji i samochodów koncepcyjnych w GM Europe
Nowa Corsa to samochód wszechstronny – sprawdza się świetnie niezależnie od tego, czy używamy go do jazdy rekreacyjnej, sportowej, czy też wozimy nim rodzinę. Dzięki przemyślnym innowacjom potrafi się on dostosować do wymagań swoich właścicieli oraz spełnić ich potrzeby w zakresie transportu bagażu i komfortu użytkowania. Zarówno model trzy-, jak i pięciodrzwiowy, może zostać wyposażony w nowoczesne rozwiązanie transportowe, jakim jest w pełni zabudowany w tylnym zderzaku zintegrowany system mocowania "FlexFix".
Zintegrowany system mocowania, który jest niemal niewidocznie ukryty w tylnym zderzaku, można łatwo rozłożyć w razie potrzeby i umieścić na nim do dwóch rowerów. W tym przypominającym szufladę "bagażniku" przechowywane są nawet dodatkowe tylne światła, które można błyskawicznie zamontować na samochodzie. System "FlexFix" ustala nowe standardy dla zewnętrznego przewozu bagażu, podobnie jak dla układu siedzeń w kabinie uczynił to zastosowany w Zafirze system "Flex7". Zintegrowany system mocowania "FlexFix" pozwala, w typowym dla Opla stylu, na bezproblemowe funkcjonowanie wewnątrz samochodu, eliminując konieczność rozkładania czegokolwiek na części przed rozpoczęciem przewozu.
Innym praktycznym udogodnieniem jest podwójna podłoga bagażnika "DualFloor" (dostępna w wersjach Edition, Sport i Cosmo). Płaska podłoga bagażnika na wysokości jego progu ułatwia załadowywanie i wyładowywanie ciężkich i nieporęcznych przedmiotów, które teraz można do niego bezproblemowo wsuwać i równie lekko wysuwać.
Kiedy podłoga załadunkowa znajduje się w górnej pozycji, to pod nią nadal jest miejsce na różne rzeczy, zaś po złożeniu tylnego fotela tworzy ona zupełnie płaską powierzchnię załadunkową. Podłogę "DualFloor" można też ewentualnie obniżyć i umieścić na dole bagażnika. Sprytnie rozwiązano też sprawę półki bagażnika – kiedy nie jest ona potrzebna, np. gdy przewozimy jakiś duży bagaż, można zamocować ją pionowo za tylnymi siedzeniami. Oznacza to, że półka bagażnika nigdy nie przeszkadza, choć zawsze jest w kabinie i może być błyskawicznie ponownie zamontowana na swoim miejscu.
Pojemność bagażnika do wysokości półki to 285 litrów, a do wysokości końca siedzeń – 300 litrów. Jeśli złożymy tylną kanapę (dzieloną 60:40) pojemność bagażnika wzrośnie do 700 litrów, a jeśli chcielibyśmy załadować samochód aż po dach, to okaże się, że jego pojemność sięga aż 1 100 litrów. Tylną kanapę można przechylić o 7,5 stopnia, co daje nam dokładnie te kilka centymetrów przestrzeni, których często potrzebujemy, by zmieścić jakiś nieporęczny bagaż, jak np. składany wózek.
Poza sprytnym rozwiązaniem transportowym "FlexFix", praktyczną podłogą załadunkową "DualFloor" i wieloma schowkami, w nowej Corsie opcjonalnie montowany jest też duży szyberdach. Okno w dachu jest o 25% większe niż w poprzednim modelu i można je otworzyć jednym naciśnięciem przycisku. Specjalny podwójny system uszczelniający i wiatrochron skutecznie zmniejszają poziom hałasu powodowanego przez wiatr, a przesuwana zasłonka skutecznie chroni przed promieniami słonecznymi.
Dynamika i oszczędność
"Nowy 1.7 CDTI to potężny silnik Corsy o sile napędowej średnich silników V6. Jest to również silnik oszczędny, który dzięki specjalnemu filtrowi cząstek stałych jest też jednym z najbardziej ekologicznych. Silniki, takie jak ten, sprawiają, że oszczędzanie paliwa staje się łatwe i przyjemne!" - Rita Forst, Dyrektor ds. rozwoju produktów w GM Powertrain Europe
Po wejściu na rynek nowa Corsa będzie dostępna w trzech wersjach z silnikami benzynowymi i dwóch z silnikami turbo-diesel ECOTEC z systemem "common rail", przy czym każdy z tych silników to jednostka czterozaworowa. Mają one od 60 do 90 koni mechanicznych. Wkrótce po rozpoczęciu sprzedaży udostępniona zostanie też najmocniejsza wersja o mocy 125 koni mechanicznych, z silnikiem 1.7 CDTI i filtrem cząstek stałych w standardzie. Wał korbowy na 5 podporach sprawia, że przy 2 300 obr./min moment obrotowy tego silnika wynosi 280 Nm, co daje nowej Corsie imponującą moc napędową.
Niskie zużycie paliwa również jest znakiem firmowym diesli Opla. Nowa Corsa z silnikiem 1.3 CDTI (90 KM) pali tylko 4,6 litra na 100 km (test łączony MVEG). Współczesna technologia silników benzynowych, taka jak system TWINPORT, który łączy wykorzystanie kolektora dolotowego o zmiennej długości z wysokim stopniem recyrkulacji gazów spalinowych, również wpływa na ekonomiczne wykorzystanie paliwa. Corsa z silnikiem 1.2 i 80 KM do przejechania 100 km potrzebuje zaledwie 5,8 litrów paliwa (test łączony MVEG).
Poza wersjami z pięcio- lub sześciobiegową ręczną skrzynią biegów (również z dwoma potężnymi silnikami diesla) i modelem ze zautomatyzowaną ręczną skrzynią biegów "Easytronic" (opcja dla silnika benzynowego 1.2), Corsa 1.4 TWINPORT ECOTEC dostępna jest jeszcze w wersji z czterobiegowym automatem.
Dynamika i bezpieczeństwo jazdy
"Mały samochód, który daje mnóstwo radości z jazdy. Właśnie o takim aucie myśleliśmy podczas prac rozwojowych nad nową Corsą na najbardziej wymagających trasach świata" - Hans Demant, Dyrektor Generalny Opla
Doskonała dynamika jazdy, genialne prowadzenie – tak prosto można opisać cel, jaki postawili sobie projektanci Opel/GM, pracując nad czwartą generacją Corsy. Dzięki zupełnie nowej strukturze mogli oni tworzyć doskonałość od samego początku. Poza sztywniejszym nadwoziem, nowa Corsa posiada krótszy przedni stelaż, pozwalający na zoptymalizowanie geometrii podwozia, oraz – znaną już z Astry – tylną belkę skrętną z trzema poziomami, tzw. roll-rate. W zależności od silnika idealnie wyrównuje to zróżnicowane obciążenia przedniej osi. Inne elementy to nowy stabilizator zawieszenia o niskim współczynniku tarcia, wahacz tylny wzdłużny w układzie "V" i podział ścieżek obciążenia dla odciążania lub dociążania przedniej osi.
Inżynierowie skupili też swoją uwagę na poprawie systemu sterowania, dając nowej Corsie znacznie sztywniejszą, regulowaną w poziomie i pionie kolumnę kierownicy oraz wydajniejszy, elektrycznie wspomagany układ kierowniczy (EPS), dostosowujący się do prędkości pojazdu, który umożliwił zamontowanie mniejszej kierownicy. Poza przełożeniem układu kierowniczego (które w zależności od silnika jest zmienne lub stałe) eksperci Opla opracowali też, dla sportowej wersji Corsy, pierwszy w tym segmencie wspomagany układ kierowniczy ze zmienną regulacją.
Wspomaga on sterowanie już podczas minimalnego skręcania i jazdy prosto, zaś w momencie, kiedy zaczynamy skręcać silniej, reakcja sterowania zmienia się w sposób analogiczny, co ułatwia manewrowanie samochodem oraz parkowanie.
Połączenie dynamiki jazdy i doskonałych środków bezpieczeństwa, rzadko spotykane w pojazdach tej klasy, znajduje swoje odzwierciedlenie również w tym, jak został zaprojektowany układ hamulcowy i elektroniczne systemy bezpieczeństwa jazdy. Nowe dwufazowe wspomaganie hamulców nie tylko zapewnia lepszą odpowiedź układu hamulcowego, ale pomaga też podczas nagłego hamowania, wyzwalając pełną moc hamowania w momencie, kiedy pedał zostanie naciśnięty wyjątkowo szybko.
Systemy ABS i ESP najnowszej generacji również posiadają dodatkowe usprawnienia. System ABS nowej Corsy posiada takie funkcje, jak elektroniczne rozłożenie siły hamowania, układ wspomagania hamowania na zakrętach (CBC) i samopoziomowanie zawieszenia (SLS). Podczas hamowania na zakręcie CBC zmniejsza ciśnienie hamowania na najbardziej wewnętrznym kole, opóźniając uruchomienie ABS i skracając drogę hamowania. SLS zapobiega wpadnięciu w poślizg podczas hamowania na prostej, zmniejszając, jeśli to konieczne, siłę hamowania po jednej stronie samochodu, co jest niezwykle przydatne podczas jazdy po nierównych drogach i zniszczonych ulicach.
System ESP został dostrojony tak, by dawać kierowcy całkowitą kontrolę nad pojazdem, nawet przy wysokich prędkościach na zakręcie, i przejmować ją stopniowo, gdy pojawi się ryzyko utracenia panowania nad samochodem. Dzięki układowi kontroli podsterowności (EUC), będącym funkcją ESP, nowa Corsa jest niezwykle dynamiczna i stabilna podczas skręcania: jeśli zaistnieje taka konieczność, ESP rozpoczyna hamowanie wszystkimi czterema kołami. Kolejne z nowych funkcji ESP to system wykrywania spadku ciśnienia w oponach (DDS) i system wspomagania ruszania pod górę (HSA), który zapobiega staczaniu się samochodu podczas ruszania na wzniesieniu i eliminuje potrzebę używania w takiej sytuacji hamulca ręcznego.
Bezpieczeństwo na drodze
"Najlepszym sposobem na bezpieczną jazdę jest unikanie niebezpieczeństw. Właśnie dlatego w tej Corsie mamy nowy układ jezdny, nowe funkcje ESP i inne udogodnienia, jak np. po raz pierwszy w tej klasie samochodów, doświetlanie zakrętów" - Klaus Nüchter, Kierownik linii produktu (Corsa)
Opel ujednolicił swoje podejście do bezpieczeństwa – wszystkie aktywne i pasywne systemy bezpieczeństwa, które zmniejszają ryzyko wystąpienia groźnego wypadku w trakcie jazdy, mają wspólną nazwę: "SAFETEC". Pomaga on kierowcy takimi nowoczesnymi funkcjami, jak system adaptacyjnego oświetlenia drogi (skręcające światła (AFL), pomaganie w unikaniu wypadków dzięki zaawansowanemu układowi jezdnemu i rozwiniętym funkcjom wspierającym, takim jak ABS i ESP, oraz zmniejszanie skutków wypadku poprzez zastosowanie rozbudowanego systemu bezpieczeństwa wewnętrznego oraz ochronę innych użytkowników dróg dzięki funkcjom takim, jak adaptacyjne światła hamowania.
Trzymając się swoich zasad tworzenia zaawansowanych technologii dostępnych dla jak największej liczby kierowców, Opel wyposażył nową Corsę w reflektory adaptacyjne o dynamicznym zakrzywieniu promienia światła (to już szósty taki model po Vectrze, Signum, Astrze, Zafirze i Merivie). Takie oświetlenie łuków i zakrętów pojawiło się po raz pierwszy w samochodzie tej klasy. System AFL Corsy opiera się na światłach halogenowych, co pozwoliło na maksymalne obniżenie kosztów przy zachowaniu wszystkich jego funkcji. Dynamiczne światło zakrętowe reaguje na kąt skrętu i prędkość samochodu, obracając lampy świateł krótkich lub długich o maksymalnie 15 stopni na zewnątrz i 8 stopni do wewnątrz. Przy prędkości 40 km/h włączane jest statyczne światło "zakrętowe", które, w zależności od włączonego kierunkowskazu i pozycji kierownicy, oświetla przy pomocy dodatkowego reflektora lewą lub prawą część skrzyżowania albo wjazdu do garażu. Funkcja ta aktywowana jest również w trakcie cofania.
Kolejną nowością w oświetleniu Corsy jest układ automatycznego sterowania oświetleniem (ALC), którego czujniki automatycznie włączają światła przednie. System ten potrafi na przykład rozpoznać zbliżający się tunel i odróżnić go od przejazdu podziemnego.
Jeszcze jedną nowością są adaptacyjne światła hamowania – system, który ostrzega kierowców jadących z tyłu mruganiem wszystkich trzech świateł hamowania 5 razy na sekundę w sytuacji, kiedy system ABS używany jest podczas hamowania przy prędkości większej niż 30 km/h. Ponadto, kiedy w momencie kolizji uruchamia się napinacz pasa lub poduszka powietrzna, automatycznie włączane są światła ostrzegające o niebezpieczeństwie.
W momencie wypadku pasażerowie Corsy chronieni są przez rozbudowany system bezpieczeństwa wewnętrznego, w którego skład wchodzą dwie przednie poduszki powietrzne, poduszki boczne dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu oraz, w wersji Edition i wyższych, kurtyny powietrzne nad głową, które rozwijają się na całą długość wnętrza. Jeżeli pasażer na przednim siedzeniu podróżuje z dzieckiem w nosidełku, można bez problemu wyłączyć poduszkę przy pomocy guzika znajdującego się na panelu instrumentów. System ISOFIX zapewnia doskonałe przytwierdzenie fotelików dla dzieci i niemowląt, a ponadto górna część fotelika przymocowana jest za pomocą specjalnego paska do tylnego siedzenia, co stanowi dodatkowy środek bezpieczeństwa.
Inżynierowie Opel/GM zadbali też o wzmocnienie pasów bezpieczeństwa. W momencie uderzenia w przód lub tył samochodu przymocowany do siedzenia napinacz pirotechniczny naciąga pas ramieniowy, tak, że ciasno przylega on do ciała kierowcy lub pasażera na przednim siedzeniu, zatrzymując go w miejscu. W modelu Edition i wyższych, w samochodzie znajduje się dodatkowy napinacz, który ciasno zaciąga pas biodrowy i wraz ze znajdującymi się w siedzeniu garbami zapobiega zsuwaniu się pasażerów w dół. W samochodzie zamontowano też ogranicznik siły pasa, który dba o to, by siła ściskania pasa bezpieczeństwa nie przekraczała odpowiednich poziomów. Wysokość przednich pasów bezpieczeństwa można regulować dla osiągnięcia maksymalnej wygody; ponadto o ich zapięciu przypominają kierowcy i pasażerowi na przednim siedzeniu sygnały wizualne i dźwiękowe.
W wersji Edition i wyższych, system bezpieczeństwa wewnętrznego został uzupełniony o aktywne przednie zagłówki. W momencie uderzenia w tył naszego samochodu automatycznie podnoszą się one do góry i jednocześnie przesuwają do przodu, co zmniejsza ryzyko wystąpienia urazu kręgosłupa szyjnego. Dodatkowym elementem jest system odłączania pedałów (PRS), którego zadaniem jest odłączenie pedałów sprzęgła i hamulca w przypadku silnego uderzenia czołowego, tak by chronić stopy kierowcy przed urazami.
Na ochronę licznymi nowoczesnymi środkami bezpieczeństwa mogą jednak liczyć nie tylko użytkownicy nowej Corsy, ale też piesi. Poprzeczka zderzaka wykonana jest z pianki o niskiej gęstości, co zmniejsza siłę uderzenia w dolne części ciała, zaś dolny fragment zderzaka został usztywniony, by rozłożyć siłę uderzenia na większej powierzchni, zmniejszając w ten sposób nacisk wywierany na kolana. Maska samochodu zrobiona jest z bardzo cienkiej blachy, co pozwala zmniejszyć siłę uderzenia w głowę, a duża ilość wolnej przestrzeni pomiędzy łatwo odkształcalną maską a silnikiem ma na celu zmniejszenie potencjalnych obrażeń. Z tego samego powodu w samochodzie zamontowano błotniki odkształcające się pod wpływem uderzenia.