MotoNews.pl

Nowa generacja silników SIDI ECOTEC Opla

Nowa generacja silników SIDI ECOTEC Opla15.05.2012
Opel zasadniczo odnawia swoją paletę silnikową. Dotychczasowe oferta jednostek napędowych zostanie zastąpiona trzema zupełnie nowymi rodzinami silników benzynowych i wysokoprężnych. Celem tej operacji jest uzyskanie pozycji lidera ...

...w branży nie tylko pod względem zużycia paliwa i emisji CO2, ale także współczynnika momentu obrotowego oraz ograniczenia hałasu. Produkcja w węgierskiej fabryce rozpocznie się pod koniec 2012 roku.

Pierwszy z nowo wprowadzanych silników to czterocylindrowa turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1 598 cm3 zasilana w technice bezpośredniego wtrysku paliwa i wyposażona w system Start/Stop. Nowy silnik SIDI (spark ignition direct injection - zapłon iskrowy z wtryskiem bezpośrednim) ECOTEC będzie dostępny w odmianach o różnej mocy i montowany w kilku liniach pojazdów.

Nowa generacja silników SIDI ECOTEC Opla 1Płynne przyspieszenie, moc, niski poziom emisji hałasu i niewielkie zużycie paliwa to główne atuty tych jednostek. Postawiono także na wysoki moment obrotowy, a wynik 187,5 Nm z jednego litra pojemności to wartość, którą można postawić za wzór w segmencie produkowanych masowo silników benzynowych. Maksymalny moment obrotowy nowej jednostki wynosi 300 Nm i jest dostępny już przy 1 700 obr./min. Moc maksymalna 200 KM osiągana jest przy 4 700 obr./min. W porównaniu z turbodoładowanym benzynowym silnikiem 1.6 poprzedniej generacji zużycie paliwa i emisja CO2 spadły o 13%.

W ciągu zaledwie 12 miesięcy zamierzamy wprowadzić na rynek trzy zupełnie nowe generacje silników. To obrazuje tempo, w jakim wprowadzamy nowe produkty - mówi prezes Opla, Karl-Friedrich Stracke. Nasz nowy silnik 1.6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa to prawdziwy gigant pod względem momentu obrotowego - wyjaśnia Thomas Johnen, dyrektor ds. silników benzynowych.

Pierwszy silnik Opla z zapłonem iskrowym i bezpośrednim wtryskiem paliwa, czyli „2.2 ECOTEC direct” o mocy 114 kW/155 KM, zadebiutował w Oplach Signum i Vectra w 2003 roku. Później był on montowany także w Zafirach i Astrach. W 2007 roku pojawiła się pierwsza wersja GT z turbodoładowaną jednostką benzynową z bezpośrednim wtryskiem paliwa (2.0, 194 kW/264 KM). Rok później silnik ten trafił pod maskę Insignii i był dostępny we flagowym modelu Opla w dwóch wariantach: 162 kW/220 KM i 184 kW/250 KM.

Nowy Opel Astra OPC
Nowy Opel Astra OPC

Nowa Astra OPC będzie napędzana najnowszą wersją tej jednostki, rozwijającą moc 206 kW/280 KM.

Źródło: Opel
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata